Jan, de glazen deksel heeft geen uitsparing voor de siliconenring en ligt er gewoon los op.
22,68 per liter ?
Moet je wel een tankje van 5 liter nemen, als je meer tankjes koopt wordt het nog goedkoper.
http://prima-sprit.de/product_info.php?info=p96_5-liter-prima-sprit-410--96--vol-.html
Het glazen deksel mag niet eens vastgezet worden met de klemmen. Het heeft ook geen functie om goed af te sluiten.
Het RVS deksel zou ook goed moeten afsluiten, vandaar de siliconen ring. Maar het zou zomaar kunnen zijn dat het redelijk goed afsluit wanneer je de klemmen aanspant. Toch vermoed ik dat eea dan toch (weinig) lekt.
Dus origineel bij de T500 boiler zit een siliconen ring in het deksel?
Ik heb recent een T500 besteld bij stookwinkel en daar zat geen siliconen ring in het deksel...
In welke mate mag ik het vertrouwen zonder siliconen ring? Alcohol dampen die kunnen ontsnappen, 'k moet namelijk morgen of overmorgen stoken
Voor de gewone burger die zelf regelmatig likeurtjes wil maken is Euro 22,68 per liter heel betaalbaar.
De prijs die ik noemde van één liter alcohol van 96% Euro 28,00 is bij een gewone slijter in de Hauptstrasse in ons dorp. Ik heb daar jaren geleden mijn alcohol gekocht.Volgens mij stookt hij zelf.
Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en niet gaan stoken.
Als je de suikerwash nog niet hebt geklaard en de deksel nog niet hebt geopend, kun je die langer bewaren.
Als Jan je dan met spoed zo'n ring toe laat sturen of dat je bij iemand op dit forum zo'n ring kan lenen???
Dat valt tegen, ik keek er naar uit hem te gebruiken. Ik ga geen mede forumleden lastig vallen voor zo'n ring...
Jan enig idee hoe lang dit zal duren?
Stook winkel mag zo wie zo ene mee bestellen voor mij.
idee van de prijs.
Voor mij hoeft niet met spoed, mijne batch staat nog te gisten.
@betweter : "Als je de suikerwash nog niet hebt geklaard en de deksel nog niet hebt geopend, kun je die langer bewaren."
Ik had bij mijne eerste batch gene tijd om te stoken, ik heb hem overgeheveld na een week in mijne kelder ( 15°), en hem dan nog 8 dagen laten staan ( smaakte wel zuur, zuur bewaart beter), geen problemen gehad
dumo, door het overhevelen komt er weer zuurstof bij en dan wordt hij inderdaad zuur.
Het werkt alleen als je de deksel nog niet hebt geopend.
Hallo Unesco, de T500 heb ik al jaren en heb hem op dit forum geintroduceerd.
Ik geloofde eerst de beloftes niet van de leverancier dat je in een run 94% alcohol kunt distilleren, maar inderdaad is dit het beste apparaat wat je kunt kopen als je alleen suiker wil distilleren. Ik haal 4,7 liter alcohol van 94% uit 25 liter suikerwash waar 8kg suiker in zit. Ik gebruik Alcotec Turbogist 48 en laat deze minstens 10 dagen staan zonder het deksel te lichten. De gist vermeerderd zich eerst door de zuurstof die boven je suikerwash vanaf het streepje aanwezig is. Als de zuurstof op is gaat ze de suiker omzetten in alcohol en CO2, die ontsnapt via het waterslot in de deksel.
De beste vergistingstemperatuur is 24 - 26 graden.
Suc6.
Ik heb vandaag water gedistilleerd voor te proberen, hij sluit toch redelijk en het deksel zit niet los zonder dichting er komt zelfs geen condens aan de buitenkant van de ketel.
Ik vindt dat raar, ik ga toch proberen met een dichting of de klemmen dichtgaan, want waterdamp zijn nog geen alcoholdampen, en alles is nog nieuw.
Ja het voelt wel redelijk stevig. Ik ga morgen proberen, zonder siliconen dichting maar met teflon. Wordt gebruikt om een alambiek te dichten dus zal zeker wel voldoen voor dit
Hoi Dumo & JohnDoe,
Later deze week komen er losse siliconenringen binnen (mits op voorraad bij still Spirits) Deze stuur ik jullie dan op.
Komt goed Jan, dank je!