Meldingen
Alles wissen

Topic 2000 ChrisV Moonshine

Pagina 13 / 29

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Gist zoekt "verrotting", binnenkort vliegen hier de merels weer bezopen tegen de raam, vanwege teveel "in hun schil vergiste" vlierbessen. Op alle onbespoten fruit kan Gist aanwezig zijn, Gist is het begin van totale verwerking in de natuur. Fruit wordt bespoten , om langer goed te blijven, lees; Gist minder kans te geven. Wordt het niet door een groter dier gegeten, zeker dat de Gist het oplost.

Beantwoorden
Berichten: 6770
Admin
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Ik dacht dat het spuiten  voornamelijk tegen ongedierte was, maar dit klink ook heel logisch natuurlijk. Er was vorige week idd iets op de radio over aangeschoten vogels door fruit herinner ik me ineens ?

Beantwoorden
Berichten: 3546
Topic starter
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Beantwoorden
Berichten: 6770
Admin
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Haha geweldig, hebben die beestjes ook een feestje ?

Beantwoorden
Berichten: 3546
Topic starter
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Maffe mussen 🙂

Beantwoorden
Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Met alles wat Chris aan het vergisten is kun je in heel Noord Limburg op afstand zijn gist vangen en zelfs je flesje Fanta nog aan het gisten krijgen.

Het zou mij niet verbazen als de fruitschalen in zijn buurt spontaan alcohol bevatten.... ?

Beantwoorden
Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Ik gooi inderdaad ook wat fruit met schimmel en rot fruit er bij.dus gaat van zelf vergisten zo.

Beantwoorden
Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Ik heb ook nog nooit mijn ketel of vaten ontsmet,ik gooi er wat water uit de regenton door en klaar,mijn kopere koelpijp wel daar gooi ik schoonmaakazijn met kokend water door en trek er een schuursponsje door.

Beantwoorden
Berichten: 3546
Topic starter
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Het zijn net mensen... waar geeft een snot aap als deze de voorkeur aan als hij mag kiezen? <klik>

Beantwoorden
Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Dus we stammen er wel vanaf???

Beantwoorden
Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Net weer 50 kg pruimen gekregen.ik krijg er waarschijnlijk meer dus er wordt een vat van 200 liter georganiseerd,als ik geen pruimen meer krijg dan is het voor druiven.

Beantwoorden
Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Ik heb de pruimen ook mooi fijngemalen en er 3 kg suiker bij gegooit.staat nu 160-180 ltr.van druiven.helaas is die van mais nog niet uitgegist dus dat word volgende week.zou graag laten zien hoe ik die verstook ivm.havermout en kans op aanbranden.
Weer 50 kg.krijg mischien nog meer maar moet eerst een vat van 200ltr hebben,maar daar wordt voor gezorgd
Die stook ik dus ook mee het zijn er maar één paar maar zorgen ook voor vergisting

Beantwoorden
Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Zo als jullie weten stook ik op een eigenwijze manier,ik kan experimenteren,want ik krijg het fruit bijna voor niets en met overvloed,maar ik wil met minimale middelen zonder al die poespas en kosten iets moois maken en bewijzen dat het kan,ik kan dure spullen kopen of wat dan ook dat is niet het probleem,maar ik wil bewijzen dat het op mijn manier ook kan.op de antieke manier de manier van onze voorouders.

Beantwoorden
Berichten: 30
(@whico)
Eminent Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Hey Chris, heb je topic even vlot doorgelezen. Ik kom barnsteen kleurige Whisky’s tegen, sigaren en heb zelfs iets gelezen over strakke broekjes. Haha. Ik ga er vanuit dat je een echte levensgenieter bent. Houden zo kerel.

Van je topic kan ik en anderen ook neem ik aan, veel leren, dank.

Proost man. 😉

Beantwoorden
Berichten: 284
 Rick
(@rick)
Reputable Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Chris, ik heb nog nergens terug kunnen vinden wat jou bevindingen zijn over het eindresultaat van de mash met havermout.

 

Ben daar wel heel benieuwd naar of heb ik er gewoon overheen gelezen? ?

Beantwoorden
Pagina 13 / 29
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?