Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Stel je even voor

Pagina 177 / 282

(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Het was er overigens deze ochtend nog veilig, geen journalist, (Nimrax), gezien.

Ik heb momenteel geen auto dus ik laat jullie vandaag met rust. Op de BBQ kan ik veel beter wat mensen benaderen die dat ook wel willen. 😉

(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Wezze,welkom,ja stoken zit ook in mijn bloed,heb vrijdag nog 200 kg witte zoete druiven in de vergistings vaten gegooid staat ondertussen nog 150 ltr mash van mais.heb een ketel van 100 ltr.heb ik ook nodig.want wil 2a300 ltr.whisky maken en nog een paar literjes wijnbrand?

Paolo
(@paolo)
Honorable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Staat je kelder nog niet vol genoeg Chris of geef je als iemand een taxirit van 10 of meer km een flesje kado ??

(@Anoniem)

Het is zo vele vrienden die echt wat om mij geven,ze vragen nooit,om drank, vaak feestjes die ik sponser met drank,en zelf ook vaak feestje.en vaak bezoek.ik geef veel weg maar wel aan mensen die niet van mij proberen te profiteren.voor de mais die ik gratis krijg 150 kg bio.stuur ik 5 -10 ltr.voor de druiven geef ik wat voor de bedrijfskast en een of twee flesjes.ik krijg ontzettend veel gratis vd.mensen om mij heen,zelfs het meisje aan het tankstation wou gisteren een broodje voor mij maken om dat ik de hele dag geen tijd had gehad om te eten,ik had er geen tijd voor om daar op te wachten om dat er mensen in de taxi zaten toen heeft ze mij 3 repen chocolade gratis mee gegeven,toen ik thuis kwam om 21.30 stond daar bier uit Rusland had een griekse dame voor mij gebracht.en vanmorgen stonden daar 40-50 plantjes voor in de tuin,gratis,kijk zo gaat mijn drank op.?

Paolo
(@paolo)
Honorable Member

Chris, je hoeft mij niet te overtuigen, dat weet je ondertussen wel . 

Je bent een prachtig mens ?

(@Anoniem)

Dat vind Adriana soms niet,maar die heeft er geen verstand van???ik sta met een lach op en zo ga ik slapen,geluk zit in een klein beetje,ze zeggen vaak kun je ook serieus zijn,ja als het moet dan wel,maar het leven is te kort om te sachareinen.zit nu lekker aan een biertje de hond ligt aan mijn voeten de vaten zijn weer vol,straks uitgenodigt voor de Chinees,en nu nog een beetje klieren op het forum,ik hoor de buurtkinderen lachen dus mijn leven is weer perfect.mijn buren de koolmeesjes zorgen goed voor de kroost,zelfs die zijn niet bang voor mij.geluk zit niet in geld,maar in een schouderklopje en een lief woordje,ik hou van je is meer waard dan al het geld op de wereld,we verdoen onze tijd om achter geld aan te jagen en vergeten daardoor het kostbaarse wat we hebben,ons gezin fam.en onze vrienden.

Paolo
(@paolo)
Honorable Member

Heerlijk Chris, zoals jij in het leven staat kunnen we allemaal nog veel van leren.

T’is natuurlijk niet iedereen gegeven exact zo maar we doen ons best ??

(@Anoniem)

Ben op een bepaald moment wakker geworden.heb wel nooit achter geld aan gerend.verdiende het op een makkelijke manier maar het intreseerde mij gewoon niet.gek he.

aukedebier
(@aukedebier)
Reputable Member

Ha Jan! Dat is precies mijn verjaardag. Ook nog eens midzomer-nacht feest hier in Finland. Vergeet niet er eentje op me te drinken!

(@Anoniem)

Dat vergeten we echt niet daarvoor zijn we stokers.

(@patientzero)
Eminent Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

(@patientzero)
Eminent Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

hallo.

is zo,n ding met fora.

doe mijn best maar nooit echt gesnapt hoe het werkt.

bij deze.

via mijn zoon aan deze ketel gekomen en gelijk verliefd .

veel gelezen op jullie forum en gewoon begonnen.

moet nog heeeeel veel leren .

als eerst begonnen met suikers stoken om de ketel te leren kennen.

eerste run 85 % bij een moeilijk te regelen temp.

2e run ketel aangepast en temp beter onder kontrolle  92%  niet tevreden met opbrengst .

zoals gezegd veel leren

nu vantevoren sg meten en leren hoeveel er in principe mogelijk is.

gisteren 2e stook gedaan en ongeveer 10 liter met konstant 92% gemaakt.

gemeten rest alc  gemeten na stook bij 20 c 2% .

dus bijna leeg gehaald.

blijf eerst eens oefenen om de ketel te snappen.

heb al gemerkt dat de hoeveelheid van vulling van de kolom veel invloed heeft op mijn ketel.

meer vulling is hoger amperage maar ook makkelijker stabiel te houden temp.

bij minder vulling minder amp nodig om temp te bereiken maar lastiger stabiel te houden.

hou het qua vulling op 2/3 van kolom.

super stabiel te regelen op 78.3 .

ik ben dagelijks hier om te lezen/ leren maar zal niet zo vaak posten.

veel hobbys ,veel werk weinig tijd .

tja zo is het.

in ieder geval leuk om hier te zijn en leuk om te leren

groetjes

PatientZero

ps  ketel is al veranderd en heeft nu de deflagmator (klopt dit woord ) aangesloten waardoor precieser in te stellen

(@wiliam)
Noble Member

Weikom PatientZero,

Een forum werkt als een vraag en antwoord en informatieverstrekking, via text. Op zijn tijd een plagerij en een geintje erbij, en je bent op stookforum. Je verhaal van verhouding tussen vulling en stabiliteit is zeer interessant, en voor de minder ervarene zeker leerzaam. Veel posten hoeft niet, daar zijn de meubelstukken van het forum, goed in. Weinig posten, maar met inhoud wordt zeker gewaardeerd, even als een geintje en plagerij, “tot de handjes worden toegeknepen, en een traantje opwelt”

(@Anoniem)

Welkom Patientzero,stoken is geduld hebben,na 16 jr.stoken leer ik telkens wat bij.experimenteren hoort bij stoken.net als bij vrouwen.?

(@nimrax)
Lid

Patentzero, mooie setup,Top! Welkom! 😉

Pagina 177 / 282
Deel:

©2025 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?