Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Stel je even voor

Pagina 129 / 282

(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Ijbert welkom,de drank die je zelf stookt is uniek,het gaat bij het stoken niet om een copy te maken van een bestaande drank,maar om iets te maken wat je zelf lekker vind.en waar je geen hoofdpijn van krijgt.sucses.gr.Chris.?

(@keesklaveren)
Active Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Goededag,

Hallo ik ben Kees 49 jaar en woonachtig in Zwijndrecht.

Na diverse gesprekken met een collega van mij te hebben gehad over diverse smaken Whiskey bedacht ik me kan ik nu niet zelf Whisky gaan distilleren.
Na diverse YouTube filmpjes gezien te hebben en diverse forums gelezen te hebben is het idee geboren om zelf te gaan stoken.

(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Hoi Kees, welkom. Als je vragen hebt helpen we je graag. Weet je al met welk soort ketel je wil gaan stoken?

evds3
(@evds)
Noble Member

hallo benny welkom en laat ons samen plezier aan het stoken hebben en je zal zien je wordt hier perfekt geholpen en in stipse ook

gr erik

(@wiliam)
Noble Member

Welkom Kees, van Whisky, wordt het Jenever, Wodka, Rum, Palinka, Slivovitz, Bourbon, Calvados, Cognac, etc. etc. en dan beginnen we nog niet eens over het bierbrouwen.

Vooral na je eerste drank, je collega jaloers maken.

En beter dan de grote drankstokers.

(@Anoniem)

Kees welkom,wel even een waarschuwing op deze plaats,als het virus van stoken je te pakken heeft,is er geen medicijn die je kan redden.????

Troet
(@troet)
Reputable Member

hoi Jan ik heb wat over mijn mout op de topic mout van verleden jaar gezet wat ik nog wildevervolgen , moet ik gewoon doorgaan of zet je het op een andere plaats?

(@harry)
Eminent Member

Hallo, mijn naam is Harry en hoop mooie drankjes te kunnen maken. Heb hier al het een en ander opgestoken, maar besef ook dat ik er nog lang niet ben. Mijn eerste suikermash (birdwatchers) staat al anderhalve week te fermenteren. Ik begin met een eenvoudig recept om het stoken onder de knie te krijgen, later zien we wel weer verder.

En uiteraard zal ik mijn bevindingen delen, ter leringh ende vermaeck!

Qua apparatuur heb ik een Smartstill kopie gekocht, met regelaar erop. En daar zit meteen het euvel: die regelaar wordt aangestuurd door een thermostaat, waardoor het apparaat stopt met opwarmen als de ingestelde temperatuur is bereikt. Dan warmt het weer op enz. Weet iemand of die thermostaat te verwijderen is? Op het andere distilleerdersforum krijg ik ook veel tips, maar daar is de insteek om met een vermogensregelaar te werken. Deze zijn echter redelijk prijzig, en ik moet dan nog afwachten of het inderdaad werkt.

Iemand die handig is, en in de buurt (omgeving Utrecht) woont die er iets mee zou kunnen?

(@wiliam)
Noble Member

Welkom Harry,

http://www.stookforum.nl/thread/vermogens-regelaar-te-koop/

Alles is te vinden hier, behalve bescheidenheid , we vinden iedereen goed .

En willen overal bij helpen waar mogelijk.

(@keteltjer)
New Member

Ik lees al langer mee op het forum , ik zal mij voorstellen omdat ik graag deel wil nemen aan de gesprekken. Van elkaar kunnen we wijzer worden, want ik heb misschien ook wel wat vragen.
Ik ben Wim en ben bijna 68 jaar, altijd werkzaam geweest in de bouw, maar daar heeft mijn lijf veel van geleden. Ik kan niet meer ff klussen en moest een andere hobby zoeken. Dat is stoken geworden, ik hoop dat ik ook een beetje bij kan dragen aan dit forum.
Groet,
Wim

(@wiliam)
Noble Member

Welkom Keteltjes,

We stellen elke inbreng op prijs, en zijn blij met weer een nieuw lid.

(@Anoniem)

Welkom Wim,het is een mooie hobby,ik beoefen ze ongeveer 15 jr.en ben het nog niet moe,ben nu 400 kg druiven aan het vergisten zonder suiker en gist,wildvergisten zo als in de oudheid.deksels staan mooi bol.gr.Chris.

(@tokkie)
Eminent Member

Hallo,

mijn naam is Paul ik woon in Rotterdam Zuid, 
ik ben in het maken van alcohol beland via een vriend .
Ik ben aan het leren 

(@wiliam)
Noble Member

Welkom Paul, op dit geweldige forum.

(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Wim, zet hem op! Welkom!!

Pagina 129 / 282
Deel:

©2025 Powered by Solydee Advies & IT