Meldingen
Alles wissen

Probleempje T500


mauser
Berichten: 235
Topic starter
(@mauser)
Reputable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Hallo. Vandaag met mijn 2de run bezig sinds ik de kolom hem leeggehaald en schoon gemaakt. Voor de schoonmaak begin alles altijd bij de 55 graden pas te druppelen. En 58 a 60 graden net geen straaltje. Na de schoonmaak zit er 10 graden verschil in en begint alles te druppelen bij de 40 graden en bij 50 net geen straaltje. Heb de thermometer gereset. Geen verschil. Heb een gewone suikerwash van 17,5% en heb hem nu stabiel op 49 graden met een doorloop in koelwater van 700ml per minuut. Blijf het vreemd vinden. Iemand ideeën...... Alvast bedankt.

Beantwoorden
4 reacties
gompie
Berichten: 991
(@gompie)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Het begint kouder te worden, als je kolom aan de buitenkant koud is condenseert alles op de wand van je kolom en loopt het terug je ketel in.

Probeer eens je kolom te isoleren met een handdoek of zo.

 

Beantwoorden
mauser
Berichten: 235
Topic starter
(@mauser)
Reputable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Hey gompie. Heb alles in de keuken staan op 20 graden ong. Heb hem inmiddels aardig aardig stabiel. Let nu ook meer op het druppel/straaltje. Net geen straaltje zit ik op 50.8 graden. Heb er inmiddels 2 liter van 93% uit. Vondt het alleen vreemd dat die keren voor het schoonmaken de temp. Ong 10 graden hoger lag. Misschien dat door de structuur van de vuling veranderd is, er het een en ander veranderen kan. Thanks voor de info en tip BTW.

Beantwoorden
gompie
Berichten: 991
(@gompie)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Het klopt wel dat bij het opnieuw vullen alles anders reageert, dat heb ik ook een paar keer gehad, wat ik ontdekte is dat als je de kolom opnieuw vult, dat je tijdens het vullen steeds even goed schud, dat alle busjes goed in elkaar vallen.

Beantwoorden
mauser
Berichten: 235
Topic starter
(@mauser)
Reputable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Eindresultaat 3 liter van 93% en 0.75liter van 92%. Prima run.

Beantwoorden
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?