Meldingen
Alles wissen

Calvados van appels uit de Betuwe € 0,35 per kg

Pagina 5 / 11

(@flyger)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Deze week in de aanbieding bij Aldi:  2 kg Jonagold voor € 1,29. Klinkt als een go.

Beantwoorden
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Dus ik kom daar.. hele schap Jonagold leeg.

Beantwoorden
dumo
 dumo
(@dumo)
Noble Member

hele schap Jonagold leeg.

Voor of na dat je langs geweest bent.

Beantwoorden
stook
(@stook)
Estimable Member

Het is voor mij Hoogdag vandaag 

Heb een klein fruitpersje van 18 liter gekocht en is vandaag binnen gekomen , 75 euro en voor dat geld kan ik het niet zelf maken

Deze morgen appels van de nieuwe oogst gaan halen , 35 kg voor 24,5 euro en de volgende maal kan ik er bekomen aan 4.5 euro per bak van 14 kg,hier en daar zit er dan wel een plekje op, moet wel op voorhand afspraak maken dan 

Beantwoorden
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Dat plekje kun je er bij gooien ook als er een paar rotten bij zitten of met schimmel.dat maakt niets uit.

Beantwoorden
Murmillo
Admin
(@murmillo)
Famed Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Cider maken kan ik. Iemand nog een handout voor een goede calvados? Ik heb gelezen op eiken en karamel die niet zoet is... hoe krijgt men dat voor elkaar? Ik ben B klasse kok en heb hier nog nooit van gehoord. 

Beantwoorden
(@Anoniem)

Laat hem eens zonder eiken even liggen,en kijk dan of je hem op eiken wil.is zo ook lekker en ruikt heerlijk naar appels.eiken kun je nog altijd.

Beantwoorden
stook
(@stook)
Estimable Member

Heb 17 liter sap van 34 kg appels

De appels zijn geraspt en dan pectozym bij gedaan en een nacht laten staan voor ik ze geperst heb , maar deze morgen zag dat wel een beetje droog uit . 

bij mij heeft het zijn sap niet losgelaten , hoe zou dit komen ?

Er staat 2 gram per kg maar heb heel het zakje van 100gr opgebruikt met 1 liter water per volle ketel

Had 2 volle ketels gerapte appel

Beantwoorden
(@Anoniem)

Ik begrijp het effe niet,je hebt 17 liter sap van de appels,en dan zeg je dat het er een beetje droog bij staat.

Beantwoorden
stook
(@stook)
Estimable Member

Ja als je het vergelijkt met de foto van jan die hij toont staan de appelschilfers in het sap , bij mij was het sap maar op 10 cm van de bodem en had dan nog 1 liter water bij.

Ik heb het enorm moeten persen om het sap vrij te krijgen

Beantwoorden
(@Anoniem)

Kan aan de appels liggen,als daar niet veel sap in zit dan krijg je er ook niet veel uit,gooi anders de rest in een ketel met wat water en kook het een beetje zacht,maar niet tot appelmoes,maar tot compote gooi er wat suiker bij,als het niet zoet is en de ketel in en vergisten.

Beantwoorden
@ndré
(@ndre)
Noble Member

Gisteren ongeveer 100 kilo appels gekregen, vandaag versnipperd en in de vaten om een tijd te vergisten. Nog geen gist of iets anders toegevoegd dat doe ik volgende week. Groet, @ndré??

Beantwoorden
(@nimrax)
Lid

100kilo, lekker bezig @ndre! Je kan ook een keer kiezen voor wilde vergisting...
Ben je eigenlijk nu al klaar. 😉

Beantwoorden
@ndré
(@ndre)
Noble Member

Nimrax, Misschien ga ik dat ook wel doen, volgende week op vakantie en oktober weer terug. zou ik er nog suiker bij moeten doen?. Nee ik heb geen meters waar ik het SG en weet ik wat allemaal mee meet.

Groet, André

Beantwoorden
@ndré
(@ndre)
Noble Member

Heb deze week nog wel een 40 liter ton met appels en peren gemaakt, die begon ook vanzelf te vergisten. Groet, @ndré

Beantwoorden
Pagina 5 / 11
Deel:

©2025 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?