Meldingen
Alles wissen

Renigen en stoken met de T500


Berichten: 5
Topic starter
(@3stookvrienden)
Active Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

hoi, ik heb 2 vragen ivm T500.

mijn 1e vraag is waarmee reinig ik de saddels in de reflector.

vraag 2 is krijg ik een betere kwaliteit spirit als ik een 2e run maak met de T500

Beantwoorden
7 reacties
Berichten: 818
(@pikketanus)
Prominent Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Zijn het koperen zadels? Met een eetlepel citroenzuur in een pannetje schoonkoken. Goed na spoelen met kraanwater.

2e of 3e keer stoken kan altijd en geeft neutraler resultaat. Bij je laatste overhaal maak je scheiding voorloop, midden- en naloop.

De basis van hoge kwaliteit alcohol begint echter bij de bron van oorsprong, de grondstoffen. Gevolgd door giststam, de vergisting zelf, de tijd tussen einde vd gisting en het stoken en tot slot het stoken zelf zoals methode en verloop, gevolgd door veroudering (door oxidatie en eventueel verdampen van vluchtige stoffen).

Je gebruikt een T500 met zadels, dus reflux opstelling neem ik aan. Ook hier de mooiste alcohol met een lichte mout soort met een flink aandeel graan als tarwe.

Beantwoorden
Berichten: 124
(@figaro)
Estimable Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Beantwoorden
Berichten: 5
Topic starter
(@3stookvrienden)
Active Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Bedankt voor je reactie, ik stook voor het eerst met de t500 ik heb hiervoor een suiker was gemaakt om te zien wat het resultaat hierbij is. Het is een deel koper en een deel rvs zadels kunne deze laatste ook in de citroenzuur?

Beantwoorden
Berichten: 5
Topic starter
(@3stookvrienden)
Active Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Bedankt voor de link Figaro

Beantwoorden
Robbert
Berichten: 9972
(@robbert)
Illustrious Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Gooi nooit rvs en koper samen in een zuurbad .
Het gaat elkaar aantasten ! .

Beantwoorden
Berichten: 5
(@herptcity)
Active Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Hoi, ik zie dat je een T500 ketel hebt, heb een vraagje, wat is de buitendiameter van je ketel?

ik wil een koperen dome aanschaffen en wil weten of die op mijn ketel past meteen buitendiameter van 31,8 cm.

Groet Anton

Beantwoorden
Berichten: 124
(@figaro)
Estimable Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Hoi Anton ik heb een digiboil en die heeft een buitendiameter van 31 cm en daar past de koperen dome op.

Beantwoorden
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?