Hey
Kan je het eens vragen aan de mensen van StSp? Ik ben nogal nieuwsgierig 🙂
Een nieuwe handleiding is het waarschijnlijk niet, in deze staat nog dat er koperen zadeltjes inzitten. Ergens op het forum gelezen dat ze dat tegenwoordig ook niet meer doen.
De koperen zadeltjes zitten er nog steeds in, ik dacht eerst dat ze daar mee gestopt waren omdat ze er vroeger in een zakje waren bijgeleverd. Nu is de kolom inclusief de koperen zadels in de fabriek al gevuld.
Ik zal navragen, maar ik kan hem waarschijnlijk niet leveren. Is er niets te vinden via ebay?
Heb ik ook 1x gehad, met druk schommelingen in het water door een douchtende huisgenote, dus het duurde ook een half uur...
De temp daalt ineens weer en dan spuit het eruit. Nu ik hetzelfde koelsysteem heb gemaakt als betweter kan ik de temperatuur heel erg stabiel houden en haal ik 94-95%. (mijn kolom heeft RVS afval van een draaibank extra erin voor dat extra procentje..)
Ik heb een antwoord in het engels gezien dat dit kan gebeuren doordat de kolom niet precies waterpas staat, daardoor blijft er alcohol in staan tot dat de druk is opgebouwd waardoor in een keer een grotere hoeveelheid er uit geperst word.
Hallo Vrienden,
kolom uit elkaar gehaald om schoon te maken inclusief de koper en stainless vulling. Het viel me meteen op dat ik hem te makkelijk kon los schroeven ..
alles schoon gemaakt gedroogd en vandaag een run met tot 40% verdunde alcohol van de vorige run gebruikt. zo'n 15 liter dus sneller ad stook en ...
Voila blijft makkelijker op de 55 graden hangen en produceert weer 93% !
Het recht staan natuurlijk gecontroleerd maar alles is waterpas op mijn aanrecht. 1 dopje antischuim gedaan - maar bij pure alcohol is dat volgens mij helemaal niet nodig.
pffffff hele opluchting - straks de verschillende cuts nog even meten qua percentage, maar ik heb er een goed gevoel over !
groetjes en bedankt voor meedenken !
Eind goed al goed!
Wanneer je de kolom aan het deksel bevestigt schroef je toch ook eerst de onderzijde los? Of lat je die aan het deksel zitten?
Bij pure verdunde alcohol is anti schuimmiddel inderdaad niet nodig.
Eind goed al goed!
Wanneer je de kolom aan het deksel bevestigt schroef je toch ook eerst de onderzijde los? Of lat je die aan het deksel zitten?
Bij pure verdunde alcohol is anti schuimmiddel inderdaad niet nodig.
begrijp je niet helemaal - ik heb 1 grote afsluitschroef die de kolom "afdicht" en tegelijk de kolom aan de deksel vastzet. heb jij er soms 2 ?
Nee ik heb er ook 1 maar je zegt dat deze te makkelijk kon los schroeven. Dan heb je hem er waarschijnlijk te los op vastgezet.
En goed letten op het zwarte ringetje tussen het deksel en de schroef dat was er bij mij ook eens uitgevallen en toen kreeg ik de kolom ook niet goed vast op het deksel kon ik op de knietjes door de kamer maar gelukkig gevonden. Dus er zijn 2 ringetjes, een zwart ringetje tussen de kolom en deksel en een wit ringetje tussen de kraan en de afstelnaald. Als je goed oplet dat deze goed zitten kan er volgens mij niets fout gaan.
Niets te vinden 🙁
Ik heb die 5 liter boiler al op youtube gezien, al even geleden. Filmpje op een boot maar ik vind dat filmpje niet terug
Echter heb ik wel https://www.ibrew.com.au/products/still-spirits-turbo-500-4-9-litre-boiler gevonden 😉
En deze, deze dus misschien heeft het iets met wetgeving in Australië te maken
Dat gaat hem zijn!
Jan, kan je eens horen voor beschikbaarheid en prijs als je terug bent?
Alvast bedankt
Hoi kabouterdroom, als deze bestaat dan is hij niet in europa verkrijgbaar. Ik heb hem nooit gezien bij still spirits.
Dus... iMake bied deze gewoon hier niet aan, ik denk als je eentje wilt dat je zelf eentje moet invoeren uit Australië met alle import taksen/douane erbij. Plus de stekker vervangen. Zodoende is de mini ketel is even duur dan de grote 25 liter ketel
Hoy,
Ik zou niet te veel moeite doen om een kleine ketel te kopen, ze zijn zo rap te klein.
Ik ben begonnen met een 12 liter koperen keteltje, en dat is volgens mij als je een beetje wilt stoken, het minimum, tenzij je gewoon een beetje wilt experimenteren of hem voor iets anders wilt gebruiken, nu gebruik ik mijn koperen keteltje nog voor fijn stoken te doen.
uit een 25 liter emmer haal je gewoon een gemiddelde tussen de 1,5 l en 5 L drinkbare alcohol (40 %) naargelang het alcohol percentage waar je mee start ( spirits), en 3.5l - 5 l neutrale alcohol.
grts.
Hoi allemaal
ik lees overal op het internet dat hetchet beste is om koper in de reflux te gebruiken i.v.m. met het zuiverdere resultaat dat te halen zou zijn.
ik zit nou te denken om langzamerhand steeds meer koper in de kolom van mijn t500 te doen
ipv de rvs ringen.
nu is mijn vraag hebben de rvs ringen buiten het kosten aspect nog een andere functie die ik over het hoofd zie?
of is het een goed idee om het rvs inderdaad te vervangen door koper?
groetjes en proost
rob