Meldingen
Alles wissen

Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!

Pagina 70 / 109

Berichten: 6774
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Ja hoor, velen doen dat wanner ze stoken met de alambiek helm en koeler. Let er wel op dat hij het vermogen van de boiler (2000 watt) ruimschoots aankan. 

Beantwoorden
Berichten: 661
(@rrillaerts)
Honorable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Dit is een dimmer van 3000 W dus dat mag op zich geen probleem zijn alleen moet er dan nog een volt/amperemeter tussen zodat je ook duidelijk kan zien wat je aan het doen bent en ja inderdaad voor de copperdome. Maar nu eerst eens de T500 gebruiken waarvoor hij dient dus neutrale hoge alkohol en als ik dan later de copperdome en koeler koop zal ik eens kijken of we dat niet zelf in elkaar kunnen planten

 

Beantwoorden
Berichten: 97
(@suzevoke)
Trusted Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Ik heb een bouwpakket bij stilldragon gekocht.  Dat vraagt nog wel wat knutselwerk.  (Ik had een handige schoonbroer).  Rond de 30 euro, met taksen en verzending kwam dat op een 50 euro. Ik sluit er een verwarmingselement van 2000 watt op aan maar kan zwaarder. 

 

Beantwoorden
Berichten: 661
(@rrillaerts)
Honorable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

had het net ook gezien bij still dragon. je moet dan wel alles zelf in elkaar zetten maar dat is te doen. Zou enkel de digitale temperatuursensor vervangen door een volt/amperemeter daar je uiteindelijk het vermogen regelt en niet de temperatuur. Maar dit zijn zorgen voor later. goede tip Suzevoke

Beantwoorden
@ndré
Berichten: 1165
(@ndre)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

 

Hallo, ikzelf gebruik een vermogensregelaar die het prima doet op de T500.

voor bijna 36 euro heb je een mooie regelaar, zie link.

https://www.conrad.nl/nl/kemo-m028n-vermogensregelaar-module-110-vac-230-vac-190516.html

Groeten, @ndré

Beantwoorden
Berichten: 87
(@patrik)
Trusted Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

waarom zou je het vermogen aanpassen als ik vragen mag?

 

Beantwoorden
munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Dan is je distillatie beter te regelen.

 

Beantwoorden
Berichten: 87
(@patrik)
Trusted Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

munckerick,

dan zou je de temp en het vermogen ook moeten meten visueel niet?

Beantwoorden
Berichten: 4146
(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Visueel kan je prima stoken, gewoon laten druppelen. Maar met meten leer je het spelletje sneller. 

Beantwoorden
Berichten: 87
(@patrik)
Trusted Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

ik dacht bij T500 spelen met het koelwater en zo je temp regelen ook bij met de koperen helm 😉

Beantwoorden
Berichten: 661
(@rrillaerts)
Honorable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

zoals ik het begrepen heb moet je met de reflux van niet veel wakker liggen daar is het voldoende dat je met je watertoevoer de temperatuur om en bij de 55°C houd. gebruik je echter de copperdome dan kan je door een vermogensregeling de druppels beter regelen daar je dan best niet met 2000 W stookt. Door het vermogen dan nog eens te meten weet je bij de volgende stook al sneller wanneer je welk vermogen moet gebruiken. Toch aan te raden denk ik bij het gebruik van de copperdome

 

Beantwoorden
Berichten: 4146
(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Nee dat is met de t500 als je 92%+ wil halen en staat het vermogen op max.

 

Zet je er de koperen helm erop hoef je niet op de watertempatuur te letten maar kan je gewoon de kraan open zetten. Dan stuur je de distillatie met het vermogen. Daar heb je zo'n ding voor nodig die Rene wil kopen of koop gelijk de Grainfather als het in het budget ligt. 

Beantwoorden
munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

En met de Grainfather zie je tevens ook het vermogen waarop je bezig bent in het display. 

 

Beantwoorden
Berichten: 661
(@rrillaerts)
Honorable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

ik ga even vooruit denken maar net nog niet naar de grainfather; ga mijn vermogenregelaat zodanig maken dat ik hem kan gebruiken op de T500 en de alambiek en de bokabob die ik nog moet herstellen en de ketel die ik nog moet maken wat ook een bokabob zal worden met VM/LM . een soort van plug en play zeg maar.

Beantwoorden
Berichten: 87
(@patrik)
Trusted Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Munckerik, het gaat hier over T500 dacht ik

Beantwoorden
Pagina 70 / 109
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?