Bedankt, staat inmiddels een topic over koper legeringen, of deze te gebruiken zijn
Sjon,welkom op het forum,tja ik moet toegeven Wiliam heeft gelijk,het is de schuld van Lummel dat ik domme vragen stel,zou ook door overmatig alc.gebruik kunnen komen maar dat geloofd toch niemand.en voor vragen de leden zijn behulpzaam en corupt.gr.Chris?
het is de schuld van Lummel
Kleine opmerking: Als iets mis gaat bega je "een Lummel".
Echter, als alles goed gaat is dat ook zijn schuld.
Alleen dit lezen we niet zo vaak,helaas.
Zo zie je maar dat het ook een serieus forum is.??
Super toffe nieuwe plek die je daar hebt!!!!
Hallo allemaal
Ik ben Nils en ik stook nu sinds een half jaar met een T500 met reflux. De koperen arm heb ik ook al, nu nog die koperen helm en de stookinrichting is compleet. Ik ben toevalligerwijs gaan hobbystoken. Omdat ik als chemicus vaak distilleer en ook fermentaties doe, leek het me leuk om ook eens wat voor privegebruik te gaan fermenteren en distilleren. Zo en doende uiteindelijk ipv glaswerk een T500 set aangeschaft en nu rustig aan eens wat recepten aan het proberen.
Op dit moment ben ik melasse aan het fermenteren in een 200lt ton. Veel onderzoek vooraf gedaan en ook veel nuttigs op dit forumgevonden, dus het lijkt me wel leuk om bij deze komjoenetie aan te sluiten.
Die 200 lt ton had ik nog staan, dus vandaar ineens dit volume. Kleiner (25lt)is ook al eea geexpirimenteerd en zo ga ik na de rum beginnen met boubon. Alle ingredienten zijn al in huis, dus ik kan voorlopig ff los.
U heurt nog van ons en happy stoking iedereen!
Nils dan ben je al goed bezich.nogmaals welkom,bij dit soms ongeregeld zooitje,ze zijn bereid je met alles te helpen,maar ook om je af en toe te jennen,ik ben daardoor al bij slachtoffer hulp geweest,advies was,6maal daags een borrel.en daarna wat drinken.?
Ik ben 52 jaar kom uit Belgie. Ik heb veel bier en wijn gemaakt en altijd al eens willen gaan stoken. Ik heb nog heel wat wijn en straf bier staan. deze zomer was ik bij iemand die al een tijdje stookt en ook hier lid is. Toen wist ik het wat te doen. ik ben een echte klungelaar en wil dus ook zelf een installatie in elkaar knutselen en hoop hier dus info te vinden en daarna veel leesvoer om een goed resultaat te behalen met mijn stooksels .
Welkom Bejakin, je zult hier zeker je knutselkunsten kunnen uitleven.
Waarna er een topresultaat zal uit komen.
Ik weet zeker dat vele je met raad willen bijstaan,
mocht er onverwachts een probleempje opduiken.
Er leest en post hier een groep zelfbouwers, waar een aantal van ons,
naar 5 posts de weg al kwijt zijn. overigens ik niet, ik ben ze al naar 3 kwijt.
nogmaals welkom
Wiliam
Bejakin welkom op het forum.wat wiliam zegt klopt dus,hulp genoeg.gr.Chris.
Welkom landgenoot !
Hoi ik ben IJbert.
ik kom uit Almere en stook zo nu en dan iets richting moonshine wiskey.
Welkom Ijbert, wat betreft je moonshine whisky, tegen dat je hier een aantal recepten hebt uitgeprobeerd, is het niet van, "richting" maar zoals ze in België zeggen
"Boenk erop".
Je zult niet weten wat je proeft,
Sköll Wiliam.
Hoi Nils en Bejakin, welkom!
Ijbert, welkom! En wat William al zei, de slijterij is de sky, moonshine is space.
Mogelijkheden zijn oneindig. Cheers man! 😉