Meldingen
Alles wissen

Duur t500 run

Pagina 1 / 2

Berichten: 31
Topic starter
(@allardy)
Eminent Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Hoe lang duurt 1 volle run met een t500 ongeveer?

Beantwoorden
17 reacties
Berichten: 6760
Admin
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Als je een volledige suikerwash verstookt zal je tussen de 4 en 4,5 uur bezig zijn. Zorg dus dat je het doet op een dag waarop je echt de tijd hebt.

Beantwoorden
Berichten: 4146
(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

je kan hem ook gerust een uurtje of wat uitzetten hoor en zelfs de volgende dag. Alleen als je bijna de 5 liter eruit hebt loont opwarmen niet meer. Die keus maak je zelf. 

 

Niet te lang laten staan want dan gaat de stookwijn schimmelen. Heb ik ooit wel eens foto's van gemaakt moet ergens op het forum staan. Maar dan ben je niet blij want is goor. Dus liever dezelfde dag of de volgende dag. Als het economisch is tenminste.

 

Met de t500 heb je nooit meer een tekort aan alcohol. Eigenlijk ben je alcohol miljonair. Hahaha. Ja Jan ik verkoop wel voor je hoor.. .

 

Nee is echt waar. 

Beantwoorden
Berichten: 139
 Eric
(@erbij)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Het is tevens afhankelijk van de hoeveelheid alcohol in je stookwijn.

Gebruik je Still Spirits Pure Turbo Yeast dan zal de stookwijn zo´n 15% alcohol bevatten.

Gebruik je Still Spirits Classic 8 Turbo dan zal de stookwijn zo´n 20% alcohol bevatten.

De laatste zal dus langer duren om de alcohol eruit te distileren.

Beantwoorden
mauser
Berichten: 235
(@mauser)
Reputable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Als je een volledige suikerwash verstookt zal je tussen de 4 en 4,5 uur bezig zijn. Zorg dus dat je het doet op een dag waarop je echt de tijd hebt.

ik heb nu 2 keer gestookt met mijn T-500 maar 4,5 uur haal ik bij lange na niet. doe er toch echt wel een uur of 6 a 7 over. Dat dan wel bij een temp van tussen de 55 en 60 graden. wat doe ik dan niet goed zodat ik er 2 keer zo lang over doe.

Beantwoorden
Berichten: 4146
(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Probeer het eens op 70 graden dan gaat het supersnel. Ik stook vrijwel nooit meer op 55 graden want dat duurt mij ook vaak te lang en qua alcoholpercentage maakt het niet veel uit. 

 

Beantwoorden
mauser
Berichten: 235
(@mauser)
Reputable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Bedankt Lummel voor de reactie. dacht dat het net onder de 60 graden zuiverder, neutraler en hoger in % zou zijn. Wilde zo vlak voor de vakantie toch nog een batch of 2 maken om te stoken dus zal dan eens proberen richting de 70 graden te stoken. Groet Maurice

Beantwoorden
Berichten: 111
(@soepkoppe)
Estimable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Hallo Lummel,als je op 70 graden stookt,op welk percentage kom je dan uit. En hoelang duurt het dan.

Ik ben vanplan om ook een T-500 aan te schaffen. Ben in ieder geval bezig met de begin investering gist emmers water ton aquarium verwarmer. enz enz

gr Soepkoppe.

Beantwoorden
Berichten: 4146
(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Hoi Soepkoppe, dan gaat het echt razendsnel. In het begin wat harder want dat zit er de meeste alcohol in de stookwijn. Na opgewarmd te zijn heb je de eerste 2 liter toch wel binnen in een uur maar laten we anderhalf uur zeggen. Percentage zakt dan nog niet echt en zal zitten tussen de 94% en 92% en gemiddeld zal dat het wel zijn. 

 

Na die 2 liter is de stookwijn ruim een 35% kwijt en dan zakt het alcoholpercentage. Als je hem vanaf dat moment echt op z'n flikker geeft - en dan heb ik het niet over 70 graden maar zelfs tot 80 graden - zal je ongeveer 89% halen. 

 

Over dat laaste kan ik nog 2 dingen zeggen. Let op bij 80 graden is de koeling onvoldoende en hoewel de alcohol nog door een silliconslang moet zal er alcohol verdampen, leuk voor de elfjes maar die krijgen al genoeg van me. dus koelwater maximaal 75 graden houden maar liever 70. 2e punt bij 89% krijg je iets meer water maar het is gedistileerd en dus superschoon water. Dus wat is het probleem? 

 

Puristen willen de 96% op de borden zien. Ik in eerste instantie ook maar was meer voor de kick. Je kan je 5 liter nog keer overhalen en dan heb je 96% ook. Dat is mijn ervaring met de t500 reflux. Met copperdome zou ik of de grainfather kopen of een vermogensregelaar bij Monoblock. Aan de andere kan heb ik ook super wodka gemaakt met reflux. Moeilijk he? Als je het kan betalen gewoon kopen je krijgt geen spijt. 

Beantwoorden
Berichten: 111
(@soepkoppe)
Estimable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Hoi Lummel,dat had ik niet verwacht. Had lager percentage verwacht.Weet je het zit zo een kennis van ons heeft borstkanker.Ik heb al een keer cbd-olie gemaakt met olijf olie via greencalls.Helaas is de hennep niet meer leverbaar.Dus heb ik een probleem.Het is eigenlijk nog veel erger,ook de industriele hennep is op de lijst met verboden planten gezet,ondanks dat er geen thc inzit.Dus moet ik een paar zaadjes kopen en eerst kweken.Als het geheel volgroeid is,via de canulator met alcohol overgieten,met een zohoog mogelijk alc percentage.(daarom een T-500 nodig) En dan de alcohol verwarmen en terug destileren,ev met een flessenverwarmer,met daaraan vast een condensor.

gr Soepkoppe.

Beantwoorden
Berichten: 4146
(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Ach wat vreselijk om te horen. Op het forum zijn mensen die je kunnen helpen en als dat niet uiteindelijk niet lukt stuur me dan maar een pm. 

 

M.b.t de alcohol uit de t500 die volstaat. En je kan nog steeds een oogst halen. Hier kan je zaden kopen  https://www.royalqueenseeds.nl/

Beantwoorden
Berichten: 111
(@soepkoppe)
Estimable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Hoi Lummel ,ik ben je zeer dankbaar.Helaas heb ik het ook nodig.

gr Soepkoppe.

Beantwoorden
Berichten: 4146
(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Hoi Lummel ,ik ben je zeer dankbaar.Helaas heb ik het ook nodig.

gr Soepkoppe.

Heb je al reactie van iemand anders op het forum. Zo niet doe dan even een Pm naar mij dan kan ik je wel in contact brengen en heb je het eventueel vandaag nog met een testrapport van een officieel lab. 

Beantwoorden
Berichten: 230
(@lucifertje)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Soepkoppe, pm.

Beantwoorden
Berichten: 230
(@lucifertje)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

ik heb een pm gestuurt naar soepje

 

Beantwoorden
Pagina 1 / 2
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?