Hoi John, welkom! En zet hem op! Vergissen en vergisten ligt in het begin vlakbij elkaar. Cheers man 😉
Welkom John,
Welkom bij de club, en succes met het stoken.
Zelf ben ik ook van de whisky, het is allemaal niet zo spannend als je misschien denkt.
Er staan goede en leuke recepten op de forum.
Groet, @ndré
Welkom John.
Mijn naam is Gerard en ik kom uit Etten-Leur en ben 55 jaar. Sinds deze week ben ik de trotse eigenaar van een koperen 10 liter lambiek en het is mijn bedoeling om hier whiskey mee te gaan maken. Ben nu nog in de probeer fase door eerste wat wijn te verstoken om het gevoel te krijgen voordat ik aan de whiskey begin.
Welkom Gerard
Hoi Gerard, welkom! Lekker veel lezen hier over whisky, zijn meerdere topics over- en er gaat een wereld voor je open aan variatie en diversiteit. Vragen beantwoorden we graag en stook ze alvast!, cheers man 😉
Mijn naam is Jan, in dit forum fka Jantje. M'n email adres werd niet meer herkend, dus nu maar onder een ander nick aangemeld.
Hallo,
Mijn naam is BangaShine woon in Nederland maar verblijf de meeste tijd van het jaar in het buitenland. Ik ben deze hobby begonnen puur uit verveling en de meeste mensen waarmee ik omga lusten wel een stevig drankje.
Ik maak voornamelijk neutrale 97% alcohol, welke ik weer aanleng met water to een drinkbaar percentage, 80% en lager. De aangelengde alcohol breng ik op smaak met fruit of snoep, of drink het "schoon'
Mijn materiaal bestaat uit een 2" LM kopere reflux kolom naar design van BokaKob, de kolom is "packed" met koper. Het aftappen van de alcohol gaat via een Graham condenser, dit is hetzelfde als een Liebig condenser maar dan met een spiraal. Om het percentage te bepalen gebruik ik een kopere "parrot" met een alcohol meter. Alles wordt verward met een fornuis brander, welke gekocht is in een lokale winkel.
Alles is zelf gemaakt, met weinig gereedschap voorhanden. Met het juiste gereedschap zou het er nog beter uit kunnen zien, maar dit is voor de toekomst als ik weer in Nederland ben.
Ik hoop hier het een en ander te leren en sta open voor vragen. Behandel elkaar met wederzijds respect, ook als diegene er anders over denkt als jijzelf.
Groeten BangaShine
Welkom Jan en Bangashine.
Cheers??
Welkom terug,Jan!
welkom jan en BangaShine
Welkom Gerard
Welkom John
Bangashine, dat klinkt veelbelovend.
Alles zelf maken spreekt hier een grote groep wel aan.
Cheers man 😉
Welkom terug, een andere Nick. (Jan)