Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Stel je even voor

Pagina 143 / 282

Berichten: 191
 ScS
(@sarges)
Estimable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Zal er eens over gaan nadenken met een zelf gestookt drankje.... 

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Hij heet John,jongens.. 
Heey John, leuk dat je ook meedoet. Klinkt veelbelovend, een grote kelder. Nu moet je gaan bedenken waarmee je die kruidenbittertjes en rum mee wil gaan distilleren. En de keuze is enorm. Succes en we lezen het allemaal graag van je.

Alvast cheers man 😉

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

John,welkom op het forum,voor vragen of advies zit je hier goed iedereen is behulpzaam,helaas zit ik niet in de buurt van je,en stook ik op een antieke manier,maar er zullen vast stokers in je buurt zitten die contact met je opnemen.gr.Chris.

Berichten: 140
(@flyger)
Estimable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Ik ben Gerco, 59 jaar,  woon in Amsterdam en ben sinds vandaag in het bezit van een T500 met een reflux en een copper dome. Een kerst cq. verjaardagscadeau, gekregen van mijn vrouw.                     Heb in het verre verleden wel eens een stookwijn gemaakt en op een chemisch lab in de zuurkast gedistilleerd. Heb een opleiding tot scheikundeleraar gedaan, vandaar, maar heb dat vak nooit uitgeoefend. Morgen eerst maar eens een turbozakje met suiker vergisten, kijken hoe dat gaat verlopen. De bedoeling is om volgend jaar vooral fruit te gaan stoken. Ook een goede jenever zal in de smaak vallen. Hier is veel informatie over te vinden op dit forum.

Ik ben er klaar voor.

Alvast proost

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Gerco, welkom!! Zo te lezen kunnen we veel van elkaar opsteken. Gefeliciteerd met je T500 met extra's. Dit is allemaal een thuis wedstrijdje voor je. Veel succes en hoe sneller je stookwijn maakt, hoe eerder je T500 aan kan. Cheers alvast! 😉

pazz
Berichten: 21
 pazz
(@pazz)
Eminent Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Gerco. Kan je mij vertellen wat de afmetingen van die koperen hoed aan de onderkant zijn? Misschien past hij wel op mijn brouwketel en zet ik hem vast met weckklemmen. Online zie ik verschillende maten:
14x14x10 inch
6x6x24 inch
en op de foto weer 12 inch

Berichten: 191
 ScS
(@sarges)
Estimable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Gerko,nog gefeliciteerd. Erg leuk cadeau, is dit ook iets waar je vrouw zelf iets aan heeft.... 🙂

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Welkom Gerko,je hebt net zo’n lieve vrouw als ik,kreeg van haar een ketel van 100 ltr.ik stook altijd fruit,nu probeer ik mais,ik stook op een antieke manier zonder meters etc.dat doe ik ongeveer 14 jr.ben je er wel van bewust dat het een hele mooie hobby is  waar je niet makkelijk van afkomt,sucses met je eerste en daarop volgende stooksels.gr.Chris.

Berichten: 140
(@flyger)
Estimable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

@pazz   Hij is 31 cm exact

Berichten: 140
(@flyger)
Estimable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Er staat nu een Turbowash te pruttelen. Lekker rustgevend gebubbel op de achtergrond.  Na een half uurtje kwam de boel op gang. Ga voor 14 %, anders duurt het te lang.

Berichten: 108
(@boomer)
Estimable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Hoi Gerko,

Leuk dat je dat kado hebt gekregen van je meissie !
Ik woon zelf dichtbij Amsterdam en heb de 51 voor de deur 🙂
Voor vragen enz heb je een medestoker dicht bij wonen in ieder geval. Heb zelf de reflux en copperdome ook. Voor Whiskey nog een overschot aan mais meel trouwens !

groetjes Boomer

 

Berichten: 4
(@cheese)
New Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Een goeienavond. Ik ben Hans. 55 jaar gerijpt en leef in het boergondische zeeuws-vlaanderen. Sinds de jaren negentig stook ik al een borrel. Eerst met een zelfgemaakte ketel, maar sinds een jaar met een Ali ketel van 55 l. Eindelijk geen geklooi met deeg om de boel te dichten maar een fatsoenlijke triclamp met een siliconenpakking dr tussen. Volledig modulair, ik kan hem zo hoog maken als ik maar wil. Met of zonder reflux. Daarnaast brouw ik regelmatig een donker biertje. een liter of 45 per keer. Alstie mislukt (zoals afgelopen zomer....) weet ik er wel raad mee..... Ik maak graag m'n eigen graanjenever, bramenlikeur, slivovitch, druivenrakiya, en sinds kort ook sleedoornlikeur.  Regelmatig zit ik met een glimlach de topics van dit forum te lezen... de sfeer bevalt me wel,  dus ik dacht,  ik meld me ook es aan. Bijgaand wat fotos van mn ketel tijdens een spiritrun van 18 l graanstooksel van 50 procent 

Berichten: 4
(@cheese)
New Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Hallo Hans, indrukwekkende machine! Welkom hier en cheers! 😉

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom John (Johannes 😉 )

 

Pagina 143 / 282
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?