Meldingen
Alles wissen

Port van Morellenwijn 2017

Pagina 5 / 5

Robbert
Berichten: 10024
(@robbert)
Illustrious Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

ah okee . ? ook houten vaten word wel olie in opgeslagen vandaar

Beantwoorden
munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Volgens mij zijn we zelf ook wel eens in de olie toch 😉

Beantwoorden
Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Na een geslaagd bo(c)kbier, wat nog iets te bitter was , wil ik een Vlaams rood gaan brouwen, dit gaat op na-vergisting tussen 8 en 18 maanden, met een speciaal Vlaamse Ale gist, dit zal nadien met een jong bier geblend worden. Een RVS vergistingsvat (olijfolievat), moet met eiken chips gemengd worden. Een eiken vat heeft zijn eik, maar door het kleine vat, krijgt het teveel zuurstof. Zo creëer je met eik en/of eiken chips een Sour bier. (Sauer, Zuur). Een Rodenbach, Gildenbier, Duchesse de Bourgogne, Bourgogne des Flanders, Flemish Red etc. Voor mijn 25+ alcohol gaat het vergisten ook op RVS Mangrove Jack vergistingsvaten, en voor kleinere batches ,op RVS olijfolievaten.

Beantwoorden
munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Klinkt weer erg veelbelovend.

Beantwoorden
Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Project , wat naar mijn Duchesse de Bourgogne ervaring (beste wat ik ooit gedronken heb aan bier) , niet uit kon blijven. Uiteraard zal het een project voor November worden (temp kelder 15°C), vaten bestellen, watersloten monteren, luchtafvoer van kelder regelen, wat ondergisten gaan testen, Kunze uitlezen, en inlezen, recepten zoeken, tijdsplanningen maken. Heb zitten tellen, en ja het worden olijfolie vaten. Deze zijn,  zuiver, hygiënisch, vloeistof dicht en goed te reinigen..  Zal dus binnenkort een nieuw topic gaan creëren, "over de reis en het einddoel , en het gevolgde proces. De maïschschema's zullen naar Bio omgezet moeten worden, want elk recept zijn eigen graanleverancier, maar wij werken hier maar met één graan leverancier. Alles moet eigenlijk al 5 x gecontroleerd zijn voor ik begin. De rustperioden zijn namelijk te lang, om fouten te maken. Smaakprofiel anders dan verwacht kan ik accepteren, fouten niet. 🙂

Beantwoorden
Pagina 5 / 5
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?