Wordt inderdaad meegeleverd bij de T500, maar vanaf volgende week ook los te koop bij Stookwinkel in flesjes van 32 en 100 ml van Gert Strand.
Misschien kun je het schuim gebruiken om je met een scheermes te scheren?
Zijn de precieze maten van de T500 ook bekend? Ik zie ze op de site nergens staan
Dimensions
Boiler
H590 x W320 (add on 80mm for tap)
Boiler Box
H655 x W370 x D370mm
Weight: 5kg approx.
Cubic Weight: 23kg
Condenser without pipes
H650 x W160 x D60mm
add approx 100mm in hieght for pipes, width will vary but allow 500mm either side
Condenser Box
H680 x W180 x D110mm
Weight: 9kg approx.
Inmiddels zijn de eerste T500's al de deur uit.
De koperen reflux condensers zijn helaas al uitverkocht, maar de RVS reflux condensers zijn ruimschoots op voorraad. (inkopen leer je door ervaring en dit is helemaal nieuw voor mij) Dus binnenkort meer koperen condensers inkopen 🙂 (Inmiddels weer op voorraad)
De koperen Alambic condensors zijn ook ruimschoots op voorraad en zijn ook te gebruiken als koeler voor de zelfbouw hobbyisten .
De copperdome's waren al uitverkocht voor ze binnen waren en er is een nazending onderweg.
Verder hebben we Stillspirit Whiskygist, Wodkagist, Rumgist en 3 soorten Turbogist toegevoegd.
Ook de diverse Bourbon oak chips van Still Spirits voor Whisky rijping zijn nu uit voorraad leverbaar.
En als klap op de vuurpijl voor de beginner die nog niet direct met mout en het maischen aan de slag wil gaan een startpakket Whisky maken.
Alle Still Spirit producten kun je hier bekijken
Hallo ben benieuwd als alles op de site staat. Ik heb de reflux kolom en de koperen alambiek. (vanuit Nieuw zeeland meegenomen)
nu vraagje: ik heb ca 23 liter appelsap met turbogist en suiker weggezet. Ik wil hier apfelkorn van maken . Hoe nu verder ? wel of niet klaren en hoe stoken voor de beste smaakvolle apfelkorn
gr jojo
ps Is het volledig assortiment van de still spirits bij julle verkrijgbaar ?
gr jojo
Nog niet alles, wat we hebben kun je hier vinden
https://www.stookwinkel.nl/product-categorie/nieuw-stillspirit-t500/
Verder is op bestelling alles leverbaar uiteraard.
Het is wel de bedoeling dat we binnenkort alle Still Spirits gisten en Top Shelf essences op voorraad hebben.
temperatuur regeling tstill 500 met koperen alambiek.
vraag: vandaag bezoek gehad van collegastoker en die vraagt zich af waarom het vermogen van de warmtebron niet variabel hoeft te zijn. Hierop kan ik geen antwoord geven .
wie wel ??
gr jojo
Het T500 systeem is zo ontworpen en gaat redelijk goed hoor. Redelijk.
Wil je temperatuurregeling dan kun je beter een Grainfather aanschaffen daar past de alambiek ook op. Wil je een nog betere regeling dan moet je de Grainfather weer uitbreiden met b.v. een Alva control.
ik heb nu eenmaal de t500 , en is deze niet op de een of andere manier dimbaar of is dat niet nodig
gr jojo
Nee is niet nodig. Wil je 94% alcohol dan doe je dat met de kolom en dat gaat perfect.
Wil je de alambiek dan gaat dat ook zonder temperatuurregeling. Ik heb zo whiskey en brandy gemaakt en beide zijn erg goed. Je moet wel goed de thermometer van de alambiek in de gaten houden en goede "cuts" maken.
Barrel 674 (te verkrijgen in de stookwinkel) is erg goed en makkelijk met de T500 alambiek te maken. Er zit een duidelijke handleiding bij.
dank voor de info.
ik ga de whisky ook nog proberen en ook cognac als ik wat flessen wijn aan kan komen die niet voor consumptie geschikt zijn. dan lageren met houtsnippers
gr jojo
Al enig idee wanner je een mooi start pakket voor de T500 gaat samenstellen? Ik houd erg van one-stop-shopping. Vond het pakket van lovebrewing er erg compleet uit zien, maar als ik gewoon in Nederland een compleet startpakket kan kopen doe ik dat liever.
Hoi Diogenes,
Op dit moment weet ik dat nog niet, ik kom serieus om in het werk en mijn huis puilt uit als magazijn.... Om het overzicht niet kwijt te raken stop ik even met verdere uitbreiding tot na de kerstvakantie. Dat is de drukste periode in deze branche. Daarna ga ik mij meer met deze dingen bezig houden.
Wat je wel kunt doen is mij een mail sturen met wat je allemaal nodig hebt en dan kan ik een mooie persoonlijke aanbieding voor je samenstellen.
Je mailtje mag naar [email protected]