Meldingen
Alles wissen

Topic 2000 ChrisV Moonshine

Pagina 15 / 29

Topic starter
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

perfect weer Chris, goed gedaan, nu eerst op aardbeien jacht en als je terug bent lezen we hoeveel kilo's we straks weer kunnen verwachten en dan tijd voor wat lekkers voor jou(Maaskantje e.d.)...en de leden uiteraard. Cheers man! πŸ˜‰

Beantwoorden
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Volgende keer pruimen of kersen stoken,vlogen de hele tijd 4 straaljagers rond ond huis?zulen wel melding gekregen hebben van veel alc.uitstoot???

Beantwoorden
Topic starter
(@nimrax)
Lid

Chris, die straaljager piloten zagen en hoorden alleen dit...
Geen probleem dus...???

Beantwoorden
Admin
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 9 jaar geleden

Leuk om weer te lezen Chris! Laat even weten hoe het is afgelopen bij de aarbeienkweker πŸ™‚

Beantwoorden
(@johnsmith22)
Trusted Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Hoi ChrisV

een bezield mens ben je, dat is mooi

ik las nog niet het hele topic, dat heb ik nog tegoed πŸ˜‰

ik deed met meel een heel licht papje maken voor de kiertjes

Jij lijkt wel een nucleaire ontploffing in je ketel te willen stoppen met die hoeveelheid

Kan natuurlijk geen kwaad πŸ˜‰

Beantwoorden
(@Anoniem)

JohnnSmith22 ,ik doe het met polenta(maismeel)en doe daar wat bloem onder,plakt geweldig,maismeel verkoopt de Turkse winkel.Net even de kersen en pruimen gecontroleerd,bubbeld nog goed,vannacht on 2.30 was het 12 graden buiten,en de vaten staan buiten maar geen problemen.kan ook de vaten niet verplaatsen wegen 200 kilo.Gisteravond naar de man vd.aardbeien geweest,met twee flessen,flessen leeg,en aardbeien geregeld,kan wel 1000 kg gratis krijgen die afgekeurd zijn,?ik kon er nu al krijgen maar die zijn niet zoet.dus volgende jr.aardbeien.??

De pruimen en kersen staan nog volop te vergisten,die van mais staat mooi in het zonnetje bruin te kleuren, ik draai s’morgens en s’avonds even de dop los maar hij ruikt lekker,ik heb er ook een scheutje rode wijn bij gedaan.dus ben weer tevreden,zit wel een beetje met ongeduld te wachtenop het resultaat van de kersen.maar een stoker moet geduld hebben.(zijn vrouw nog meer)?
Ik zou eigenlijk in het weekeinde stoken,maar heb meer gedronken dan gestookt.dus vanmorgen maar de ketel aan gezet met 50 kg pruimen.
Ik hoop dat de kersen volgend weekeinde klaar zijn om te stoken,ik ben erg nieuwschierig wat dat word,maar eerst nog 50 ltr.pruimen stoken.als ik de kersen klaar heb wil ik nog 500 kg.druiven regelen.

Beantwoorden
(@Anoniem)

.
Vandaag palinka stoken

Doek in de ketel tegen aanbranden

Zo nu dicht gebonden
Dat zijn de pitten en de gist,die gaan de container (kliko) in
Een lepel olie tegen de schuim toegevoegd, even laten dampen (meeste methyl alcohol raak ik zo kwijt) en afgesloten met polenta met wat meel er tussen,en nu maar wachten.
Hoera het leeft, ruikt de hele straat weer dat ik bezich ben...
Halve liter 75% en mooi helder.
5ltr klaar 60-65% er komt nu 50% uit word er weer blij van!

Beantwoorden
(@Anoniem)

Palinka moet 50-55% zijn, ik maak hem 50%
Doordat ik wat te snel gestookt heb bij de laatste liters is de drank wat mat geworden en gaat hij door twee laagjes keuken en wc papierEn zo wordt hij dan weer mooi helder
9.5 liter van 50% en dat van 50 liter pruimenstookwijn. Chris is weer tevreden. Nu een paar daagjes buiten en dan de fles in, Had een fles kraanwater klaargezet zo dat het water de zelfde themp.heeft als de drank,ik zal er niet veel van nodig hebben want hij wordt 50%

Maar ik heb geen water hoeven te gebruiken om te verdunnen,
ik heb tot 25% door gestookt.
9.5 ltr van 50 ltr mash vind ik niet slecht en ook nog 50%

Dit was dus stoken van palinka,
volgende keer de kersen.

Beantwoorden
Paolo
(@paolo)
Honorable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Oooooohhhh Paaaalenka, jaaa dat ken ik.... mmmmm ??

Β 

Beantwoorden
Topic starter
(@nimrax)
Lid

Je hebt het hem weer geflikt Chris! Goed gewerkt!!

Beantwoorden
(@Anoniem)

Weer tot stand gekomen met behulp van Nimrax.bedankt.
Dat is die van maΓ―s met havermout die ik de laatste keer gestookt heb,heeft op snippers stukjes gerookt eiken 5 suikerklontjes scheutje rode wijn en een zakje vanille suiker op 10 ltr gelegen.
Mooie kleur en smaakt ook nog lekker dit was van maΓ―s en havermoutvlokken.

Beantwoorden
(@Anoniem)

Vandaag weer tevreden,palinka gestookt en die van mais met havermout in de flessen,ben altijd wel een tevreden mens,maar is altijd leuk als je werk goed geslaagd is.

Beantwoorden
Ed
 Ed
(@vered)
Trusted Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Weeral goed geslaagd … enΒ  idd een mooie kleur .

Beantwoorden
(@Anoniem)

Vanmiddag de palinca in de flessen gedaan,ik moet toegeven dat ik niet zo’n palinca drinker ben,maar deze moet ik toegeven is lekker,heeft een mooie volle smaak en ontdankst 50% niet scherp.dus weer tevreden.

Beantwoorden
Murmillo
Admin
(@murmillo)
Famed Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Aankomend weekend de kersen Chris? Ik denk dat iedereen daar echt op zit te wachten. Het liefst met een mooi fotoverslag! Het gaat Kirsch worden toch? Ben benieuwd.Β Β 

Beantwoorden
Pagina 15 / 29
Deel:

Β©2025 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?