Meldingen
Alles wissen

Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!

Pagina 54 / 109

Berichten: 316
 DDM
(@ddm)
Reputable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Voor mij is het ook nog een dikke 100 km. Ik heb in september wel tijd om ter plaatse te gaan. Ik kan dan mijn T500 meebrengen en beide kolommen testen.

Het zal wel puzzelen worden wat de data betreft. Ik moet mijn rum nog afwerken en heb met Dumo nog iets te doen met appels en peren (heeft voorrang).

Misschien best afspreken via een PB ergens in de week van 5 tot 8 september (vroeger kan niet voor mij).

Β 

Beantwoorden
Berichten: 316
 DDM
(@ddm)
Reputable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Pas nu gelezen dat er al een afspraak is met Pastislover ... dus voor mijn beurt gesproken.

Beantwoorden
Berichten: 35
(@computerfelix)
Eminent Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Beste forumgebruikers T500 !

Op deze zonnige dag kan ik zorgen voor nog wat meer warmtegevoel !
Eerst en vooral en om niemand te vergeten wil ik alle mensen die een bijdrage leverden in een poging om mij verder te helpen heel hartelijk bedanken hiervoor Vannacht kon ik de slaap niet vatten. Ik bleef maar denken en zoeken naar een oplossing. Het moest iets banaals zijn na al die testen die ik reeds deed !
Ik had al een afspraak mat Pastisliefhebber om volgende week bij hem een test te kunnen doen met mijn condenser, waarvoor mijn uitdrukkelijke dank !
Β Toen las ik de bijdrage van MunckerikΒ  ivm het gebruik van refractometers!.
ik zocht dit op en idd een refractometer "slaat" in veiligheid indien een percentage boven de 80 Β° wordt gemeten. Hij geeft dan ALTIJD tussen 50 en 55 Β° aan !!!!!
Dus deze morgen een klassieke alcoholmeter met maatglas gaan kopen en met knikkende knieΓ«n terug naar huis !

De meting laat nu 94 Β° zien !!!!!!!
sorry dat in aan de T500begon te twijfelen !

Bij deze heb ik in ieder geval opnieuw bijgeleerd en ik hoop dat dit via het forum een aanvulling mag zijn op alle weetjes !

Hierbij wil ik Stookwinkel" in casu den Jan heel hartelijk bedanken om mij ongelofelijk steeds maar opnieuw te motiveren.

Heel erg bedankt vrienden !

Β 

Beantwoorden
Berichten: 6760
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Wat ontzettend fijn om te horen! Dit wist ik ook niet, dus weer wat bijgeleerd.Β 

Heel fijn dat je nu niets heen en weer hoeft te sturen. Met zijn allen hebben we hiervan geleerd, en een volgende keer kunnen we mensen hier weer op wijzen.

Door dit misverstandje ben je nu wel lid geworden van een heel leuk forum! Dus we hopen je hier hoe dan ook heel vaak terug te zien!

Beantwoorden
munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Mooi dat het "probleem" is opgelost.Β 

Succes met de hobby en de T500 πŸ˜‰

Β 

Beantwoorden
Berichten: 6760
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Zojuist heb ik het getest, 96,5% weingeist (fles uit duitsland) op de refractometer 69%. Iets hoger dan bij computerfelix, maar toch een vorm van veiligheidsmodus dus. Zal ook per merk refractometer kunnen verschillen.

Β 

Ik ben echt blij dat ik dit nu weet!

Β 

Β 

Beantwoorden
Berichten: 4146
(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

En s'nachts ervan wakker liggen, het moet toch echt niet gekker worden.Β 

Β 

Beantwoorden
munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Je wilt toch niet zeggen dat jij er lekker van geslapen hebt vannacht? πŸ™‚

Β 

Beantwoorden
dumo
Berichten: 1210
 dumo
(@dumo)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

bij mij zit hij tussen de 70% en de 80%, als het hoger is dan 90%.

In den beginne van de refracto meter zat hij altijd op 80 % als het hoger was als 80%.

Nu zit hij altijd tussen de 70% en de 80 %, nooit meer helemaal bovenaan, met water staat hij op %.

Ik gebruik hem altijd om het verloop van de stook een beetje op te volgen, je hebt maar een paar druppels nodig, tussen de 70% en de 80% kan ik hem toch niet goed aflezen, als ik het juist wil weten op het einde gebruik ik de dobber.

grts.

Beantwoorden
Berichten: 4146
(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Munckerik, nee tuurlijk niet ik ben nog geen pensionado zoals computerhelix. Maar mooi dat het lek boven is. Met knikkende knieΓ«n naar huis, daar word je ook niet oud mee. Hahaha, we hebben er weer een fanaat bij in ieder geval.Β 

Β 

Beantwoorden
munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Met knikkende knieΓ«n naar huis,Β 

Β 

Β 

Dat vraagt om een stevige borrel πŸ™‚

Beantwoorden
Berichten: 40
(@pastislover)
Eminent Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Hoi computerfelix

Β 

gelukkig, dat het probleem uit de wereld is, kon mij ook bijna niet voorstellen dat het anders gweest zou zijn.

tot zover halen alle gebruikers hier ruim de 90%.

moest dus eigenlijk wel iets eenvoudigs zijn.

maar enfin geniet van je nieuwe toch goed werkende speeltje en maal er lekkere drankΒ 

mee en geniet ee van met mate(n).

goed weekeind

pastislover

Beantwoorden
Berichten: 120
(@likeurtje)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Computerfelix van welke kanten uit BelgiΓ« ben je,ik kom van de rand van Gent , en ik ben ook al in brugpensioen! Anders bij mij ook welkom om u misschien verder te helpen met de T 500,ikzelf bezit ook 1tje!! Ik vertrek wel op reis vanaf 15/9 grtj likeurtje ?

Beantwoorden
Berichten: 6760
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Hoi Likeurtje! Leuk dat je dit aanbiedt!

Β 

Echter het probleem leek te liggen aan de refractometer en niet aan de T500. Het probleem is dus al opgelost!

Β 

Groetjes,

Β 

Jan

Beantwoorden
Scoozy
Berichten: 190
(@scoozy)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Β 

Hoi Likeurtje, leuk te weten om iemand in de buurt te hebben πŸ˜‰ ik zou zeggen goed verlof en ik moet nog wachten tot 19/09 om te vertrekken op verlof dus serieus aan het aftellen.

Beantwoorden
Pagina 54 / 109
Deel:

Β©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?