Nette onkostenvergoeding, maar zelf stoken is weten wat je krijgt. En deelnemen aan zwarthandel, met accijnsontduiking, Pffffff. Ik drink dus nooit met maten, (van mijn eigen drank) ze kopen maar bocht, of gaan zelf stoken. Ze weten het niet eens. Maar de Grainfather is een topmachine, die doet wat hij beloofd. Sorry waar zijn mijn manieren.
Welkom Pieter.
Macereren kun je overigens met bijna alles, maar als je het nog niet gelezen hebt, dan gaat er nu een wereld voor je open. En afzeiken, doen we hier alleen, als we er zelf ook tegen kunnen. Want je krijgt het terug , zeker weten. Maar altijd met een glimlach, en nooit om te ruziën. Het mag natuurlijk wel kriebelen, maar voor vragen staan we altijd open, en dan zijn we wegens veiligheid en gezondheid ook altijd eerlijk en oprecht. En we maken uiteraard ook een hoop lol. https://www.stookforum.nl/thread/de-3e-stookforum-bbq-22-juni-hier-inschrijven/
Deze is voorbij, maar de eerste zijn al weer aan het broeden , op een brouwsel, of stooksel voor volgend jaar.
Ach, die enveloppen zijn nog het minst spannend maar "backstage"zijn er met de douane gesprekken geweest met de distilleerketel leveranciers, zo ook met stookwinkel, en hebben we een vorm van gedoogconstructie met de harde eis dat er geen handel plaatsvind in distillaten, dus uitsluitend voor eigen consumptie.
In jouw situatie zie ik geen misdrijven, je beschrijft hoe je aan je grondstoffen komt en dat is gewoon lekker open kaart spelen waarmee we het hier op die manier het langste volhouden.
Weet je waarom Nimrax. Omdat we hier normale volwassen kerels zijn. Ieder op zijn eigen manier. Laten we daar eens mee beginnen..
Bij de zogenaamde zeikfora, waar ik geen minuut tijd zou insteken, zie je dat ze bij elkaar vliegen proberen af te vangen. Nou dat werkt hier dus niet. We zijn allemaal gevangen door de hobby en we leren van elkaar door te delen. Dat is de gemeenschappelijke deler. We komen steeds verder en mensen die afzeiken en niet op de treinen vooruit willen die zullen/willen afhaken. Maar we streven allemaal naar het beste product. Samen met stookwinkel laten we dat niet vergeten. jannanticipeert ook op ons. We doen het samen.
In België zijn ze bruin, maar dat is mijn zorg niet. Van bed gelicht worden, en huiszoeking, met gevangenisstraffen en boetes tot €200.000, alleen omdat ik een paar euro kan winnen. Dat is het niet waard. Nu laten ze ons met rust, en wij hen.
Okeey, ik ga iets opbiechtten: Ik moest nog rijden en ik krijg van mijn mams een Heineken 0.0. Ijskoud. Dus ik moest meteen aan Jan denken en had toen zo iets van,ik TEST het gewoon. En eerlijk is eerlijk... een dikke 2,7 het was weg te gieten bij 35graden. Nu durf ik nietmeer op de blauwe antwoord button te drukken terwijl ik dit schrijf... jullie maken me af...okeey....komt ie dan he...zucht....kleur bekennen Nim..klik...klik dan! neee......
Prachtig!
Welkom!
Mij is in 15 jr stoken al heel vaak gevraagd om te verkopen,zelfs als vaste leveransier.ik stook om dat het bij mijn levenswijze hoort en niet om er wat aan te verdienen,ze hebben ons ook wel eens gevraagd of we onze eigen gemaakte kaas verkopen nee dus,wij zitten nu met deze hitte boontjes in te maken,dat hoort ook bij onze levens wijze,we worden gedoogd met stoken om dat wij niets verkopen,mensen die wel hun eigengestookte verkopen kunnen een mooi stuk van mijn levenswijze en van andere stokers af nemen,en helaas zal ik ze dat dan ook kwalijk nemen.Chris V
Hoi mede stokers.
als eerst jullie hebben een leuke community! Wat hier boven ook al staat jullie gaan echt tof met elkaar om geen azijn gezeik.
Ik ben john 26 jaar en woon in Grave.
Ik ben nou bezig met me eigen ketel bouwen ben al aardig op weg (zie fotos) nu moet ik helaas nog wachten op wat 2 of 3mm dik koper plaat of buis. De ideeën heb ik van iemand op het forum gepakt bedankt hier voor!?
Dus ja ik heb nog nooit gestookt en hopelijk gaat daar volgende maand verandering Inkomen.
“Even wat fotos maken”
Welkom John,
Ziet er veelbelovend uit, dat gaat zeker lukken.
sköll William
Welkom! Mooie opstelling.
John welkom op het forum mooi dat je al zo ver bent met je ketel,bij vragen helpen alle leden graag,dus schroom je niet.en met stoken zijn we wel serieus maar voor de rest,zijn ze gestoort,alleen ik niet en Jan,zal wel komen van hun eigen gestookte.????
Hoi Johny,
Schiet al lekker op zie ik. Veel plezier en vraag maar raak.
Welkom en dat gaat helemaal goedkomen met de hobby zie ik al.
Johnny, mooi keteltje! Welkom en cheers alvast man! 😉