Meldingen
Alles wissen

Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!

Pagina 20 / 109

munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Weglopen van een T500 in bedrijf is geen goed idee, lees de gebruiksaanwijzing maar eens aandachtig.

Beantwoorden
Berichten: 772
(@johndoe)
Prominent Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Ongeacht welke ketel, weglopen is nooit een goed idee.

Het recipient moet maar eens omvallen, een slang loskomen,...

Beantwoorden
Berichten: 120
(@likeurtje)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Hey stookmensen!Ik heb mij ook een T500 aangekocht en moet zeggen een leuk iets om alcohol mee te maken,ik zelf heb een smarstill ga het niet afbreken maar dit is toch af op zijn Belgiës,normaal heb ik soms in begin van de stook 70% met Smartstill en nu 92% met dezelfde stookwijn,goed he?Vind wel het verbruik nogal wat!Dus vraagje,kan ik met regenwater koelen,volgens mij komt het niet in aanraking met de alcohol?zijn er mensen die iets weten over dit grtj

Beantwoorden
munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Natuurlijk kun je met regenwater koelen zolang je maar een pomp en voldoende regenwater tot je beschikking hebt.

Beantwoorden
Berichten: 316
 DDM
(@ddm)
Reputable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Wat wil dat nu weer zeggen: 'op zijn Belgisch'?

ik had het er vorige week nog over met Peter & Saskia van iMake. Bij een gesloten koelwaterkringloop moet er minimum 200 l koelwater voorzien worden.

Beantwoorden
Berichten: 4146
(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Wat kost 150 liter water in Belgie? Volgens mij betaal ik hier nauwelijks € 0,20 voor. Je mag spelen natuurlijk, net als Betweter die daar dan 1,5% extra alcohol mee haalt maar heeft het nut? Ik heb het gevoel dat het meer zit in het feit dat je geen eten of water mag verspillen. Als je voor het milieu gaat, om die 125 liter, kan je beter vandaag gaan hangen.  

Beantwoorden
Berichten: 120
(@likeurtje)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Oke dat weet ik het kost allemaal niks maar alle beetjes die helpen toch of niet?Hier bij ons in België is het zo,hoe meer water u verbruikt hoe meer u betaald als vervuiler dus een soort belasting,is toch super gevonden he?En op zijn Belgiës bedoel ik dat het (af is) dat wil zeggen het toestel dat het goed is,verder niks mee bedoeld grtj

Beantwoorden
Berichten: 570
(@kapisjon)
Honorable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Kan ! Gewoon !!

Beantwoorden
Berichten: 120
(@likeurtje)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Oké kapisjon dank u,heb kameraad en die gaat het wel zien zitten om iets samen te steken ??

Beantwoorden
Berichten: 316
 DDM
(@ddm)
Reputable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Als je een T500 koopt om geld te sparen dan kan je beter een keer.naar Luxemburg rijden. Een fles van 1 l van 94 % ABV kost daar nog geen € 20. Een T500 kost als snel € 250 in aankoop. Hier kan je al veel liter alcohol voor kopen. En dan spreek ik nog niet over het verbruik van water en energie en natuurlijk de tijd.

Voor mij blijft het echter een hobby. Op (korte) termijn zal ik ook wel een T500 aanschaffen. In China heb ik ondertussen al een debietregeling en een sterke pomp besteld. Eens geleverd koop ik nog een vat van 200 l. Dan heb ik alvast alle materiaal in huis om een gesloten koelwater kringloop te installeren.

Beantwoorden
Berichten: 120
(@likeurtje)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Beste DDM ik weet ook wel dat het een hobby blijft,ik stel gewoon een vraag of het anders gaat ook dus ik weet niet wat je probleem is?Denk dat je ook niet goed weet wat alles kost want een T500 is al vlug 420€ en in Luxemburg  geef je 25€ voor een fles,dus daarvoor doe ik het niet!En uw water lijkt mij toch ook wel veel Te duur,want voor een stookje van 25l zou je wel 20€ betalen aan water,toch niet veel he grtj

Beantwoorden
Berichten: 139
 Eric
(@erbij)
Estimable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Dat weglopen geen goed idee is begrijp ik.

Ik zou alleen het gehele proces van vergisting en distilleren mbv de T500, willen automatiseren. Of dit nu ingewikkeld is of niet om een Spa rood te maken 😉

 

Beantwoorden
Berichten: 570
(@kapisjon)
Honorable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Likeurtje ... het kan met regenwater .. last de rest maar gaan met hun wild water berekening .. als je het leuk vind om met regenwater iets te proberen ....gewoon doen !

Beantwoorden
Berichten: 120
(@likeurtje)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Dank je wel Kapison,een deftig antwoord dat wil ik dat is alles!grt

Beantwoorden
Berichten: 1657
 Piet
(@betweter)
Noble Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

DDM schreef:

"Als je een T500 koopt om geld te sparen dan kan je beter een keer naar Luxemburg rijden. Een fles van 1 l van 94 % ABV kost daar nog geen € 20. Een T500 kost als snel € 250 in aankoop. Hier kan je al veel liter alcohol voor kopen".

==================================

Als je iedere keer voor wat alcohol naar Luxemburg gaat rijden dan wordt het hele dure alcohol, je auto rijdt nou eenmaal niet op water.

In Nederland kost één litertje Euro 48,00, in Duitsland is dat Euro 28,00, maar als je uitgaat van de Duitse prijs = 4,75 ltr. x Euro 28,00 = Euro 133,00. Ik stook 2 x p/jaar = Euro 266,00. Dat is in 2 jaar 2 x 266,00 = Euro 532,00.

M.a.w. heb ik de T500 in 2 jaar al terugverdiend en heb ik de de jaren erna alleen maar schone winst. Koop je diezelfde alcohol waar dan ook, ben je gewoon je centen kwijt.

Beantwoorden
Pagina 20 / 109
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?