Meldingen
Alles wissen

Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!

Pagina 13 / 109

Berichten: 772
(@johndoe)
Prominent Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Over dat vanzelf stoppen, hoe weet dit toestel dat eigenlijk? en wat gebeurt er als je water destilleerd? Er is geen connectie tussen boiler en reflux kolom, wellicht zal het wel simpel zijn maar mijn brein kan het voorlopig niet vatten

Beantwoorden
Berichten: 112
 Ben
(@ben)
Estimable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Volgens mij is het simpeler dan je denkt. Water dsitilleren kan niet. Hij stopt volgens mij bij een temperatuur waarbij het eigenlijk niet meer mogelijk is dat er nog alcohol in kan zitten. Laten we zeggen 100 graden. Dan slaat hij gewoon af. Misschien zelfs op een lagere temperatuur. Water distilleren gaat met de T500 niet lukken denk ik. Dat begint pas bij 100 graden

Beantwoorden
Berichten: 772
(@johndoe)
Prominent Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Volgens het boekje kan je wel water destilleren hoor, zou 9 of 10 uur duren weliswaar 

Beantwoorden
Berichten: 1657
 Piet
(@betweter)
Noble Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Ik denk dat er een bi-metaal in zit.

Uitleg: een bi-metaal zijn twee stripjes metaal met verschillend uitzettingscoëfficiënt, waardoor het stripje krom trekt en zo het kontakt verbreekt.

Bi-metaaltjes worden o.a. ook gebruikt bij een waterkoker, die ook afslaat bij het kookpunt, maar je kunt hem ook op een lagere temperatuur instellen, b.v. 95 graden.

Beantwoorden
Berichten: 772
(@johndoe)
Prominent Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Ookal aan gedacht, maar je kan water destilleren. Dus dat lijkt het me niet te zijn

 

Pagina 9 in de handleiding btw

Beantwoorden
Berichten: 112
 Ben
(@ben)
Estimable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Dan toch een maximum temperatuur denk ik. Water verdampt welliswaar  pas op op 100 graden, maar verwarm een  pannetje water gedurende 9 a 10 uur op 90 graden, dan is het pannetje toch wel leeg gedampt hoor. Ik denk dat de ketel afslaat rond de 95 graden, idd met een bimetaaltje . Door het lage wattage duurt het heel lang voordat hij echt die 95 graden behaalt. Hoe dan ook, het blijft een wonderlijk aparaat.

Beantwoorden
Berichten: 772
(@johndoe)
Prominent Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Misconceptie, water verdampt al vanaf (en vroeger dan) 1 graad, we spreken dan niet over tijd natuurlijk, het kookt bij 100 graden. Maar dat terzijde, 'k zeg het soms ook 😛

 

Als je een wash stookt en alle alcohol is er uit blijft er meer dan 15liter over en valt hij uit. Laat ons zeggen dat hij dan inderdaad op 95graden zou uitvallen op dat moment.

Maar als je water destilleerd en er zit nog 15liter in, waarom zou dit dan nog geen 95graden zijn?

Beantwoorden
Berichten: 32
(@pothead)
Eminent Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Als hij afslaat gaat het lampje dan uit of bedoel je dat er geen alcohol meer uitkomt?

Beantwoorden
Berichten: 772
(@johndoe)
Prominent Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Gij ga gelijk hebben, dat word dus bedoeld met dat hij zou stoppen. Het is dus wel degelijk iets simpel...

 

Goeie vraag gesteld!

Beantwoorden
Berichten: 772
(@johndoe)
Prominent Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Reflux moet ontkoppeld worden zodat water  door de kolom kan passeren.

Als er geen alcohol meer in de wash komt er niets meer uit, dit is het stoppen dus. 

Je moet altijd manueel uitzetten, heel simpel machine eigenlijk. De waterkoker dat Betweter boven me aanhaalt is feitelijk ingewikkelder.

 

Als men wasmachine stopt, valt die ook uit. T500 niet... spijtig

Beantwoorden
Berichten: 4146
(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Beste heren,

Ik wilde net gaat stoken en opeens lekt de koppeling op de waterkraan. Hoort er soms een rubbertje in te zitten ( want die zit er niet in). Dus de waterkraan lekt niet maar net onder de aansluiting wat zit op de rechthoekige regelaar. 

Beantwoorden
Berichten: 6759
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Hoi Lummel,

Ik heb even gespiekt in een doos en ik zie dat in het zakje waar de regelaar inzit ook 2 ringen zitten. Een witte en een zwarte. Heb jij toen je de opstelling voor de 1e keer gebruikte deze ringen gebruikt?

Beantwoorden
Berichten: 4146
(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Dag Jan, 

In mijn enthousiasme heb ik daar niet opgelet. Het zou zomaar kunnen. Dan zijn ze met opruimen natuurlijk verdwenen. Al ga ik even om knietjes onder het aanrecht. Kan je me blij maken met het feit dat deze ringen na te leveren zijn?

Beantwoorden
Berichten: 6759
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Ik kan ze denk ik niet bij Still Spirits bestellen, maar ik denk dat het gewone ringetjes zijn die bij de kranen afdeling in iedere bouwmarkt te vinden zijn. 

Spuit het water er op dit moment aan alle kanten uit of kun je wel stoken? 

 

Beantwoorden
Berichten: 4146
(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Mijn lieve vrouw gooit alles wat ze vindt in een bakje ( wat ik niet kan vinden) maar daar zaten ze in. Vreemd dat ik de vorige keer zonder lekkage heb gewerkt. Man je bent een held!  

Beantwoorden
Pagina 13 / 109
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?