Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Stel je even voor

Pagina 156 / 282

munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Tuurlijk kan dat.

stook
Berichten: 116
(@stook)
Estimable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Gist is 50% van de smaak van uw bier , denk er aan wanneer je pils brouwt dat je genoeg gist gebruikt , Ik lees veel dat ze te weinig gist gebruiken en dan met een stilgevallen vergisting zitten , zelf heb ik geen ervaring in het brouwen van lagers , bij mij zijn het altijd bovengistende bieren.

Hopzakjes gebruik ik niet , niet voor pellets en niet voor bloemen , alles zakt mooi uit zonder problemen bij het overhevelen .

 

munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Klopt Stook dat gist zeer bepalend is voor de smaak. Ondergisters vergisten wat langzamer dan de gemiddelde bovengisters en doen er ook wat langer over is mijn ervaring.

Ik gebruik voor mijn pellets wel hopzakjes, dat zorgt voor veel minder neerslag op de bodem en de kans dat de Grainfather pomp verstopt raakt is aanmerkelijk kleiner. De zakjes kun je goed uitwassen en hergebruiken. Een hopspider is ook een goede oplossing.

Berichten: 4146
(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Dan bestel ik ook een zakje mee. Dan ben ik er, denk ik, wel uit.

 

Laatste puntje van zorg, dat kan Jan beantwoorden denk ik. Ik heb de eerste keer met het aansluiten van de fermenters aardig wat glycol verkloot omdat die pluggen niet goed sloten. Nu met 3 fermenters is het op. Er zou zelfs nog wat bij kunnen al loopt de chiller mooi. Het kost geen drol zag ik, 25 liter 80,- maar zou graag slechts een enkele liter willen kopen. Kan je dat mengen met deze glycol? En lever jij dat of hoe werkt dat? En als je bijvoegt moet je dan weer ontluchten? 

stook
Berichten: 116
(@stook)
Estimable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Wat ik doe is mijn kraanwater vermengen met gedistileerd water 50/50

Brouwhulp rekent dan uit hoeveel brouwzouten ik nog moet geven maar voor mij is dat bijna nihil 

PH meet je best 10 min. na het inmaischen 

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Jan zit nu in het vliegtuig naar NL(11.30uur -11.40 in de lucht) , antwoord van hem kan nog even duren.

Berichten: 4146
(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

O heeft hij alweer vakantie. Was ik maar met een stookwinkel begonnen. 

munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Jan verkoopt ook glycol (ik niet), staat in zijn shop. Kun je gewoon in de juiste verhouding mengen met water en dan de chiller ermee bijvullen, zo doe ik dat ook.

Ik weet niet voor hoeveel liter je wilt gaan Lummel maar bij de 20 liter pakketten zit 1 zakje gist en bij de 25 liter 2 zakjes. Wanneer je extra gist bij wilt bestellen dan moet je de Mangrove Jack's M76 en M84 hebben. Of je moet voor een van de Fermentis gisten willen gaan, te herkennen aan de naam Saflager.

 

Berichten: 4146
(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Kut, had je net gebeld maar dit niet gelezen. Bestelling is al betaald. Kan ik dan 1 keer 25 liter bestellen en 1 keer 20 dan moet ik zeker op 38 liter uitkomen. Mail me dan even wat ik moet bijbetalen dan doen we het op deze manier. 

munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Ik heb je een mailgestuurd 😉

Berichten: 4146
(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Nou Erik, was mijn eerste bestelling en betaling door Lummelientje (mogen we niet vergeten zal ze zo wel weer sex voor eisen) maar ze was o.a. verbaasd over al je betaalmogelijkheden. Je hebt iets profi neergezet zo blijkt. 

munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Je hebt het maar zwaar Lummel. Vanuit een grijs verleden weet ik hoeveel eisend vrouwen soms kunnen zijn.

Maar dank voor de bestelling en het compliment.

Berichten: 4146
(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Hahaha, als je de hitte niet aankan moet je uit de keuken blijven Erik. 

Berichten: 42
(@jayzeenl)
Eminent Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Hallo,

Even voorstellen. Mijn naam is John en ben woonachtig in Arnhem. Zo vlak voor nieuwjaar kwamen mijn vader en ik op het idee om eens te beginnen met stoken. Op zoek naar materialen om een van de vele voorbeelden op dit forum na te maken welke morgen wordt geïnstalleerd. 

Afgelopen zaterdag de suikerwash gemaakt waarvan ik mijn ervaringen wil delen in een apart onderwerp. Luister graag naar jullie adviezen en heb me ook zoveel mogelijk proberen in te lezen onder meer dmv dit forum.

Wil me eerst gaan richtten op Gin en Limoncello en later een keer aan de whiskey wagen.

 

Alvast bedankt voor jullie hulp

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Jonh welkom en sucses.gr.Chris.

Pagina 156 / 282
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?