Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Stel je even voor

Pagina 228 / 282

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Welkom loo mooi gemaakt,veel stookplezier er mee.

Berichten: 11
(@wilske)
Active Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Hoi allemaal,

Ik heb zelf nog geen ketel. Ben mij een beetje aan het inlezen. Maar zie door het bos de bomen niet meer. De eerste vraag die ik al heb is hoe groot moet mijn keltel zijn? ik zie maten van 5-10,15,30 liter. De tweede vraag is: ik zie verschillende ketels die uit RVS bestaan. maar ik dacht dat een kopere helm juist nodig was om bepaalde smaken te elimineren? of he bik dit fout gelezen.

Zelf ben ik een grote whisky drinker. Het zou mooi zijn om ooit mijn eigen whisky te kunnnen maken. maar ik zie andere snaps ook wel zitten.

Ik ben woonachtig Noord-limburg BE. op 2km van de nederlandse grens. 

 

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom wilske, 

De ketelgrootte hangt van jou persoonlijk af, maar 12 tot 15 liter is een mooie maat om te beginnen. Dan kan je kiezen voor een Grainfather of T500 met koperen helm,. Dit zijn goede gemiddelde ketels, (Grainfather top voor bier), maar een geheel koperen alambic of wiskieketel zijn voor kwaliteit beter. Bij deze grootte is een gasbrander geen overbodige luxe. Dit zorgt voor een constante temperatuur, zonder afslaan zoals bij een hitteplaatje. En je kan beter je ketel “sturen”. 

Sköll William

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Wilske welkom.het is inderdaad zo als William zegt.ik stook met een ketel van 100 ltr.uit het oostblok.maar ik heb ook vaak 2- 400 kg fruit te verstoken.

Berichten: 8
(@jouri)
Active Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Hallo iedereen ik ben jouri ik heb onlangs een t500 gekocht en ik ben vooral bezig met het maken van gin.

 

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Jouri welkom,sucses met je aanwinst.

Murmillo
Berichten: 2692
Admin
(@murmillo)
Famed Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Welkom 

Murmillo
Berichten: 2692
Admin
(@murmillo)
Famed Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Welkom

Berichten: 7
(@willywortel)
Active Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Hallo leden,

Mijn naam is Randell, 27 Jaar en woon in Almere. Ik spiek al een jaartje mee op het forum maar dacht dat het wel eens tijd werd om mij eens voor te stellen.

Sinds een jaar ben ik lekker druk met het lezen, leren, bouwen en stoken. Mede dankzij jullie heb ik mij goed kunnen in lezen hoe ik mooie en veilig drinkbare dranken kan maken.

Ik heb vorig jaar een ketel gebouwd van wat onderdelen die ik nog hier en daar had liggen ( fototje 1). Sinds een paar dagen vond ik het tijd voor een upgrade.

Zojuist een aantal keer goed schoon gemaakt met een vinigar run en nu even wen korte test stook om die azijn smaak weg te halen. Op foto twee zien jullie versie twee van mijn ketel.

Nou dat was het zo een beetje.
Ben blij dat er nog mensen zijn die van echt ambacht houden !!

Berichten: 11
(@wilske)
Active Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Hoi, ziet er mooi uit. 
Ik heb ook het idee om zo iets te bouwen als je versie2.

Waar heb jij zo een ronde koperen koepel gevonden? Hoe heb je deze vastgemaakt op de keteldeksel?

Jeroen

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Welkom!

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Stookwijn maken en gaan! Welkom.

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Origineel ketelontwerp Randell, welkom!

Berichten: 8
(@jouri)
Active Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Mooi gemaakt !

 

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Welkom Randell.

Pagina 228 / 282
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?