Meldingen
Alles wissen

Topic 2000 ChrisV Moonshine

Pagina 14 / 29

(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Nee die moet ik nog stoken,was effe een weekje op een doopfeestje in Roemenie,morgen kijk ik of hij uitgegist is,ben net thuis van vanacht 4 uur op,dus beetje moe,maar ik zet het wel er op.

Beantwoorden
Admin
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 9 jaar geleden

Zat je echt gewoon even tussendoor even n Roemenië? Je lijkt mn vader wel!! En ik maar denken dat het aan je router lag!

Slaap lekker uit, en daarna weer aan de slag L 🙂 

Beantwoorden
(@Anoniem)

Whico,het leven is kort je moet van al het mooie en lekkere genieten,daarom word ik zo oud s’morgens met goeie zin op en ook zo naar bed.met het mooie weer vd.laatste tijd goed op de weg letten?

Beantwoorden
Paolo
(@paolo)
Honorable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Hey Chris, weer heelhuids terug op vaderlandse bodem ?

Iedereen blij want dan kan je ons allemaal weer van advies dienen en ‘jouw geheimen’ met ons delen ?!

Beantwoorden
(@Anoniem)

Ja weer terug,morgen weer werken?

Beantwoorden
 Rick
(@rick)
Reputable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Hopelijk heb je het mooi gehad Chris! Wachten wij hier wel weer geduldig  af ?

Beantwoorden
(@Anoniem)

Heel mooi gehad,nog last vd maag,kan van te veel koud bier zijn ,of het eten,maar vanmorgen weer mijn kinderen naar school gebracht,hadden mij erg gemist,ook de mama’s,en mijn hond.

Beantwoorden
(@Anoniem)

Heb net naar de mais gekeken,die is uitgegist,als ik deze week tijd heb en mij wat beter voel,gaat hij de ketel in,moet zaterdag ook werken maar,mischien zondag stoken.

Beantwoorden
(@Anoniem)

Ik heb net de kersen gecontroleerd,ze staan mooi te vergisten,bij de pruimen zie ik niets dus gooi ik er wat natte bakkersgist bij.

Beantwoorden
 Rick
(@rick)
Reputable Member

Mooi om te horen! Gewoon rustig aan doen en  dan komt alles goed! Ik wacht geduldig af op het vervolg hier haha. 

Beantwoorden
(@Anoniem)

Heb gisteren wat bakkersgist bij de pruimen gegooit,vandaag gecontroleerd geen blub,kan zijn dat het wat kouder is,(staat buiten) maar de smaak was zuur,heb er 2 kg suiker per vat bij gegooid,want de pruimen waren ook niet echt zoet,zal morgen nog een controleren,denk dat het wel goed komt.

Beantwoorden
(@johnsmith22)
Trusted Member

ChrisV bewonderenswaardig. tnx. Ik ben zelf meer de suikerman als urbaan fellow
moet je betoog nog lezen, trek er een week voor uit
je eigen kanaal is mss wel wat op het forum

Beantwoorden
(@Anoniem)

John,ik gebruik zo min mogenlijk suiker,heb ook nog nooit suiker gestookt,wel suikerbieten in Roemenie.ik heb het geluk dat ik aan heeeeel veeeel fruit kan komen.en bijna voor niets,kost mij een donatie in de pers.kast en af en toe een flesje.

Vanmiddag de pruimen gecontroleerd,staan weer mooi te blub blub,en ruikt lekker.den dat ze koude voeten hadden,de twee kilo suiker en gist die ik er bij gedaan heb werkt dus,ik heb de vaten ook wat meer in de zon gezet.

Beantwoorden
(@Anoniem)

Update 07-09-2019
10.50uur:

Ik ga nu de maïs met havermout stoken, de rooster zit er al in,en het hoeslaken gebruik ik om alles in te gooien,omdat de havermout door het rooster gaat en misschien aanbrand.

De maïs zit er in

Dichtgeknoopt en beetje olie voor het schuimen en de vlam er onder. Als Adriana s'avonds in bed zegt dat ik naar drank ruik zeg ik dat ik het kussensloop gebruikt heb met stoken. hahaha

200ltr om te koelen is goed voor mij en voor het milieu en gratis!

En ketel weer mooi dicht. (11.20uur).

70% en mooi helder

Loopt mooi ,ik ben benieuwd wat er uit komt van 50 ltr ,is mooi helder en ruikt goed

Lummel, deze flessen gebruik ik,het voordeel ze vallen niet kapot,want als er een bij mijn ketel staat met 70-80%Heb ik liever dat ze heel blijft,daarbij als je ze in de zon zet met snipperskunnen ze een beetje uitzetten en later weer krimpen. Glas is hier gewoon niet handig.

Zoals je ziet staat mijn stoel tussen de brander en de gasfles,als er iets gebeurd,kan ik event.bij de brander of bij de gasfles.meestal zit ik ook buiten,dus ook geen last van alc.dampen die zich op kunnen hopen,volle fles direct uit de buurt zeker de eerste die is het meest brandbaar.ook altijd uit de buurt van je brander zetten.een ongelukje is snel gebeurd.13.30uur: De eerste 5ltr is ongeveer 60%

Whatsapp log

[14:22, 9/7/2019] Chris V: Mengen en kijken wat de totale opbrengst is van 40%
[14:26, 9/7/2019] Chris V: De rest weten ze van de ander maïs wel,we gaan straks op bezoek bij een aardbeien kweker kijken of ik voor volgende jr een paar 100 kg voor niets kan krijgen,zal me wel lukken,gaf ons dit jr.al 50 kg voor jam voor noppes?ik breid mijn leveranciers wel uit???
[14:31, 9/7/2019] Chris V: Ik zit nu op 30% heb nu 7ltr die ik nog moet verdunnen naar 40% en dan op eiken,ik heb wat theelepeltjes paardenbloesemsiroop bij de snippers gedaan,wordt het een tikkeltje zoet,en goed voor de lever?

De was is klaar

Dit is wat overblijft.

15.00 uur: De maïs uit laten lekken en de gft bak in.

Op eiken net geen 10 ltr.van 40% maar de smaak is goed en Chris tevreden
[15:20, 9/7/2019] Chris V: Dat was het weer,mais met havermout.

Tot de volgende stooksessie 😉
Groetjes, ChrisV

Beantwoorden
Paolo
(@paolo)
Honorable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Weer geweldig Chris ?

Beantwoorden
Pagina 14 / 29
Deel:

©2025 Powered by Solydee Advies & IT