Een zelfgemaakte
Ik aan een van druiven.en heb even getest hoe mijn experiment met abrkozen likeur geworden was,heb hier een mooie blonde op bezoek,en die ook laten proeven,erg lekker voor de vrouwtjes,(is wel 40%) heb net effe 5 ltr gemaakt?ik wil ze geen 28% geven want dan houden ze het langer uit dan mij? en hier zeggen ze een zatte vrouw is een engel in bed.?en denk nu niet dat ik zo slecht ben dat ik daar misbruik van maak?
Mijn laatste borrel is altijn een zelfgestookte.
Mijn eerste borrel ook.Momenteel kan dat zijn wodka, beerenburg, absinth, en divers fruit op alcohol, eventueel aangelengd met angostura of vanille tinctuur zijn
Angostura ben ik niet zo razend enthousiast over, vanille tictuur uit Madagascar des te meer.
Hopelijk is dit niet mijn laatste borrel ,
zoals de titel van dit topic suggereert 😉
Ik drink nooit de laatste borrel ik hou een pauze ?tot de volgende.?
Mooi systeem Chris!
John heeft wel gelijk,na de laatste borrel komt er ook weer een aller laatste en allerlaatste...aller aller l..st...pff...
Moeten we eigenlijk ook een topic openen: "Wat was jouw eerste borrel"... 😉
Mijn vrouw heeft eens gezegd aan mij terwijl we met vrienden op café zaten , dit is de laatste hé , en ik was daar volledig mee akkoord , heb die pint aan de kant gezet en een nieuwe besteld en dan vroeg ze nog waarom doe je dit ?
???
Wat was mijn eerste borrel, Cognac,. Weet er niets meer van. Pa en opa gingen naar de kanaries buiten kijken. 10 minuten later, glaasjes leeg. Volgende keer eens opgelet, bleek een 3 jarige, 4 vingers in het glas te steken, en het daarna leeg te drinken. Bewuste eerste borrel , Jenever, 7 a 8 jaar. Tegenwoordig is dit slecht voor de kinderen, als 8 jarige haalde we cognac voor opa, in de winkel. Kregen we nog iets uit de snoep pot, in de winkel. Tegenwoordig is de jeugd zo onverantwoord.
Weet mijn eerste borrel nog goed. Ook ik was een jaar 8, mijn eerste sigaretje en een advocaatje met koffiemelk met mijn ‘opoe’ toen al in de tachtig. Eeeuuh doe ik nu maar niet met mijn kleinkinderen, we zijn gelukkig allemaal bewuster van wat goed en slecht is voor kinderen al deed ik de fopspeen van mijn huilende kinderen vroeger ook in de jenever en dan in de suiker ?.
Een jr of 12 stond bier op een carnavals wagen.dat met twee of drie vriendjes gegapt.maar wel een flink stuk in onze kraag.
Ik herken jou in de tekst Chris ?
Nu we toch op de biechtstoel zitten hier, mijn eerste borrel was toen ik 8 jaar was in de schuur naast de koelkast beland. Het was een blikje Heineken 33cl. Na een paar slokjes eerst een kwartiertje met de luchtbuks geschoten, nou ik vond het indrukwekkend. Twee wazige roosjes! En je weet: er hangt er maar 1. Komt mijn moeder me vragen of ik het kippenhok wilde omspitten. Dus ik goot het blikje leeg in mijn keel en al boerend heb ik gewoon zalig die grond omgespit. Ik vond het helemaal geweldig.
De eerste alcohol die ik mocht van mijn ouders was in de Irish Coffee. Was gelijk verslaafd.
daarvoor snoepte ik oude bokma jenever en gordons gin uit de kelderkast.
Pa vertelde dat mijn opa streepjes op de fles zette ter controle.
Maar zijn zoons hadden die truuk snel door en zetten gewoon een extra streepje 😉
Leuke anekdotes. Ik was 12, had bij de schietwedstrijd een fles Martini gewonnen. En daar mocht ik een glaasje van. Hele middag teut.