Meldingen
Alles wissen

Topic 2000 ChrisV Moonshine

Pagina 16 / 29

Topic starter
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

ChrisV <aan het typen> ...
?

Beantwoorden
Murmillo
Admin
(@murmillo)
Famed Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

πŸ™‚

Beantwoorden
Paolo
(@paolo)
Honorable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Ziet er allemaal weer gaaf en vooral lekker uit Chris.

Inderdaad mooie opbrengst van je Palenka. De pruimen zijn dan flink zoet geweest?.

Ondertussen ook zeker weer wat schappen in je kelder getimmerd om al die flessen op te zetten??

Beantwoorden
Murmillo
Admin
(@murmillo)
Famed Member

en jou palenka dan Paolo, hoe is die geworden?Β 

Beantwoorden
Paolo
(@paolo)
Honorable Member

Nee Murmillo was ik nog niet mee bezig. Iedereen in de buurt die druiven heeft/had gevraagd de schilletjes in de diepvries te bewaren tot na mijn vakantie. Daarna ga ik het proberen.

Wel onlangs een compleet mislukte Tsikoudia ( van rozijnen) getracht te maken maar zat amper alcohol in de wash en lag na 2 weekjes complete laag schimmel op de drijvende brij. Te weinig suikers dus.

Ik zit nu de laatste meergranenborrel weg te stoken ?Β 

Beantwoorden
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Gisteravond met een paar man de palinca geproefd,twee flessen op van 50 % iedereen vond hem lekker,ook die van mais en druiven laten proeven,was zeer goed bevallen.vanmorgen zonder kater of id.wakker geworden,

Beantwoorden
Murmillo
Admin
(@murmillo)
Famed Member

@paolo, aha maar wel een ervaring rijker! succes na je vakantie!

@Chris, fijn man dat hij in de smaak viel!Β 

Beantwoorden
Ed
 Ed
(@vered)
Trusted Member

Chris , dan heeft hij niet zolang op eik gestaan ? en toch een mooie kleur je had er ook wat rode wijn bijgedaan die help ook wat mss voor de kleur .

Beantwoorden
(@Anoniem)

Ed,palinca of slivovits zet je niet op eiken.die van mais had ik op eiken gezet,en een klein beetje rode wijn bij gedaan,de volgende keer beetje port een of twee borrelglaasjes op 5 ltr.de palinca heb ik een paar dagen buiten gezet,ik had aan fles palinca van mijn overbuurman uit Bosnie gekregen,maar die van mij heeft een mooie vole smaak en ontdanks 50% en nog jong lekker zacht.

Beantwoorden
(@Anoniem)

ik hoop zaterdag het ander vat met pruimen te stoken,en te beginnen met de kersen te stoken,ben erg nieuwschierig wat de kersen worden.

Beantwoorden
Ed
 Ed
(@vered)
Trusted Member

Chris , ik bedoelde die van de mais met havermoutvlokken , als ik het zo volg heb je die niet zolang op eik snippers gestaan .Β 

Geweldig om dit hier te volgen Chris , voor de kersen ben ik ook benieuwd wat het gaat worden .

Β 

Beantwoorden
(@Anoniem)

Die van mais had ik 10-12 dagen op snippers gelaten.

Beantwoorden
(@Anoniem)

En dan denk je morgen die van kersen stoken,nee dus die staat nog te vergisten,heb net de gasfles gevuld in de goede hoop,dan stook ik morgen palinca.ook goed.?morgen maar weer controleren,dan mischien zondag.maar het betekend wel dat er veel suiker in de kersen zit,ruikt goed de stookwijn.?stoken is net als vrouwen,geduld mee hebben,dan komt het vaak goed?

Beantwoorden
(@Anoniem)

Nog een keer gecontroleerd,want mijn gevoel en wat ik geproefd heb zegt dat het uitgegist moet zijn.dus straks gaan er 80 liter stookkwijn van kersen de ketel in.?ik heb eventjes de plastic zak van het vat gelaten en even gewacht aansteker blijft aan.?

Beantwoorden
(@Anoniem)

Heb een beetje van de gefilterde kersen stookwijn geproefd,en direct een aangetekende brief naar het menisterie van lanbouw gestuurd met de mededeling dat er een verbod moet komen op kersen eten,alleen nog toestaan voor drank.

Beantwoorden
Pagina 16 / 29
Deel:

Β©2025 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?