Meldingen
Alles wissen

Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!

Pagina 19 / 109

Berichten: 10
(@moonshiner)
Active Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Hallo allemaal,,

 

Ik heb een vraag wat betreft de t 500, wordt deze ook standaard geleverd met een waterflow controller?

 

grt moonshiner..

Beantwoorden
Berichten: 6760
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Ja, deze zit erbij.

Beantwoorden
Berichten: 4146
(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Het apparaat is volgens mij wel gevoelig want ik heb een rekenfout gemaakt met de alcotec 48. Waarschijnlijk teveel water erbij gegooid want ik hield 4 liter stookwijn over toen ik de ketel vandaag tot 25 liter vulde. Ik zit nu op dik 4 liter van 91% ( wat super is daar niet van) en hij stopt zo langzamerhand met lopen. Ik heb de meeste tijd gestookt rond 53/55 graden en laat hem nu nog even doorlopen op 63 graden om het laatste eruit te persen. Maar om 5 liter met gemiddeld 92% te halen moet dus echt alles kloppen. Maar ik kan weer citroenen gaan schillen. Blijft een topding en gewoon 90% + produceren als of het niets is. Zou de T500 dat ook halen met een stookwijn van pak hem beet 10%? 

Beantwoorden
Berichten: 772
(@johndoe)
Prominent Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Tuurlijk, de reflux zorgt dat, bijna, uitsluitend alcohol zijn baan vind naar de liebigkoeler. Opbrengst is dan uiteraard lager (volume)

Beantwoorden
Berichten: 4146
(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Het klopt allemaal wel. Ik heb hem uitgezet op 4,5 liter want druppelde niet veel meer. Gemiddeld ruim 91% en nog 3,6 liter stookwijn over. Laten we even uitgaan dat 25 liter dus 4,50 liter leverde dan levert 28,6 liter 5,14 liter. Dat heb ik vaker gehaald, de stookwijn had ik niet afgelopen zaterdag maar de week daarvoor gemaakt met 8KG suiker en waarschijnlijk een beetje uit een open zakje suiker. Zo'n Pietje Precies ben ik nu ook weer niet om dat allemaal bij te houden. Maar wel ministens 8kg suiker. 

Beantwoorden
Berichten: 139
 Eric
(@erbij)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

De Reflux, een schematische voorstelling.

Kan iemand een schematische afbeelding van de T500-reflux plaatsen zodat ik een beter inzicht krijg van de werking van dit toestel.

 

Beantwoorden
Berichten: 32
(@pothead)
Eminent Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Er zitten wel degelijk koper snippers in de kop.

Beantwoorden
Berichten: 32
(@pothead)
Eminent Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Klopt het dat je bij de T500 met een gewone suiker vergisting geen methanol kunt vormen?

Ik gooi de eerste 80ml weg, maar vind de alcohol toch wat anders ruiken als je de dop eraf haalt.

 

Beantwoorden
Berichten: 772
(@johndoe)
Prominent Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

In principe niet, maar je zit nog steeds met andere vluchtige stoffen.

Je doet dus zeker niets fout om de eerste 50ml weg te gooien (word ook aangeraden in de handleiding van de T500)

Beantwoorden
munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Klopt maar desondanks gooi ook ik de eerste 50ml weg omdat deze doorgaans naar aceton ruikt.

Gebruik je echter de Pure Yeast van Still Spirits dan hoef je niets weg te gooien. En wil je nog een lekkerder resultaat dan moet je bij deze gist glucose gebruiken ipv suiker. 

 

Ik begrijp je opmerking niet :".....maar ik vind de alcohol toch wat anders ruiken als je de dop eraf haalt" 

Beantwoorden
Berichten: 1657
 Piet
(@betweter)
Noble Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Zolang ik mijn T500 heb (en dat is zeker meer dan 5 jaren), heb ik nog geen druppel voorloop en/of naloop weggegooid.

De geur van mijn alcohol is uitstekend en ook die problemen die ik hoor bij het vergisten heb ik nooit gehad.

Volgens mij maakt het ook niet uit met wat voor ketel je suikerwash distilleert, suiker geeft alleen maar zuivere alcohol af.

Beantwoorden
Berichten: 139
 Eric
(@erbij)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Koelen van de T500 Reflux kan op verschillende manieren. Op hetvolgende YouTube-Filmpje staat een totaal geautomatiseerde. Op deze manier kun je distilleren zonder dat je eigenhandig allerlei zaken moet afregelen tijdens dit proces.

Beantwoorden
munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Dat is wel een hele ingewikkelde manier om een Spa rood te bestellen.

Beantwoorden
Berichten: 570
(@kapisjon)
Honorable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Mensen ervaring met een vermogens regelaar voor een t500???

Groetjes Shawn. !

Beantwoorden
Berichten: 139
 Eric
(@erbij)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Maar op deze manier kun je er wel bij weglopen en hoef je niet zelf of een waterkraantje of een aquariumpompje harder of zachter te laten lopen.

Gewoon een bep. temp instellen vd uiloop vh koelwater en klaar is kees.

 

Beantwoorden
Pagina 19 / 109
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?