Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Stel je even voor

Pagina 282 / 282

Berichten: 1
 Olaf
(@lucolaf)
New Member
Deelgenomen: 3 jaar geleden

Hallo

Mijn naam is Olaf. Sinds vandaag lid van dit forum.
Chemische achtergrond en met deze kennis al circa 30 jaar brouwen van bier. Al een paar keer een lezing gegeven van 'Chemie onder de schuimkraag'.
Mogelijk door info op dit forum wil ik mijn blikveld verruimen naar het destilleren van drank.
Nog geen opstelling aanwezig.

Dank alvast voor interessante discussies over dit onderwerp.
Groeten Olaf, Beuningen GLD

Berichten: 1
(@brokkie)
New Member
Deelgenomen: 3 jaar geleden

Goede avond
Hierbij wil ik me even voorstellen
Ik wil graag een nieuwe hobby en stoken lijkt me wel wat
Ben zelf huisvader dus tijd genoeg om deze mooie hobby te leren. Over een tijdje verhuizen wij naar Curaçao en vraag me af of dat ik ook daar alle benodigdheden kan bestellen.

Zelf ben ik een echte jenever drinker maar ik spuug ook niet in een andere lekkere borrel

Berichten: 1
 john
(@tela)
New Member
Deelgenomen: 3 jaar geleden

hallo beste mensen,

Mijn naam is John woon in het oosten te enschede, ben met pensioen en inmiddels een aquastill gekocht maar al lezende hier er achter gekomen dat dit toch een verkeerde keuze zou zijn, heb nog een vermogensregelaar voor de vijverpomp ,dus we gaan kiekn wat t wordt. De insteek om met deze hobby te beginnen is een jenever te stoken zeker, maar wil ook een alcohol om thc/cbd olie te produceren (ivm reuma van mijn vrouw) buiten de still heb ik in de stookwinkel diverse zaken gekocht om binnenkort mijn eerste stookwijn te produceren ben me inmiddels alhier aan 't inlezen. Mocht het zijn dat ik een bijdrage kan leveren dan zal ik dat zeker hier op het forum vermelden, maar lees wel alhier dat er toch veel antwoorden gegeven worden door toch wel leden die vd hoed en de rand weten.
Hartelijke groet,
John

Berichten: 12
(@patrickt)
Active Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Ik ben Patrick en wil binnenkort beginnen met experimenteren.
Ik ben een liefhebber van kruidenbitters.
Mijn vriendin heeft ervaring met het maken van tincturen.
Alle tips zijn welkom!

Berichten: 5
(@sndr5)
Active Member
Deelgenomen: 3 jaar geleden

Hallo iedereen!

Ik ben Sander,25 jaar en ik kom uit Arnhem. Ik heb hier al redelijk wat doorgelezen op het forum en wil gaan beginnen met het bouwen van een eigen distilleerketel. Ik heb al een koperen ketel gekocht op marktplaats en wil hier een pot still van gaan maken. Hier heb ik nog wel enkele vraagjes over maar daar zal ik een ander topic voor aanmaken. Alvast bedankt voor alle leerzame topics op dit forum !

Berichten: 1
(@lama)
New Member
Deelgenomen: 3 jaar geleden

Hallo mijn naam is Lama.

Via een oom van mij heb ik interesse gekregen om zelf alcohol te gaan stoken. Ik zou graag Limoncello, dropshot en dergelijke willen maken. Ik ben me nog aan het verdiepen hoe het stook proces werkt en wat ik er allemaal voor nodig heb. Ik lees veel positieve reacties op de T500. Dus daar wil ik mij iets meer in verdiepen. Ik hoop hier wat meer informatie te vinden.

Als ik eenmaal een distilleerketel en andere onderdelen gekocht heb zal ik wel een foto delen van de opstelling en stookruimte.

Berichten: 1
(@vgamb)
New Member
Deelgenomen: 3 jaar geleden

Hoi,
Mijn naam is Ronald, al een kleine 21 jaar actief met destilleren en wijnmaken.
De laatste jaren door tijdsgebrek op een laag pitje, maar nu heb ik weer meer ruimte voor mijn hobbies.
Im ga mijn oude, zelfgebouwde destilleerinstalatie opruimen, oude boiler van 50 liter van koper, met een fractiekolom gevuld met glazen knikkers 🙂
Ik ben van plan om een Still Spirits 500 met koperen alambiek en condensor aan te schaffen.
Naast zuivere alcohol tbv likeur maak ik ook graag iets met smaak 😉

Berichten: 1
 Mari
(@mvermeerthuisgmail-com)
New Member
Deelgenomen: 3 jaar geleden

Hallo,

Ik ben Mari en nog net niet met pensioen.

Ik ben al wel wat jaartjes bezig met:
-appelwijn / andere wijnen
-diverse soorten vruchtenlikeuren
-grand marnier / cointreau e.d.
En nu een beetje stoken uitproberen met een tafelmodel apparaat (zie foto vergelijkbaar model als ik zelf heb)

Pagina 282 / 282
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?