Meldingen
Alles wissen

Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!

Pagina 6 / 109

Berichten: 80
(@lancelot)
Trusted Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Ja tuurlijk je moet toch je nieuwe dingen uitproberen haha .
Was ff spelen met het water om de juiste temperatuur te vinden maar als je het door hebt is het appeltje eitje

Beantwoorden
dumo
Berichten: 1210
 dumo
(@dumo)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Hoy,

als de koperen helm van de T 500 past op de grainfather ketel Β dan past de reflux met deksel van de T 500 ook op de grainfather of niet ???

Groetjes

Beantwoorden
Berichten: 6759
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Beste Dumo, de losse kolom word niet geleverd met een deksel. Ik weet niet hoe het deksel van de grainfather er uit ziet. Hij zou wel op de copperdome passen die weer op de refluxkolom past. Mischien dat een grainfather gebruiker hier iets over kan vertellen.

Beantwoorden
munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

De T500 deksel (met reflux) past ook op de Grainfather. Ook past de reflux op de copper dome. De reflux past wellicht technisch op het glazen deksel van de Grainfather maar het glazen deksel mag je niet vastzetten met de klemmen!
Een T500 deksel is overigens wel los te koop http://www.lovebrewing.co.uk/t500-stainless-boiler-lid/ Β (kan Stookwinkel toch ook leveren op verzoek!?)

Beantwoorden
Berichten: 1657
 Piet
(@betweter)
Noble Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

De condensor van de T500 past ook op de Grainfather (beide hebben een buitenmaat van 31cm), echter past de glazen deksel van de Grainfather niet op de T500 omdat er in de T500 géén stalen draadrand zit waar de glazen deksel bij de Grainfather op rust.

Beantwoorden
Berichten: 6759
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Klopt, ik heb hem niet op voorraad, maar als er behoefte aan is laat ik hem meekomen hoor. ?

Beantwoorden
Berichten: 5
(@pavlos)
Active Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

ik gebruik de T500 al enige tijdΒ 
in de originele staat vond ik het nogal moeilijk omΒ het alcoholΒ  percentage constant te houden
ik heb een aantal dingen aangepast qua koeling

Beantwoorden
Berichten: 5
(@pavlos)
Active Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

De ketel is zelfbouw
Het is een olijfolievat en er zit een verwarmingselement onder van een weckketel
En een temperatuur regelaar

Beantwoorden
Berichten: 33
(@diogenes)
Eminent Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Ik heb sinds ruim een maand een T500 met koperen condensor. Vandaag voor de tweede keer mee gedestilleerd. Vandaag wash Still Spirits Turbo Pure gestookt. Opbrengst 3,25 liter alcohol van ongeveer 92%-93%. De vorige keer Still Spirits Fast Turbogist gebruikt met ongeveer dezelfde opbrengst en alcohol percentage. De alcohol lijkt deze keer iets neutraler van smaak. De eerste keer zat er een licht zoetje in de smaak, dat lijkt na een eerste test minder. De ketel staat bij gebruik in de badkamer en verdwijnt na gebruik weer naar zolder. Op zolder staan nu een paar weckpotten met beerenburg ingredienten, jeneverbes en een specerijenmengsel. Daarnaast nog wat reageerbuisjes met diverse smaakmakers.

Tot nu toe erg tevreden.Β 

Beantwoorden
dumo
Berichten: 1210
 dumo
(@dumo)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Hallo,

Wat is eigenlijk het verschil tussen n'en koperen reflux, en n'en rvs reflux, als een reflux alleen maar goed is voor hoogwaardige neutrale alcool te stoken en geen wort of andere te verstoken.

N'en rvs is mijn inziens toch gemakkelijker te onderhouden.

MVG

Beantwoorden
munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

De koperen is duurder en ziet er volgens sommigen (waaronder ik) mooier uit πŸ˜‰
Technisch is er geen verschil, wellicht dat het koper iets helpt met het verkrijgen van schonere alcohol maar dat staat absoluut niet vast.

Beantwoorden
Berichten: 6759
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Daarom krijg je bij de RVS reflux kolom een zakje koperen zadels om in de kolom te stoppen zodat er toch nog enig kopercontact is. Bij de koperen refluxkolom zit dat niet.

Beantwoorden
munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Kijk nog maar eens goed, bij mijn koperen reflux zitten bovenin ook koperen zadels.

Beantwoorden
Berichten: 6759
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Dan heb je geluk gehad Eric πŸ™‚ Β ik begon al te twijfelen maar heb 2 boxen geopend en ze zijn net als de RVS kolom af fabriek volgestort met RVS zadels, alleen bij de RVS kolom zit een zakje extra koperen zadels om aan de kolom toe te voegen. Bij de koperen kolommen is het zakje niet aanwezig.

Beantwoorden
munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Some guys have all the luck πŸ™‚

Beantwoorden
Pagina 6 / 109
Deel:

Β©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?