Een kaartje kost 27,00, dan kan iedereen er in. Maar via imake kun je wel kaarten gratis krijgen. Het is wel heel zakelijk gericht, denk aan bierfusten producenten, grote hop kwekerijen etc... vooral gericht op het maken van bier. Maar het is wel een hele leuke ervaring. Uiteindelijk ben ik maar 1 dag gebleven, de rest van de tijd genoten van Nurnberg. Prachtige stad met veel goed eten en drinken ?
De datum is genoteerd in mijn agenda. Gaan we in groep?
Wel leuk! Sowieso leuk om eens een keer ergens wat te drinken met wie daar zin in heeft. Het bezoek aan een stokerij is helaas allemaal verwaterd ondanks dat er veel animo voor was.
Ik denk als de groep niet te groot is ik de kaartjes wel van iMake kan krijgen. Vorig jaar had ik er 2.
Voor de meesten van ons wel een pleuris eind rijden haha maar heb ik er wel voor over hoor.
Jan, zijn daar ook Nederlandse en Belgische aanverwante bedrijven aanwezig?
Ja hoor, maar vooral engelse bedrijven heb ik gemerkt.
Het is wel zo dat het merendeel is gericht op de zakelijke brouw industrie. Verwacht dus niet teveel hobby spullen, ook distillatie komt niet heel veel aan bod.
Maar het is wel heel gaaf om eens gezien te hebben. Je kunt vele soorten hop ruiken, je kunt als je zelf een mooie drank hebt ontwikkeld je eigen flessen laten maken bijvoorbeeld, en natuurlijk krijg je overal bier.
En na de beurs lekker de stad in met het oude centrum, een overvloed aan goede horeca 🙂
Het is inderdaad een pokke eind weg, zo'n ruime 1.300 km heen en terug, en dan nog in november.
Misschien beter een keer een meeting in nederland of Belgie organiseren. Op een lekkere warme zomerdag 🙂
Spreek jullie later weer, ik moet naar Amsterdam 🙂
Hier ben ik wel benieuwd naar !!
Foto Saskia en Peter
Mailtje van Peter:
Rob and Marie, thanks somuch for sharing Rob's hobbies with us. It was a wonderful set up.
Enjoy your hobby and I hope to see you again in the future.
Kind Regards, Peter Eastwood
Auto van de zaak !!! I'm in !
Ik kon helaas deze week de imake mensen niet ontvangen omdat ik in de kost zat !
Maar volgende keer wil ik er wel bij zijn !
Henk, zijn Saskia en Peter vandaag bij jou geweest?
Ja zekers
en als het goed is dan heb ik net een heel verslag daarvan gepoogt te plaatsen op het Forum
Verslagje van het bezoek van Saskia en Peter van Imake uit het Mooie Nieuw Zeeland naar het ook erg mooie Fryske Heitelán.
Vanmorgen precies 09:00 uur stonden ze voor de deur en werd ik hartelijk begroet door twee grote smiles.
Wat een hartelijke begroeting was dat op de vroege morgen zeg, echt op het moment dat de bewolking wegdreef en de zon vrolijk begon te schijnen.
Al snel was het duidelijk dat ze heel erg belangstellend waren naar mijn achtergrond en mezelf als persoon.
We konden gezamenlijk genieten van koffie thee en ander drinken en had ik voor deze gelegenheid gisteren net nog voor sluitingstijd bij de warme bakker echte Fryske oranjekoek kunnen scoren, zodat ze toch een beetje konden proeven van dit heerlijke product.
Ook kwam de Beerenburg en hoe deze was ontstaan en zo voort ter sprake en was het voor hun ook een best leuk nieuwtje, waar ze nog nooit van hadden gehoord.
ook werd mijn boeken bestand over stoken en wijn maken met warme belangstelling bekeken en maakte peter zelf van het boek "Over drank"van, meneer Wateetons foto's en Saskia divere aantekeningen.
Dit boek kreeg van hun een dikke plus en werd goed gewaardeerd.
Hierna werd het tijd om mijn bescheiden zelfgebouwde ketel plus toebehoren te gaan bekijken en kreeg ik verscheidene complimenten over de wijze van maken en opbouw.
Ook waren ze erg belangstellend naar het hoe en waarom van de koperen spatbol die ik op mijn ketel had en of ik die ook had gevuld met iets.
Dit is dus niet zo.
Na vele foto's te hebben gemaakt en vragen te hebben kunnen beantwoorden over en weer werd het tijd voor een afscheid waarbij Peter aangaf, dat als ik eens ooit in Nieuw Zeeland zou zijn ik dan zekers langs diende te komen voor een tegenbezoek.
Dit kon ik alleen maar met een nou en of beantwoorden.
Dus al met al een zeer leerzaam en geweldig fijne ervaring die ik zekers aan jullie allen wil adviseren voor een eventuele volgende keer.
Hieruit blijk m.i. eens te meer dat dit forum in een grote behoefte voorziet en het openstaan voor anderen en elkaar om zo te leren van onze prachtige bezigheden, ongeacht wie wat of welke werkwijze dan ook heeft, maar om er samen te streven naar een nog beter product van deze heerlijke ambachtskunst.
Sláinty!!
en , als ik het goed zien dan is het gelukt ook nog.