Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Stel je even voor

Pagina 126 / 282

Berichten: 65
(@elflitso)
Trusted Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Klopt, maar maak wel even een toertje Duitsland voor een paar dozen. Kost niks daar. Plus nog een leuk weekendje weg ook 😉

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Pak gelijk wat paracetamol er bij,zul je nodig hebben dat spul drink ik al jaren niet meer.

Berichten: 65
(@elflitso)
Trusted Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Valt mee hoor, drink het juist al dik 10 jaar. Niks mis mee! Paracetamol was dat niet voor je vrouw ofzo? :-))))

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Nee die drinkt wat ik stook.

Berichten: 1844
 RuMo
(@rumo)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Hallo u allen,
na 1.5 jaar mee lezen ter lering en vermaak wordt het toch eens tijd om mij voor te stellen.
RuMo 52 jaar en ik woon in de schaduw van Rotterdam.
Ik ben altijd al een liefhebber geweest van een goed glas wijn of whisky, en vroeg mij dan af hoe ze al die smaken in dat glas kregen.
Of het nu door die malloten op Discovery Channel kwam ik weet het niet meer maar 2 jaar terug ben ik me gaan interesseren in de techniek van sterke drank maken.
Ik ben begonnen om Youtube af te zoeken en het lezen van verschillende forums( dit is wel de leukste).
Omdat ik de techniek wil begrijpen probeer ik eerst zelf wat te maken(en koop daarna dan meestal wat beters of groters).
Mijn eerst ketel was dan ook een snelkookpan met wat kopere waterleiding.
Maar ik heb toch al een paar mooie zuivere dranken gecreëerd.
Tot nu toe mag ik nog steeds mijn hobby in de woonkamer en keuken uitoefenen.
Ik hoop hier nog veel te leren en vermaakt te worden, en zal proberen ook een bijdragen te leveren.

munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Welkom RuMo, jij bent een van de weinigen die nog niet verbannen is uit keuken en woonkamer 🙂

Berichten: 1844
 RuMo
(@rumo)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

๋Ja, mijn vrouw houd graag een oogje in het zeil.

Met vrouwen vertrouwt ze me, maar met drank niet zo.

De pan staat in het echt rechtop hoor.

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Rumo welkom,leuk dat je er bij bent,jij hebt echt geluk die van mij vertouwd mij niet met beiden.gr.Chris.

Berichten: 2
(@vossenberg)
New Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Dank jullie voor de reacties. Leuk ijsvogel, ook aan de start van een distilleerderij. Met welke apparatuur ga je stoken?

 

 

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Don,John,Elflitso en RunMo,
Hartelijk welkom allemaal en leuk dat jullie mee willen doen. Leuke installatie RunMo!

Berichten: 32
 Zout
(@zout)
Eminent Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Hallo, ik lees al een beste poos mee op dit forum, en heb me nu toch maar eens geregistreerd. Ik ben een chemisch technoloog uit het noorden van het land, en stook met een eigenbouw RVS potstill van circa 25 liter. Heb al een stuk of wat verschillende borrels gestookt. Door mijn achtergrond als chemisch technoloog ben ik goed op de hoogte van de theorie en praktijk achter destilleren, zowel op labschaal als op industriele schaal.

Berichten: 111
(@ijsvogel)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Ik heb nu een lab set besteld om recept-technisch mee aan de slag te gaan, en de individuele kruiden te stoken. De apparatuur die daarbij komt ben ik nog over in discussie met mijn collega. Er zijn veel keuzes en beperkingen waar we rekening mee moeten houden. Beperkte ruimte, elektrisch willen stoken, meer of minder inzicht in het proces, volume, dat soort dingen. Misschien leuk om een keer jouw keuzes daarin te horen. Jan kan ons wel in contact brengen met elkaar, toch Jan?

Berichten: 6767
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Natuurlijk Jelle! Maar als je het forum niet mobiel gebruikt maar gewoon via de laptop of PC, dan kun je de overige members ook een PB sturen. Mocht het niet lukken bemiddel ik graag!

 

Mocht je weer in Deventer komen dan ben je van harte welkom in mn nieuwe pand!

 

 

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Hoi Zout, alias:NaCl ook wel genoemd: natriumchloride, geen mens en dier kan zonder! Bij voorbaat dank dat we mee mogen profiteren van je scheikundige kennis en met ruim duizend leden, tezamen  opgeteld vele honderden jaren ervaring...dan zeg ik:: Van harte welkom hier! Cheers man!

@ndré
Berichten: 1161
(@ndre)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Welkom bij de club Zout, op dit altijd leuke en leerzame forum, Gr. @ndré??

Pagina 126 / 282
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?