Meldingen
Alles wissen

Pils maken 2018

Pagina 4 / 5

Berichten: 4146
Topic starter
(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Beantwoorden
Berichten: 318
(@hobbyman)
Reputable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

@ lummel, daar heb je gelijk in, geen idee wat er precies aan spul uit de kraan komt maar tot nu toe gelukkig geen slechte dingen aan ondervonden. 30 liter per maand? ja als je het op die schaal gaat bekijken zie ik er wel voordeel in haha. @ munck, nieuwe info over de conical fermenters voor mij, bedankt. 

Beantwoorden
Berichten: 316
 DDM
(@ddm)
Reputable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Een beetje laat dat ik mij in deze discussie meng. Ik heb al langer het idee om zelf pils te brouwen. Zonder klimaatkast is dit bijna niet te doen. Ik heb hiervoor speciaal een isolatiemantel voor mijn fastferment aangeschaft (voor een klimaatkast heb ik geen plaats). Door tijdsgebrek is het er de voorbije winter niet van gekomen. Tot zover mijn inleiding.

 

Ik was laatst in een microbrouwerij op 500 meter van mijn deur. Die maakt een luxepils met bovengisting. Die is best lekker! Uiteindelijk heeft hij zijn zijn tip vrijgegeven: gewoon een zeer kleine moutstort. Blijft natuurlijk de uitdaging om zelf een bier van lage gisting te brouwen.

Beantwoorden
Berichten: 4146
Topic starter
(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Hoi DDM, de kogel is door de kerk. Ik heb (in mijn hoofd) € 3000,- gereserveerd. Hoe ik die ga betalen weet ik nog niet maar zal waarschijnlijk zijn van de rente van mijn schulden. Nee zonder gekheid. Ik ga mij inlezen ik hoop dat jullie meedenken. 

Beantwoorden
Berichten: 4146
Topic starter
(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

en laten we dan ook maar niet langer dralen. Jan heb je die combinatie van € 1500,- nog staan staan? Ik zie hem niet meer op je site staan of kijk ik verkeerd?

Beantwoorden
Berichten: 661
(@rrillaerts)
Honorable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden
Beantwoorden
Berichten: 4146
Topic starter
(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Bedankt Rene, die zocht ik. 

Beantwoorden
Berichten: 316
 DDM
(@ddm)
Reputable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Veel succes er mee!

 

Beantwoorden
Berichten: 4146
Topic starter
(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Dank je. Lummelientje is net aan het bestellen. 

Beantwoorden
Berichten: 6760
Admin
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Mooie aankoop! Je bent weer een level omhoog in de hobby ?

Beantwoorden
Berichten: 4146
Topic starter
(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Dank je Jan, is de transactie goed afgerond want heb via je website besteld en geen bevestigingsmail gehad. Was er een week levertijd of heb ik hem morgen? 

Beantwoorden
Berichten: 6760
Admin
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Is goed gegaan hoor. De mail heeft soms wat vertraging. Houd rekening met een week levertijd, alles wat onderweg is is al uitverkocht. Kun je je mooi voorbereiden ?

Beantwoorden
Berichten: 4146
Topic starter
(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Mooi, ga dus gist en hop bestellen. Mout van gerst heb ik al. Dat wordt nog een gepuzzel. Eerst douchen en moet nog naar een klant vandaag. Maar heb er zin in. 

Beantwoorden
munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Proficiat Lummel!

 

Beantwoorden
Berichten: 4146
Topic starter
(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Jan de bevestiging is binnen, duurde best een tijd. Erik bedankt heb er zin in moet zo gaan rijden, moet in Brabant zijn maar Lummelientje gaat mee dus we kunnen een hapje eten ( en ik zuipen) maar dat vertellen we niet. 

 

Beantwoorden
Pagina 4 / 5
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?