Hoi Mandala, een geijkte refractometer bij +- 21graden is een regelrechte aanrader. Ik heb geen dobbers meer. Een druppel is genoeg om te kunnen meten. Stookwinkel heeft ze nu in de combi-aanbieding, 12 euro. ivm beschadigd opberg doosje. Zijn inmiddels al uitverkocht. Welkom!
laat het nu toeval zijn of niet maar ik kreeg precies een half uur na het posten van dit bericht een mail van jan dat de parrot weer op voorraad is. maar jij zou mij dan eerder een refractometer aanraden dan?
Mandala,
Refractometer is best een aanrader maar je stook opvangen in potjes van 100 od 200 mL blijft belangrijk voor het maken van je cuts bij de fijnbrand. Alcohol percentage zegt niet zoveel zeker niet over de kwaliteit. Een parot lijkt wel mooi maar daar meet je ook maar een gemiddelde mee. Wanneer je 40% meet kan het percentage wat uit je ketel komt intussen wel 20% zijn...
Jan heeft de refracto meters in de aanbieding dus sla je slag...?
oke super, 2 reacties en 2x de refractometer aangeraden gekregen, dan is de keuze gemaakt!
oke super, 2 reacties en 2x de refractometer aangeraden gekregen, dan is de keuze gemaakt!
ik zie de aanbiedingen nergens op de website staan?
over het maken van cuts in de heads en de tails ben ik ingelezen 😉 dat komt wel goed denk/hoop ik 😀
ik heb de post van jan gevonden! 😉
Mandala,welkom.
Welkom Menno. Hoeveel liter is jouw ketel?
Welkom!
Welkom Mandala, goed dat je kiest voor de refractometer. Topapparaat, maar volg niet alle adviezen, anders heb je binnenkort 6 ketels, en wat allemaal nog meer. (ik kan het weten) 😉 😉 😉 😉 😉 5 x koper en 1 x Grainfather. en nog wat dromen op verlanglijstje.
Hallo allemaal,
Ik ben J. uit de omgeving Dordrecht. Heb helemaal geen idee wat stoken is, maar kreeg een oude ketel om eens e.e.a. uit te proberen. Google is your friend dus kom ik dit forum tegen. De ketel die ik heb gaat wat werk worden voordat ik er iets mee kan, maar dat zal ik in een ander topic zetten. Wel alvast een plaatje van de oorspronkelijke toestand.
Hoi Jacket, dat is een heel leuk dingetje om wat moois van te maken.
Welkom!
Welkom Jacket.
Welkom Jacket,ketel ziet er leuk uit,is wel wat van te maken.