PreciesWlliam,ik zit lekker aan de koffie,heb de laaste tijd een flinke aanslag op mijn lever gepleegd.dus even pause
Ach Chris als je er maar bij blijft eten dan komt het wel goed..
Ja dat wel,maar van een paar dagen koud bier en zelfgestookte krijg ik last vd.maag.maar ik eet wel.maar drink alleen dat waar geen alc. In zit
Inderdaad je lever en maag even rust geven is ook niet zo erg Chris. Een wijntje dan...?
Is ook alcohol.even ontwennen.drank kan een feestje leuk maken pijn verzachten voor een moment,maar je ook kapot maken.dus even pause
Is waar Chris maar minder slecht voor je maag sterke drank.
Voor mij met medicatie nu even geen borrel maar ‘een’ wijntje, ook lekker ?
Proost.maar ik effe niet?
Ik heb deze thread even aangekeken voor ik wilde antwoorden. Als ex kok, slager, ben ik van mening dat je alles moet proeven alvorens je een mening hebt. Er zijn zowel wodka's als whisky's die ik wel of niet lekker vind. Ik ben van mening dat je ook wodka niet zomaar kan afschrijven. Het is misschien een neutrale drank maar wel een met geschiedenis en ambacht. Er zit veel verschil, ja... ook in wodka's.
Ik kan nog wel eens , om snel door te drinken, een Eristof Red pakken, zoet, zacht en drinkt als ranja. Maar dan van 20%. Wil ik wat zwaarder wordt het jenever, berenburger, etc. (moet ik allemaal nog inlezen en maken) Wil ik rustig genieten wordt het RUM, Wiskie, zuur bier. Voor alles is er een tijd, heb nog veel te leren maken. Mijn boekweit project zal hopelijk een kombinatie van diverse zijn. Benaming van drank is eigenlijk maar een plaats geven hoe het smaakt, maar het draait alleen om smaak, naam is onbelangrijk.
Ik wil maar zeggen, maak Wodka (+40%) gooi er jeneverbes bij en ze noemen het (goedkope) jenever. Maak een graanmix vergist het en het heet weinbrand, Het juiste hout erbij en je mag het Wiskie noemen. Neem wijn gooi er tot 20% alcohol bij, en je hebt porto. Ik denk dat we hier vaak dranken maken, die overal tussenin vallen. What in the name.
Wijnbrand word van druiven gemaakt, er zijn inderdaad div.soorten wodka en verschillende smaken.er zijn er bij die ik ook te drinken vind,maar is niet zo mijn favoriet.maar net als met zo veel smaak verschild.
Ik wil maar zeggen, maak Wodka (+40%) gooi er jeneverbes bij en ze noemen het (goedkope) jenever. Maak een graanmix vergist het en het heet weinbrand, Het juiste hout erbij en je mag het Wiskie noemen. Neem wijn gooi er tot 20% alcohol bij, en je hebt porto. Ik denk dat we hier vaak dranken maken, die overal tussenin vallen. What in the name.
Indd. Mijn geleerde les van het jaar is: "het is allemaal niet zo ingewikkeld. Levenswater, eau de vie, wodka, whiskey, aqua vit, allemaal levens water".
Dat klopt als je het maar lekker vind.de Roemenen als die op bezoek zijn noemen alles raki.voor hun is de naam niet belangrijk.als het glas maar vol is.?
Hahaha
Adriana is mij al twee dagen uit aan het lachen om dat ik water drink,?normaal,koffie bier of zelfgestookte.ook niet goed dus?