Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Stel je even voor

Pagina 125 / 282

Berichten: 35
(@bartje)
Eminent Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Hallo allemaal, mijn naam is Bart, ik ben 71 jaartjes jong en wil graag leren stoken.
De bedoeling is dat ik voor het einde van dit jaar een keteltje ga aanschaffen, ik lees al een poosje mee maar heb geen enkele ervaring, met uit zondering van het drinken van de door mijn vriend uit Frankrijk zelfgestookte Eau de Vie.
Tevens heb ik geen tot weinig ervaring op forum gebied dus bij voorbaat excuus voor de aankomende fouten.

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Bartje, beter laat dan nooit en we gaan je helpen met al je vragen. Welkom!

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Bartje,op de eerst plaats hartelijk welkom op het forum,die aankomende fouten lezen wij overheen,wij denken altijd als er fouten in staan die is bezopen dus is voor ons normaal??en voor de rest alle vragen worden graag beantwoord,en domme vragen bestaan niet,als ze gesteld worden dan is dat door Nimrax Lummel en Chris.gr.Chris.

Berichten: 65
(@elflitso)
Trusted Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

heej all daar, ik ben een beginneling op het gebied van pruttelen. Maar immers wel 1 fles van 5 liter( was een begin met bakkersgist) en inmiddels 2 vaten van 20 liter met turbogist aangemaakt. De 5 liter is aan het klaren als ook het eerste vat 20 liter turbo. De eerste stook is totaal mis gegaan wegens verkeerde temp management. Ik stook nu nog op een elektrische kookplaat en te weinig rekening gehouden met het na ijlen van de warmte van die plaat. Anyway de laatste tijd veel ingelezen o.a. hier. Dus ga gestaag de 2e stook in. Mijn apparatuur kwa ketel is zelf geknutseld. Een pan met wat koperen leidingen en waterkoeling met temp meter op de brug. Dat laatste werkt volgens mij niet goed voor mijn opstelling. Zo even in inkijk in mij. Let's cook!:-)))

Berichten: 2
(@donalco)
New Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Ik stel mij voor, DonAlco, bijna 68 jaar en al jaren actief met brouwen van bier, maken van wijn en recentelijk op het likeurpad. 

Vroeger had ik een eenvoudige distilleer om zelf mijn alcohol te maken, maar koop nu de 96% alcohol als basis. Meer vrijer tijd komt er aan dus ........

Berichten: 8
(@johnoetdaam)
Active Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Hoi mijn naam is John, ik ben 54 jaar. ik hou me al jaren bezig met wijn maken. Nu lijkt het me leuk om ook op hobby matige manier bezig te zijn met het maken van alcohol. ik heb nog een grote koper ketel liggen die ik met verloop wil bouwen tot een stookketel, maar ik heb eerst een ketel besteld uit Portugal. deze ketel wil ik op bescheiden wijze uitproberen en het begin van het stoken leren en mogelijk dat er nog andere mogelijkheden zijn.

Verder hoop ik hier een hoop te leren en veel informatie omtrent hierover te vinden. Groeten vanuit het hoge Noorden.

 

John.

 

 

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom elflitso, veel plezier hier, en fotooooos.

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welko DonAlco, je zult hier een zee aan informatie

vinden, en met die vrije tijd, komt dat zeker van pas.

Stel gerust je vragen,er is altyd wel iemand die je antwoordzal geven op dit gezellige forum.

Berichten: 8
(@johnoetdaam)
Active Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Hoi Ik ben John, 54 jaar. Ik hou me al jaren bezig met het maken van wijn. Het lijkt me leuk om met het verwerken van alcohol bezig te houden dit op een wijze die ik als hobby zie. Nu heb ik een kleine ketel gekocht van 10 liter om mee te beginnen en om het proces beter te leren kennen. ik hoop de juiste informatie van jullie te krijgen mbt het proces zodat dit voor mij ook een leuke hobby wordt. verder heb ik nog een grote koper vat liggen van 80 L, die ik op termijn wil ombouwen tot ketel.

Dus ik ben heel erg benieuwd naar jullie advies.

Gr,

john.

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom John op dit geweldige forum, heb je vragen, je krijgt zeker een antwoord,

soms met een plaagstoot er boven op.

En wat betreft de mogelijkheden betreft, die zijn bijna oneindig.

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

John,op de eerste plaats welkom,ik stook ongeveer 14-15 jr.ben 66 en stook nog met veel plezier,dat vat ga je nog wel ombouwen voor een ketel,en voor de rest iedereen is graag bereid om je van advies te dienen,en domme vragen bestaan niet,beter twee keer vragen dan troep stoken.gr.Chris.

Berichten: 65
(@elflitso)
Trusted Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Foto komt, zodra ik weer ga stoken en alles in bedrijf is. Morgen ofzo:-))

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Elflitso welkom,ook DonAlco.gr.Chris.

Berichten: 65
(@elflitso)
Trusted Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Naah had niet het gewenste resultaat en heb ook geen geduld. Dus stop er mee. Was leuk om even te proberen. Succes jullie!

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

De aanhouder wint,je geeft al snel op.stoken is net als een relatie,geduld.

Pagina 125 / 282
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?