Meldingen
Alles wissen

Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!

Pagina 36 / 109

Berichten: 4146
(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Of die antischuim die gebruik ik nooit. 

Beantwoorden
munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Aan je stookwijn zal het niet liggen, die is oké. Je temperatuur staat ook goed. 

Die anti schuim distillers conditioner breekt enkel de oppervlakte spanning dus daar ligt het ook niet aan. 

 

Maar lees ik goed dat je er maar 6 liter stookwijn in hebt gedaan?

 

Beantwoorden
Berichten: 6760
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Het lijkt er op dat er heel lang een hoeveelheid alcohol verzameld wordt die er vervolgens in 1 keer uitkomt, er staat mij iets van bij dat ik dat eens gelezen heb waar dat aan kan liggen maar ik kan het niet vinden. Het was bij een topic van de zelfbouwers.

 

Anders moet je eens raad vragen aan techneut of Hillbilly, zij maken zelf refluxsystemen en weten precies wat er in dat buisje gebeurt en kunnen misschien vrij eenvoudig verklaren waar dit aan zou kunnen liggen. Ik begreep zelfs eens dat er op een positieve manier gebruik van kon worden gemaakt, maar kan het zo snel niet terugvinden.

Beantwoorden
Berichten: 108
(@boomer)
Estimable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

dank je munckerik - ik heb 6 liter opbrengst alleen met een te laag percentage - onder de 92

 

 

Beantwoorden
Berichten: 108
(@boomer)
Estimable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Het lijkt er op dat er heel lang een hoeveelheid alcohol verzameld wordt die er vervolgens in 1 keer uitkomt, er staat mij iets van bij dat ik dat eens gelezen heb waar dat aan kan liggen maar ik kan het niet vinden. Het was bij een topic van de zelfbouwers.

 

Anders moet je eens raad vragen aan techneut of Hillbilly, zij maken zelf refluxsystemen en weten precies wat er in dat buisje gebeurt en kunnen misschien vrij eenvoudig verklaren waar dit aan zou kunnen liggen. Ik begreep zelfs eens dat er op een positieve manier gebruik van kon worden gemaakt, maar kan het zo snel niet terugvinden.

of de kolom is toch stuk gemaakt door de eerste eigenaar ...

Beantwoorden
Berichten: 108
(@boomer)
Estimable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

hoi lummel,

 

eerst koper en dan stainless - net vol genoeg - regelmatig schoon gemaakt met citroen oplossing - ik ga nog een 2e run doen nadat ik weer alles schoon gemaakt heb ...

 

Beantwoorden
Berichten: 772
(@johndoe)
Prominent Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Why is my spirit coming out in spurts rather than an even stream?

This is a result of your T500 column not being straight. This causes the spirit to back up at the entrance to the main condenser. It is important the column is vertical at all times.

 

Kijk eens na of alles mooi verticaal staat

 

Succes 😉

Beantwoorden
Berichten: 445
(@raymond)
Reputable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Raar eerst koper dan stainless bij mij zat alles door elkaar bij de schoonmaak voor het ingebruik nemen dus alles ook weer door elkaar er in gedaan. heb wel de koper T500.

 

Beantwoorden
Berichten: 772
(@johndoe)
Prominent Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Wat het ook kan zijn is wat men een "cycle" noemt van de boiler.

Zakt je temperatuur, vlak voor de spuw, heb je die dan aangepast? Dan spuwt het en stijgt het als zot? Indien dit, minder met je naaldkraantje spelen, als je draait moet je zeker een halve min wachten voor het water zen werk te laten doen. Ik ben lui ik zet hem op 52C en kom er dan amper aan, stijgt die naar 62C geen probleem...

Beantwoorden
munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Raar eerst koper dan stainless bij mij zat alles door elkaar bij de schoonmaak voor het ingebruik nemen dus alles ook weer door elkaar er in gedaan. heb wel de koper T500.

 

Je moet echt eerst de kopers zadels erin doen en dan pas de rvs zadels. Heb je weer iets te doen vanavond 😉

Beantwoorden
Berichten: 4146
(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Why is my spirit coming out in spurts rather than an even stream?

This is a result of your T500 column not being straight. This causes the spirit to back up at the entrance to the main condenser. It is important the column is vertical at all times.

 

Kijk eens na of alles mooi verticaal staat

 

Succes 😉

Ja moet deze princes koesteren ze is best gevoelig, maar volgens mij kan er niks aan kapot.  kan het dan ook niet plaatsen. Maar ja het filmpje liegt ook niet. 

Beantwoorden
Berichten: 11
(@kabouterdroom)
Active Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Hey

Misschien is de vraag al eens gesteld maar heeft er iemand de kleine T500? Die van 4,8L.
Lijkt me handiger om na het werk nog een run met deze ketel te doen...

 

Beantwoorden
Berichten: 6760
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Hoi kabouterdroom, als deze bestaat dan is hij niet in europa verkrijgbaar. Ik heb hem nooit gezien bij still spirits.

Beantwoorden
Berichten: 11
(@kabouterdroom)
Active Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Ah, ok. In de handleiding verwijzen ze geregeld naar de 4,9L Boiler(hoe vol je hem mag doen, wanneer je het koelwater bij beide types moet aanzetten, hoeveel je uit elke boiler kan halen etc).

 

 

Waarschijnlijk hebben ze het dan over de Airstill?

Beantwoorden
Berichten: 6760
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

De Airstill werkt niet met koelwater. Musschien is er een kleinere boiler beschikbaar in thuisland Nieuw Zeeland. Het assortiment wijkt hier sowieso af. Het kan ook zijn dat dat model nog uit moet komen en het vast in de handleiding verwerkt is. Maar dat laatste lijkt mij onwaarschijnlijk omdat ze nieuwe producten vaak heel lang geheim willen houden.

Beantwoorden
Pagina 36 / 109
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?