Meldingen
Alles wissen

Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!

Pagina 69 / 109

Berichten: 87
(@patrik)
Trusted Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

mijn kadoosje 😀

 

Beantwoorden
Berichten: 6774
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Daar is hij dan!

Heel veel plezier ermee Patrik!

Beantwoorden
Berichten: 87
(@patrik)
Trusted Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Thanks voor de zeer goede servies. en snelle levering.

aanrader voor iedereen.

Beantwoorden
Berichten: 111
(@ijsvogel)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Gefeliciteerd!!!!

 

 

Beantwoorden
Berichten: 357
(@doublebarreltwo)
Reputable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Veel plezier ermee !

 

Beantwoorden
munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Weer een tevreden stoker ☺️

 

Beantwoorden
Berichten: 87
(@patrik)
Trusted Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

dank u iedereen. nu nog wat wachten tot mijn masch klaar is...

Beantwoorden
Berichten: 661
(@rrillaerts)
Honorable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Humm een dimmer of te wel een potentiometer regelt  de spanning  door middel van een regelbare weerstand en wel tussen 0 en max V. ingeval er storingen optreden zou dat willen zeggen dat je de netspanning regelt wat niet het geval is maar enkel de spanning op het apparatuur. Zoals gezegd de spanning wordt geregeld door een regelbare weerstand . De wet van Ohm zegt immers U = I x R waarbij u de spanning is en I de stroom. R = de regelbare weerstand. Om een voorbeeld te geven : heb je een verwarmingselement van 3000 W bij een spanning van 220 V dan is de stroom die je daarvoor nodig hebt : I = P : U = 13,63 A. De potentiometer heeft dan een regebare weerstand nodig van : R = U : I = 220 : 13.63 = 16,14 Ohm  Dan moet je de stroom min berekenen dat = 1/ 16.14 ohm = 0.062 A. Om nu te weten welke max ohm je potmeter moet hebben deel je 220V door 0.062A = 3549 Ohm. veligheidshalve neem je dan best een van 4.5 Kohm. je jan dan regelen zoveel je wil je net zal nooit overbelast raken. Uiteindelijk denk eens zo . Het dimmen van licht = een potmeter, je temperatuur van je wasmachine = een potmeter maar ook een DJ die het volume van zijn geluidsinstallatie regelt = potmeter. ik denk niet dat er ook maar iemand een probleem heeft met welke installatie dan ook bij het gebruik van een potmeter of zoals jullie hem noemen een dimmer of spanningsregelaar. Trouwens een dergelijke vermogensregelaar is vrij gemakkelijk zelf te maken

Beantwoorden
Berichten: 110
(@thurstan)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

heel deze zooi helpt niemand. tenzij je in die branche zit. Ipv elkaar te verbeteren, kunnen we misschien productief oplossingen aanbieden?

 

Beantwoorden
Berichten: 661
(@rrillaerts)
Honorable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Wou hiermee maar aanduiden dat je zowel met een gewone dimmer het kan regelen als met een PWM Puls regelaar. het verschil ligt hem dat je met een dimmer je vermogen kan regelen in bijvoorbeeld stappen van 2 volt terwijl een PWM Puls Regelaar dat kan tot bijvoorbeeld 0.1 Volt nauwkeurig. Vraag is dan hoe nauwkeurig is belangrijk. Ik denk dus dat met beide het voldoende mogelijk is het vermogen van je verwarmingselement voor de toepassing van een T500 te regelen... aan ieder zelf te beslissen hoe hij het doet. gr RenéR

Beantwoorden
Berichten: 661
(@rrillaerts)
Honorable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Voila mijn T500 is besteld. Samen met de alambiek dan weldra de mogelijkheid voor mooie neutrale alcohol te maken als met de alambiek graan en fruit te stoken. intussen herstel ik mijn bokobob en maak ik een nieuwe ketel....komt allemaal goed.

Beantwoorden
Berichten: 6774
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Gefeliciteerd! En natuurlijk bedankt voor je aankoop!

Hij gaat vandaag met DPD de deur uit, mischien heb je hem dan morgen al in huis!

Heel veel stookplezier!!!

Beantwoorden
Berichten: 661
(@rrillaerts)
Honorable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Dank u en ja DPD is vrij snel. Tot nu alle bestellingen de dag nadien al thuis gehad. Prachtige en snelle service van jou en DPD. Kan het maar iedereen aanbevelen. Top.

Beantwoorden
Berichten: 661
(@rrillaerts)
Honorable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Afbeeldingsresultaat voor dimmer 3000 watt

Misschien een optie op het vermogen van de T500 te regelen . kost 95 euro...weet niet of het de moeite is

 

Beantwoorden
Berichten: 4146
(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Ik ben niet technisch maar het is super om het vermogen te kunnen regelen. Ik zou hem kopen als het net zo werkt als bij de Grainfaher. Voor Turbo heb je er niet zoveel aan maar fruit en graan des te meer. 

Beantwoorden
Pagina 69 / 109
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?