Meldingen
Alles wissen

Kerstgroeten en nieuwjaars wensen 2019, Video, TIP!

Pagina 3 / 4

Berichten: 4146
(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Diep is voor jou een fluitje van een cent. Ben je kunstenaar voor. 

Maar ben je nog wakker? Ik ook en verveel me.

Kut sativa. Niet echt hoor. 

Beantwoorden
Paolo
Berichten: 618
(@paolo)
Honorable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Gemberbier versus mandarijnen-tsipouro likeur.

In 2016 zaten wij voor een tijdje in Griekenland. Homemade Gemberbier is altijd lekker als je als het warm is. Ik had de nodige liters gemaakt en had een litertje bij me om weg te geven toen mijn vrouw en ik een klooster gingen bezoeken. De lieve nonnen die wij ontmoetten gaf ik de fles met de door Google-vertaal vertaalde mededeling (ze spraken alleen maar Grieks) dat er beslist Geen alcohol in zat. Ik wilde ze natuurlijk niet voor het hoofd stoten.

Ze proefden het allemaal en vonden het echt heerlijk. Ondertussen kwam één van de dames aan met een fles met ‘iets’. Een paar glaasjes werden ingeschonken en....... WoW ....!! 

Na, wederom de Google-vertaling erbij gehaald te hebben en de dames het Grieks-Engelse woordenboek kwamen we er achter dat het mandarijnen likeur was gemaakt van Tsipouro, jawel alles door de dames zelf gebrouwd. Oh, ik vergeet te vertellen, de likeur, een 45% en dat om 11 uur in de ochtend. En het was nog lang gezellig, laten we het daar maar op houden.

Ik heb mijn gemberbier recept aan hun gegeven en de ingrediënten die de dames niet kenden (champagne/ cola essence en citroenzuur) opgestuurd vanuit Nederland. Ondertussen zijn het haast vriendinnen van ons geworden en hebben wij ze al vele malen bezocht waarbij we altijd een flesje van hun recept mee krijgen. 

Hun recept:

Peel 12 mandarins (remove the inner white meat which is thick because bitter drink), 1 lit. Tsipouro, 600 grams of sugar, The first week shake three times a day, the second week shake 2 times a day (must be sugar) melt, and then by completing three months shaken one time per week. All the time we leave the bottle inside the house. In the second week, the sugar must be dissolved. Shake well each time. 

We wish success in preparing your drink.

Met dank aan:

Beantwoorden
Berichten: 191
 ScS
(@sarges)
Estimable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Fijne stookdagen en een gelukkig moonshine year.

Beantwoorden
Troet
Berichten: 439
(@troet)
Reputable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

nimrax , erg goed gedaan , erg leuk om zo iedereen de beste wensen te kunnen overbrengen .

 

Beantwoorden
Sebas(bassien)
Berichten: 210
(@bassien)
Reputable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Voor iedere stoker: een heel fijn , gezond en vooral stokerig 2019!
Met veel daden
en nog meer raden
voor beginners als ikzelf !
Ik zeg yo pease en denk aan jezelf!(en andere)

Beantwoorden
Paolo
Berichten: 618
(@paolo)
Honorable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Nimrax, fantastisch gedaan. Ik ben nog niet op dit forum maar voel me er thuis. Ik wens ook iedereen een fantastisch nieuw (stook)jaar toe !

Beantwoorden
Robbert
Berichten: 9972
(@robbert)
Illustrious Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

https://m.youtube.com/watch?v=0A8KT365wlA

hoort in jukebox maar nu hier . fijne kerst allemaal

Beantwoorden
Berichten: 318
(@hobbyman)
Reputable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Fijne dagen toegewenst. De mooiste tijd om al het lekkers op de tafel te stallen en iedereen omver te blazen met de lekkerheid van het ambacht.

Beantwoorden
mauser
Berichten: 235
(@mauser)
Reputable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden


Wij wensen iedereen hele fijne feestdagen met veel liefde en geluk. Maak er een mooi jaar van met elkaar. Groetjes uit Ommen.

Beantwoorden
Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Geliked door William. (weet die knop nog steeds niet te vinden.)

Beantwoorden
evds3
Berichten: 1415
(@evds)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

frohe Weihnachten

Beantwoorden
Berichten: 3546
Topic starter
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Vrolijk kerstfeest !

Beantwoorden
Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Heel veel geluk,en gezondheid respect en mooi stookjaar wensen jullie Adriana En Chris.en blijf de baas over de fles.

Beantwoorden
Berichten: 4146
(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Hahaha de eerste kerstdag is al bijna voorbij. Heerlijk nu morgen nog maar dan zijn de winkels weer open en is Lummelientje weer op pad. 

Geniet ervan, zo aan de lamsrack en Lummelientje ossenhaas en nog meer lekkers. Nog een paar nachtjes slapen en dan is het januari.

Proost keteltje kan bijna uit, staat al uren te pruttelen met appels, dus we kunnen aan tafel. Eet smakelijk allemaal. 

Beantwoorden
Berichten: 6760
Admin
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

1e kerstdag in het Stookwinkel magazijn ?

Fijne kerstdagen iedereen!

Beantwoorden
Pagina 3 / 4
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?