Meldingen
Alles wissen

Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!

Pagina 40 / 109

Berichten: 4146
(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Dat vraag ik me ook af. Ik ben dus niet technisch maar met 75% vermogen van 2000 watt ( grainfather) haal ik betere resultaten dan de t500 continu 1800 watt. Kan je stellen dat 75% vermogen van 2000 watt gewoon 1500 watt is? Of ligt dat anders. 

Beantwoorden
Scoozy
Berichten: 190
(@scoozy)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Wel ik heb er al ergens gezien waar je van 0 - 100% kan regelen en was zelf tot  5,5 kw belastbaar dat zou wel heel nice zijn natuurlijk 🙂 Nu nog iemand met de elektrische kennis die ons dit kan bevestigen en de zoektocht kan beginnen 🙂

 

Beantwoorden
Berichten: 772
(@johndoe)
Prominent Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Zou je met een externe Power voltage regulator ook het vermogen van de T500 kunnen regelen ? Dan zou je zoals de Grainfather de temperatuur kunnen regelen.

 

Mvg Scoozy

 

Ja, of ja half, wees gewoon zeker van de min. 2000watt dimmer. Dus geen regeling op temperatuur maar op vermogen.

Als je een dimmer neemt met temperatuur voeler (veel gebruikt bij andere hobbies) en wat prutst aan je ketel (gaatje voor voeler door te steken) moet temperatuur regeling ook lukken. In theorie want ik heb geen idee of die voelers tegen de 100 graden afkunnen

Beantwoorden
Scoozy
Berichten: 190
(@scoozy)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Power voltage regulator grounded 5,5kW 0-100% dus daarmee zou het moeten werken dan JohnDoe ?

 

Beantwoorden
Berichten: 772
(@johndoe)
Prominent Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden
Beantwoorden
Scoozy
Berichten: 190
(@scoozy)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Sorry was ne copy paste en was dus blijkbaar serieus groot lettertype :p

 

Beantwoorden
Scoozy
Berichten: 190
(@scoozy)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden
Beantwoorden
Berichten: 772
(@johndoe)
Prominent Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Ik heb nog geen elektronische toestellen getest van Destylandia

En dat is geen CE (europese) keuring, maar China export

Ikzelf zou het niet doen, je weet niet welke carre draad gebruikt wordt. Soms zijn de Chinezen niet altijd even veilig, eerlijk met die producten.

Maar als je wilt proberen, werken zal het wel. Hoelang en hoe veilig is gokken

 

 

Beantwoorden
Scoozy
Berichten: 190
(@scoozy)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Okay zal maar voor dat zelfbouw pakket gaan dan, maar nu nog kunnen in elkaar steken da zal andere koek zijn peizek 🙁

 

 

Beantwoorden
Scoozy
Berichten: 190
(@scoozy)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Op het forum staat blijkbaar de HowTo dus komt in orde 😉 volgende week bestellen die handel !

Beantwoorden
Berichten: 40
(@pastislover)
Eminent Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Hoi Scoozy

je moet eens op de site kijken van brouwland.

daar verkopen zede itc-308 van inkbird.

dat is een zelf lerend systeem om de temperatuur te regelen, heeft een uitgang om te verwarmen en om te koelen.

hij kan 10 amp vermogen schakelen, ik heb deze gebruikt voor mijn zelfbouw ketel met  elektrisch kookplaatje, werkte perfect.

nu met mijn t500 lijkt het mij beter om de koelwaterloop onder controle te krijgen.

als dit je niks lijkt kun je ook nog zelf iets bouwen met een Pid een solid state relais.

moet je wel zorgen dat je een zwaar relais erbij koopt.

een en ander in elkaar zetten is niet zo moeilijk en werkt ook heel goed en ook dit apparaat is zelflerend.

de eerste keer zal hij door de ingestelde temperatuur schieten en daarna gaat hij steeds nauwkeuriger schakelen tot een marge van ongeveer 1 a 2 tienden van een graad nauwkeurig.

hopelijk heb je iets aan dit verhaal.

groetjes

Rob

Beantwoorden
Berichten: 40
(@pastislover)
Eminent Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Hoi allemaal

 

bovenstaand verhaal is ook heel goed werkbaar voor een klimaatkast te maken van een koelkast.

hoef je alleen maar de koelkast op de koudste stand te zetten.

een paar lampen in de koelkast monteren voor de verwarming, draadje naar buiten.

lampen en koelkast aansluiten op de inkbird, instellen en klaar.

een klein gaatje in de koelkast boren voor de doorvoer van de draad voor de lampen en de temperatuur sonde.

gemak dient de mens.

Beantwoorden
Scoozy
Berichten: 190
(@scoozy)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

pastislover, thx voor de info maar ik werkte steeds met een inductie plaat van 3500W op mijn stookketels en heb altijd met vermogen gewerkt i.p.v. temp dus als ik het vermogen van T500 van 2000W in EU kan van 0-100% regelen weet je perfect op hoeveel wat je kan werken. Eventueel een optie is van een temp sonde te instaleren en een meter aan te koppelen en zo via de vermogen regelaar op temperatuur te werken.

 

Beantwoorden
Berichten: 58
(@bouwkunde)
Trusted Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Hey,

 

Na lange beraadslaging ben ik net "trotse eigenaar" van een T500 met Alambiek (van zodra ik deze ontvangen heb natuurlijk) 🙂

Ik beschik momenteel over zo'n 500 liter fruitwijn die ik wil verstoken. Ik ben dus nog een beginner .... Ik zoek nu een eenvoudige (zal wel niet zo eenvoudig zijn als ik denk) uitleg over het gebruik van de T500. Ik lees hier op het forum flarden of gedeelten ivm. koeling, voorloop, naloop, ... maar alles staat heel verspreid in de verschillende onderdelen van dit forum. Ik zit al dagen op het forum rond te neuzen en lees wel hele goeie tips maar soms ook tegenstrijdige tips.

Wat ik graag zou weten is waar ik zeker op moet letten als ik de ketel vol giet met fruitwijn en deze aanzet. Hoe krijg ik de koeling onder de knie. Welke T° moet ik behouden. Hoeveel voorloop moet ik weggooien ? Moet ik nog iets extra's aanschaffen bij de T50 (regulator ??), ....

Als ik de boeken over distilleren erover nalees krijg ik her en der verschillende t° : 80°, 55°, 70°, ...

Zit er eigenlijk een goede gebruiksaanwijziging bij de T500 ? Of is deze ergens te vinden ?

Ik zal uiteraard ook de eerste stookbeurten veel moeten leren en experimenteren, maar met een degelijke te volgen "checklist" zou dit toch iets eenvoudiger moeten zijn.

Alle tips zijn welkom. En ik ben uiteraard razend benieuwd naar het smaakje dat ik kan verkrijgen uit de fruitwijnen (van appels, pruimen, ...)

Alvast bedankt !

 

Beantwoorden
Berichten: 772
(@johndoe)
Prominent Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

De T500 boiler en alambiek werken heel simpel samen, hier vind je een gebruiksaanwijzing in het Engels.

 

Let goed op je temperatuur bij de T500 boiler omwille van het vermogen gaat alles redelijk snel. Indien je meer uitleg wilt, horen we het hier wel.

Kapisjon heeft er al fruit in gestookt als ik me niet vergis, ik enkel whisky 

 

Enne proficiat 😉

Beantwoorden
Pagina 40 / 109
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?