Meldingen
Alles wissen

Pils maken 2018

Pagina 2 / 5

Berichten: 4146
Topic starter
(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Toch haat ik flesjes, ik drink pils ook altijd een blikje ( Heineken). De een haat dit merk en de ander houdt van de vlakke smaak. Grolsch vind ik niet te zuipen bijv. Maar uiteindelijk wil ik de kwaliteit urquell dat vind ik veruit de beste pils en ik wil onze Vlaamse vrienden niet schofferen maar veel van hun pils is ook niet lekker. Maes vind ik wel gaan.

Beantwoorden
Berichten: 661
(@rrillaerts)
Honorable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Beantwoorden
Berichten: 661
(@rrillaerts)
Honorable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Toch haat ik flesjes, ik drink pils ook altijd een blikje ( Heineken). De een haat dit merk en de ander houdt van de vlakke smaak. Grolsch vind ik niet te zuipen bijv. Maar uiteindelijk wil ik de kwaliteit urquell dat vind ik veruit de beste pils en ik wil onze Vlaamse vrienden niet schofferen maar veel van hun pils is ook niet lekker. Maes vind ik wel gaan.

geef mij maar Jupiler maar ja het bierland België met meer dan 350 verschillende biersoorten heeft met zekerheid ook minder goede bieren. Vroeger was er aan de Zenne een café met 369 verschillende Belgische bieren. wou toen verschillende keren eens gaan om te het rijtje eens af te gaan maar na een 20 verschillende ging het licht uit en wist ik de volgende dag dan weer niet meer welke ik al geproefd had. Na bijna een ziekenhuisopname heb ik het maar voor bekeken gehouden

Beantwoorden
Berichten: 4146
Topic starter
(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

hahah, op 1:24 stop gezet om zelf even een gouden rakker te openen. Proost. Nu weer verder 

Beantwoorden
Berichten: 4146
Topic starter
(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

De Belgisch speciaalbieren zijn doorgaans wel goed maar dat is ook in Nederland. Stelle Artois vind ik de minste pils in België, zal geen kroeg ingaan die dat alleen op de tap heeft maar na 1 jupiler heb ik er ook al genoeg van. En daarom aan de Duvel of Westmalle of Rochefort maar daar wordt je weer knalbezopen van. Dus nu heb je de verklaring van de bezopen hordes noordelingen in jullie prachtige stad Antwerpen. 

Beantwoorden
munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

alleen dit al lezen is leuk "whiskey met hop" wie weet nog wel een whiskey die zelf ik interessant vind .... de AA zal blij zijn met mij als nieuw lid 🙂

https://www.gall.nl/shop/697958-boxing-hares-hops-infused-70cl/?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=736062846&gclid=EAIaIQobChMIxJ-5npuM2gIVLrftCh2YDgpTEAQYAiABEgJjFPD_BwE&gclsrc ="aw.ds&dclid=CNqNwaybjNoCFUYq4AodXa0JHg"

 

Beantwoorden
munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Je hebt ook nog een mogelijkheid om in dit soort 5 liter vaatjes je bier op te slaan en te tappen.

https://www.brouwmarkt.nl/party-biervaatje-5-liter-incl-combi-tapkraantje.html

 

Beantwoorden
Berichten: 4146
Topic starter
(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Die ken ik nog wel van vroeger ja. Gewoon 6 kopen direct vullen en deze co-2 patronen doen de rest? En hup weer 30 liter de fermenter in? Dat zou een goed idee zijn. 

Beantwoorden
munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Je hebt twee verschillende. Met en zonder tapkraantje aan de onderzijde. 

Die zonder tapkraantje daar heb je een nog apart tapkraantje voor nodig (wat je boven op het vaatje aansluit) en waar inderdaad de CO2 patronen in gaan. Die met tapkraantje aan de onderzijde daar moet je bij het afvullen nog suiker toevoegen aan je bier zodat dat nog kan vergisten en je CO2 in je bier blijft.

 

Beantwoorden
Berichten: 4146
Topic starter
(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

ok, zo zit dat. Je moet het maar weten. 

Beantwoorden
Berichten: 463
 Mick
(@mick)
Reputable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Deze zijn op het hobbybrouwforum niet erg populair. Ze schijnen vaak wat te lekken en gevoelig te zijn voor roest. Als je ze gebruikt dan een beetje haasten met leegmaken...

 

Beantwoorden
munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Goede tip Mick. Ik heb ze nooit gebruikt dus heb er geen ervaring mee.

 

Beantwoorden
Berichten: 6760
Admin
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

De Chiller en de conical fermenter komt nu erg dichtbij, ze zijn de bestellingen aan het inpakken. Ik denk dat ik maandag alle backorders eindelijk de deur uit kan doen. Daarna hoop ik nog wat voorraad over te houden voor nieuwe orders. Voor nu ziet het er naar uit dat het wederom uitverkocht is.... ik houd jullie op de hoogte!

Beantwoorden
munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Spannend 🙂

 

Beantwoorden
Berichten: 4146
Topic starter
(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Hebben wij weer.

Beantwoorden
Pagina 2 / 5
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?