Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Stel je even voor

Pagina 176 / 282

(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Welkom Erwin,blij dat er weer een Limburger bij komt,ik zit zelf in Venlo-Blerick heb net het vat gevuld met bio mais +-130 ltr mash.morgen nog twee vaatjes vullen want je gaat eerder dood van de dorst dan vd honger?maar van lekker eten hou ik ook.alleen ik hou niet van zoete drankjes,ik stook meestal druiven en de laatste tijd mais.word mij nog 100 kg.bio suikermais gestuurd.ik stook met een ketel van 100 ltr.nu een jr.of 15-16.

(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Niet teveel naar ChrisV luisteren, hij is eigenlijk stiekem een Roemeense Reserve Belg, bijzonder diersoort en stookt zo hard als een Portugees oorlogsschip kan prikken, dus weet je dat ook weer. Welkom Erwin, zet hem op en laat iedereen een poepie ruiken.. Wij zijn er klaar voor 🙂 Cheers man! 😉

(@nimrax)
Lid

owww...hier komt hommeles van... ik ben er effe niet...

(@Anoniem)

Wat!ik ben zeeeeer serieus bezig met deze hobby.drink nooit alleen maar met maten,ook grote,mijn principe is drink vooral geen water geen fietsersbier(radler)om je ogen te testen op blindheid altijd naar dames met korte rokjes kijken.nooit trappen aflopen met een half stuk in je kraag,het veranderd je in een mummie,en buiten donkere bril dragen in verband met die bloeddoorlopen ogen van het zuipen,en je partner heeft niet in de gaten dat je de ogen test ala Chris doet.

(@nimrax)
Lid

Ehhh...Chris, je mag me nu gewoon terug klieren...Jan is toch weg. Let's partyyyyy!!!!! 😉 Ps. mooie van deze hobby is dat je het dubbel ziet af en toe. Dubbel scherp!!

(@Anoniem)

Nee zo ben ik niet?misbruik van de afwezigheid van maken?bijna elk lid en leden zonder lid weten dat ik mijn taak het doorgeven van kennis zeer serieus neem.ik vind het dan zeer onjuist om niet serieus aan het forum deel te nemen?

Murmillo
Admin
(@murmillo)
Famed Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

ha welkom!

Verder: luister vooral naar die 2 hierboven want het brengt je kunde en heel veel plezier. 

(@Anoniem)

Jammer dat we onze hersens kapot gezopen hebben,maar je kunt niet alles hebben he Nimrax.voor de rest zien we er vrij normaal uit.en leven nog anders zouden we niet reageren of zijn het stuiptrekkingen.???‍♂️

(@Anoniem)

Welkom excellerate, (Erwin).

Liefhebber van de goede dingen des levens, drank, eten, en knutselen. (In mijn geval prutsen) DHMO is een commerciële koelvloeistof en  C2H5OH is Ethanol, deze combinatie is het India sterkedrank. (vele doden). Of mis ik nu iets? 

Sköll William

Beste William,

DHMO is Di Hydrogen Mono Oxide (dus H2O). Alleen is dit technisch wel correct, maar wordt water nooit zo genoemd.....

Dus mijn 4 vol% DHMO (wat op het etiket staat) is in werkelijkheid 96 vol% Alcohol.

Op onze wodka staat dan ook keurig 60 vol% DHMO 😉

Gr. Erwin

(@Anoniem)

Welkom Erwin,blij dat er weer een Limburger bij komt,ik zit zelf in Venlo-Blerick heb net het vat gevuld met bio mais +-130 ltr mash.morgen nog twee vaatjes vullen want je gaat eerder dood van de dorst dan vd honger?maar van lekker eten hou ik ook.alleen ik hou niet van zoete drankjes,ik stook meestal druiven en de laatste tijd mais.word mij nog 100 kg.bio suikermais gestuurd.ik stook met een ketel van 100 ltr.nu een jr.of 15-16.

Hoi ChrisV,

Ik ben woonachtig in omgeving Sittard-Geleen-Born en ben net klaar met wat schoonmaak werkzaamheden. Kom ik nog even een apothekerfles (10 liter glas) met 2.25 liter vloeistof. Blijkt dit meer dan 15 jaar oude 95 vol% ethanol te zijn van één van mijn eerste grote stooksessies (had ik net mijn 2 meter hoge kolom)......

Mijn zwager is ziek anders hadden we vanavond 75 liter stookwijn gemaakt van 6 kilo invertsuiker, 18 kilo kristalsuiker en de producten van Still Spirits (incl de actieve kool). Ook kwam ik nog een mooie verpakking tegen met Erbsloh Distipur om de laatste ruwe bestandsdelen te verwijderen.

Binnenkort meer!!

De appelmash stook richting Calvados komt na de zomer.

(@wezze)
Trusted Member

Hey gozers ,

Ben nieuw op dit forum maar niet nieuw in de wereld van het veredelen van onze stookwijn ...

Ik ben Wesley 18 j en 18j ervaring 🙂 afkomstig uit het verre belgie ( geen typefout ik schrijf bewust belgie met een kleine b) . Ik heb momenteel een 50l ketel ( pott still) deze is volledig opgebouwd in inox door mezelf  , maar ben het gebruiksONGEMAK een beetje beu . Daarom ben ik op zoek naar een T500 ( al dan niet met extra's) , mocht iemand iets in de aanbiedingen hebben roep maar eens.

Anyway , heb nog veel recepten uit te proberen dus ik zal regelmatig eens binnenvallen .

Proost !

(@nimrax)
Lid

Heey Wesley, leuk dat het maken van de beste drankjes in je DNA ingebakken kan zitten zoals bij jou. Dacht dat alleen ChrisV dat had...Maar leuk!  Deze gozert heet je van harte welkom! Cheers man 😉

(@wezze)
Trusted Member

Thx m8

(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Welkom Wezze,

Helaas ben je te laat voor het Rum project, maar sommige zien nu al uit naar het volgend jaar, terwijl ze nog maar net (niet) hun melasse hebben afgehaald. Het was er overigens deze ochtend nog veilig, geen journalist, (Nimrax), gezien. Even het topic van de BBQ uitnodiging lezen, en nadien ben je geheel bij.

(@wezze)
Trusted Member

BBQ ...hmmmm  , bekijk ik asap .

Rum staat al een paar jaar op mijn ' To Do ' lijst ... 

Eerst een T500 aankopen , is compacter dan mijn huidige opstelling en gebruiksvriendelijker . Staat nog 30 liter suikerwash (voor mijn gin ) te wachten en 25 ruwbrand (whiskey). 

Pagina 176 / 282
Deel:

©2025 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?