Meldingen
Alles wissen

Topic 2000 ChrisV Moonshine

Pagina 7 / 29

(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Drukfoutje,430 kg kersen,had mij verteld dacht dat er 5 kg in een kist zat???ook goed.

Beantwoorden
Paolo
(@paolo)
Honorable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Genoeg te doen dus nog Chris.

Je zou deze vakantie rustig aan doen had je gezegd. Denk dat Adriana er niet blij mee is ?

Beantwoorden
(@Anoniem)

Zij heeft 30 kg.paprika gekocht 20 kg.wortelen?twee kisten persiken bramen,pasternac.dus die staat achter een ketel van 30 ltr.te koen voor in te maken,heeft zonder te vragen 10 kg suiker en 3 kg havermout gekocht.we passen goed bij elkaar.stimuleren elkaar.en doen alles samen.

Beantwoorden
(@Anoniem)

Nog 290kg.dus schiet op.je moet er wat voor over hebben maar ik zou gek zijn,als ik het niet verstookte,ok.het was het dubbele maar wanneer krijg je 430 kg kersen voor niets,word 150-160 liter drank.dus de moeite waard.Mooi tot pulp en 90%van de steeltjes er uitHier zijn de steeltjes,zonder inspanning er uit.nog een 360 kgOndertussen dat ik aan de kersen bezich ben is Adriana paprika klaar aan het maken voor in de glazen,15 kg klaar en moet nog 15kgZo als je ziet geen steeltjes.90%haal ik er uit met mijn mixerDaar zijn ze,zonder werk krijg ik ze er uit.16.25 uur: 100kg klaar nu nog 330kg. 18.50uur: nog bezig, nog maar 280kg ???

Beantwoorden
Topic starter
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Nog effies Chris! Einde is toch in zicht...?

Beantwoorden
(@Anoniem)

Het is veel werk maar wel de moeite waard,als ik het straks verstookt heb en drink er een borrel van, dan is dat werk al weer vergeten. Ik ben blij dat ik mij "vergist" had,geen 215kg.maar430 kg.is maar een klein verschil??? niet elk jr.krijg ik die aanbieding.want kersen zijn duur.

190kilo klaar, morgen verder!

Beantwoorden
(@Anoniem)

190 kg klaar ben nu gestopt,mijn buren zitten buiten met bezoek aan de bbq.het zijn mensen die niet moeilijk doen,ze weten dat ik stook,maar beetje respect voor hun en hun bezoek betaald zich uit dat ze ook nooit zeuren.

Beantwoorden
Topic starter
(@nimrax)
Lid

Heel sociaal en je hebt kei hard gewerkt, Adriana ook,mijn diepe respect.
Morgen weer verder! Neem een koude rakker en cheers man! 😉

Beantwoorden
(@Anoniem)

Heb tegen Adriana gezegt dat ik blauw bloed heb,want mijn handen zijn al blauw.???(van de kersen)

Beantwoorden
 mac
(@mac)
Trusted Member

wat een geweldig topic mooi om te volgen

Beantwoorden
(@Anoniem)

Dank je Mac dat je het leuk vind.ik vind het zelf ook leuk om mensen te laten zien hoe ik op mijn eigenwijze oude manier werk,zonder poespas moderne middelen en met passie.komt ook nog mijn manier van palinca maken druiven en mischien wortelen stoken.stoken hoort bij de levenswijze van Adriana en mij,ik laat zo ook af en toe een flits zien dat we ook nog inmaken,we maken ook nog kaas worst roken nog vlees plukken nog wilde paddenstoelen en div.siroops voor de gezondheid,slachten nog en maken nog jam etc.
Dat moet nog,vat van 200ltr staat al klaar,die daar onder staat zal ik eens proeven,dat is de laatste gestookte van maïs, heb ik wel weer verdiend

Beantwoorden
 mac
(@mac)
Trusted Member

mooie manier van leven, ik zie een hoop raakvlakken maar dan wel met een modern kantje hahahah. Ik hou van alles zelf doen, en te ontdekken hoe het werkt. De reis is net zo leuk als de eindbestemming. vandaar ook stoken.maar ook  koken, jagen, slachten (van schot tot bord) roken, worst maken,  inmaken fermenteren, vissen. eigenlijk te veel hobby's en te weinig tijd omdat er ook nog gewerkt moet worden. hahahahah. ces't la vie zullen we maar zeggen. kaas maken staat nog op de bucket list . en de pruimen gaan morgen op  gist als next project voor een eigen oogst pruimen van de moestuin voor home made palinca. pluk de dag en geniet. passie is een geweldige drijfveer. 

Beantwoorden
Topic starter
(@nimrax)
Lid

Prepper/Moonshiner ChrisV, daar kunnen we nog wat van leren Mac.
Ik sta ook te kijken van oude technieken die uiterst efficiënt en effectief zijn, ook voordelig zo te lezen. Chris kan heel tactisch onderhandelen en krijgt alles voor elkaar.
Leuk ook om dit samen met hem op te zetten voor het nageslacht.
Cheers Mac 😉

Beantwoorden
(@Anoniem)

Mac,ik ben 67 met pensioen,en werk nog ongeveer 30 uren per week als taxichaufeur,ik rij kinderen met beperkingen en rugzakje,dat betekend ook kinderen die heel veel mee gemaakt hebben,dus dat is best zwaar maar als ik ze van school haal stormen ze op mij af en krijg ik een knuffel van ze,ik rij ook mensen die chemo heben of opgegeven zijn.daarbij ben ik ook nog mantelzorger,ik heb alleen het vissen op moeten geven.ik moet zeggen alles wat ik doe dat doe ik graag en met liefde,en ben blij dat ik het nog kan.mijn dag is altijd te kort maar weet wel dat ik leef.

Beantwoorden
(@Anoniem)

HELD!

Beantwoorden
Pagina 7 / 29
Deel:

©2025 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?