Meldingen
Alles wissen

klein destilleer apparaatje 130V

Pagina 1 / 2

Berichten: 4
 ON
Topic starter
(@on)
New Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Goedemorgen!,

ik heb in een tweedehandswinkel een klein destileerapparaatje gekocht.

kan iemand me hier iets meer over vertellen (waarde? herkomst? gebruik?)

foto's bijgevoegd

Β 

Beantwoorden
16 reacties
Berichten: 6760
Admin
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Die ken ik niet, ik heb het idee dat niet alles op de foto staat. Waar gaat de buis aan de bovenkant naartoe?

Β 

Is dit de ketel zelf of de koeler?Β 

Beantwoorden
Berichten: 4
 ON
Topic starter
(@on)
New Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Buis stopt en er hangt een klein opvangbakje aan,

geen idee of dit de ketel of koeler is ...

heb er (nog) geen verstand van.

Beantwoorden
Berichten: 6760
Admin
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Ik ben aan het zoeken voor je maar kan er nog niet veel mee. Je hebt het over 130 volt in je titel, zit er een warmte element in? Of bedoel je 130 Watt?Β 

Als ik het zo zie kan ik geen manier bedenken om hier alcohol mee te maken. het heeft wat uiterlijk meer weg van een ontsapper voor fruit.

Vertel eens wat meer over de 130V in je titel, en kun je misschien een foto van de binnenkant maken?

Beantwoorden
Berichten: 4146
(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Zo'n buisje heb ik ook op mijn ketel die op stoom draait. Moet je dat ding niet vullen met water tot halverwege het buisje?Β 

Beantwoorden
Berichten: 6760
Admin
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

De Charente ketel heeft ook zo'n buisje aan de zijkant maar die is bedoeld om het vloeistofniveau in de ketel te kunnen zien.

Β 

Ik vraag me echt af of dit aparaat wel een distilleerketel is, wellicht weten we straks meer als er een foto van de binnenkant is geplaatst.Β 

Beantwoorden
Berichten: 4146
(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Ik heb even een foto gemaakt, let niet op de rotzooi ben de ketel aan het schoonmaken voor mijn rum project. Je vult de onderkant met water tot de helft van het buisje. Door druk omtstaat stoom. Het water wordt 108 graden en dat moet voldoende zijn om de inhoud voldoende te verhitten om alle alcohol eruit te persen. Althans, dat zegt de theorie maar heb het al met water geprobeerd en dat werd in de ketel inderdaad 100 graden.Β 

Beantwoorden
Berichten: 1657
 Piet
(@betweter)
Noble Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Als het goed is heb ik nog ergens zo'n aansluitsnoer metΒ een speciale apparatenstekker met porselein die in de aansluiting van deze ketel past.

Beantwoorden
Berichten: 6760
Admin
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

In dat geval zou het dus een onderdeel van een distilleerketel kunnen zijn, het deel dat stoom opwekt. Er mist dus een deel. Wat ook voor de hand ligt omdat de buis die er uit komt nergens heengaat.

Beantwoorden
Berichten: 4146
(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Is dat geen overdruk ventiel?

Beantwoorden
Berichten: 4
 ON
Topic starter
(@on)
New Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

ik kan geen foto uploaden,

krijg hem ook niet open 130 volt staat op de onderkant en er zit een aansluiting op voor zo'n oude bakkelieten stekker

Beantwoorden
Berichten: 6760
Admin
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Als het echt 130 volt is kun je hem niet testen in je stopcontact. Moet je eerst een omvormertje hebben. Ben benieuwd wat er gebeurd als je er om te beginnen eens water in doet en kijkt wat ermee gebeurt. Ik kan me nog moeilijk een voorstelling maken van het geheel πŸ™‚Β 

Ik heb de foto ook al gegoogled en dan staan er bij de resultaten hier een daar ook wel distilleerketels bij, maar een vergelijkbaar aparaat heb ik niet gevonden.

Google omgekeerd zoeken.

Β 

Beantwoorden
Berichten: 4
 ON
Topic starter
(@on)
New Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

mensen allemaal bedankt voor het meedenken,

ben er achter dat het een medisch instrument is een vernevelaar . . .

Β 

excuses voor het verdoen van jullie tijd!, i'll be back! thx

Beantwoorden
Berichten: 6760
Admin
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

πŸ™‚ Fijn dat je het nu weet!

Β 

Mocht je toch nog eens alcohol willen gaan stoken, je bent natuurlijk altijd welkom! Een leukere mannenhobby is heel moeilijk voor te stellen!

Beantwoorden
Berichten: 6760
Admin
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden
Beantwoorden
Pagina 1 / 2
Deel:

Β©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?