Lex, welkom!
Welkom Lex,
sterke drank mixen? Je gaat op een gegeven moment zo een top-product maken en proeven, dat je je wel 3x bedenkt voordat je gaat mengen met suikerwater (cola).
Je weet niet wat voor kwaliteit mogelijk is, maar dat zal je snel merken, en als je toch gaat mengen, is dat alleen om het nog beter te maken.
Lex welkom op dit te gekke forum.als het virus je eenmaal te pakken heeft kom je er niet meer van af.ps ik drink alles puur ook palinca van 55%.maakt de bloedvaten schoon???
Ja Chris, wel erbij vertellen dat je die alc.% rustig moet opbouwen, anders ontploffen je nierstenen.
En het laat je lever gillen en je nieren brullen.? Cheers!
Goeie dag iedereen , ik ben Christophe , woon in Belgie . Ik ben hier op het forum om bij te leren en voor de Nederlandse mentaliteit. Die zijn veel opener en eerlijker dan de Belgen. Holland in mijn hart. Ik ben een vodka drinker en wil voor mezelf een heerlijk neutraal vodkaatje maken , Santé
Welkom,Christophedc op dit leuke forum.
Hartelijk welkom Christophedc. Je vind hier alles van je gading en je wordt ook snel geholpen met vragen. Veel plezier hier! Cheers man! 😉
Paul Welkom
Welkom Christophedc, hier zijn ook vele Belgen, en die zijn ook open en vrolijk. Er is dan ook maar één stookforum, met een groep zotten.
Welkom Christophe. Cheers alvast??
Hoi Hier Menno.
Ik woon samen met mijn vrouw en 4 kinderen in het mooie Friesland.
Reeds 20 jaar stokend
Helaas de laatste 7 jaar ivm zakelijke drukte niets kunnen doen
Nu afgelopen weekend alles weer opgezocht...
Schoongemaakt en geloetst
As weekend weer eens gewoon rustig een suikerwash stoken
Welkom Menno
Hoi Menno, nou daar kan je een beste borrel mee stoken.
Veel plezier en welkom hier!
Menno welkom.ziet er mooi uit?
Hi,
Ik zal mij bij deze even voorstellen., ik woon in belgie en ben al enkele jaren bezig met het brouwen van bier en dit nu sind 2 jaar in een grainfather. Ik heb bijna alle bierstijlen al met groot succes gebrouwen zoals, imperial stout, barley wine, ipa, sour (met fruit), vlaams oud bruin, tripel, saison, quadrupel enz... nu ik dit goed onder controle heb en aangezien ik ook groot liefhebber ben van rum en mijn vrouw van gin, wil ik ook dit zelf produceren met de coper dome en condensor voor op mijn grainfather. Inmiddels staat mijn eerste sugarwash al vollop te pruttelen! ? ik heb het volkomenstookboek al bestudeerd en ben hier op het forum ook al een hele tijd aan het meelezen.
Nu wou ik de parrot continu tester kopen omdat het mij een gedoe lijkt om telkens 100ml op te vangen tijdens het stoken om het alcohol percentage mee op te volgen.
Deze zijn helaas tijdelijk uitverkocht bij de stookwinkel. Een alcohol refracto meter zou ook een optie zijn om dit op te volgen maar hoe betrouwbaar zijn deze? Of lijkt het jullie not done om enkel een refractometer in huis te hebben?