Meldingen
Alles wissen

Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!

Pagina 39 / 110

(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 9 jaar geleden

Dan ga je die 95 % wel zien. Koelwater onder controle is echt belangrijk. Ik kocht de t500 in de winter en volgens mij zitten er dan ook veel meer fluctuaties in temperatuur van het waterleidingnet dan in de zomer. Ik haal nu ook meer als een paar maanden geleden. Kan het ook iets beter onder knie hebben gekregen dat kan ook. 

In ieder geval gefeliciteerd hier krijg je geen spijt van. 

Beantwoorden
(@johndoe)
Prominent Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Spot on!

Beantwoorden
gompie
(@gompie)
Noble Member

Lummel, hoeveel graden fluctueert de koeling bij jou ?

Bij mij 2 graden, ik weet niet of dat veel is... 

Beantwoorden
(@lummel)
Famed Member

De t500 is bij dit weer al veel stabieler, als ik hem op 60 graden zet zie ik hem van 54 tot 63 gaan. En tussentijd ook fluctuaties van 5 graden en dat kan in een minuut. Van de winter heb ik wel eens 15 graden gezien. Toch blijft hij keurig doorlopen. 

Ik denk dat ik als nadeel heb dat de kraan nauwelijks een meter van de watermeter af zit ik krijg dus het water praktisch direct van buiten. Het zal veel uitmaken als het water nog een paar meter in huis word verwarmd of als je met een vat werkt. Maar daar ga ik geen rtijd en moeite insteken met 92% 

Beantwoorden
gompie
(@gompie)
Noble Member

Heeft dat niet meer te maken met het doortrekken van de WC en de wasmachine enzo,

ik heb er zo'n Turbo 500 Water Flow Regulator tussen zitten.

Maar goed 92% is heel mooi.

Beantwoorden
(@johndoe)
Prominent Member

Haal je gewoon de 92% Gompie? Met de Flow Regulator dus. Welke temp probeer je aan te houden? 

Beantwoorden
(@lummel)
Famed Member

Precies hoewel het best wel veel uitmaakt of je 95/96%  alcohol hebt of 92 procent als je je hand erin houdt. Die laatste 3% ontrekken veel vocht uit je huid is me opgevallen. 

Beantwoorden
gompie
(@gompie)
Noble Member

Hij schommelt tussen de 56 en 58 graden.

Beantwoorden
gompie
(@gompie)
Noble Member

Die laatste 3% onttrekken veel vocht uit je huid is me opgevallen. 

Volgens mij komt dat doordat de alcohol hygroscopisch is, hoe minder vocht erin zit hoe meer de alcohol vocht aantrekt.

Beantwoorden
(@pastislover)
Eminent Member

Inderdaad is alcohol hygroscopisch.

daarom is het ook niet mogelijk om een hoger percentage dan 96% te halen.

je moet dan uiteraard al in het bezit zijn van een professionele installatie, met onze t500 ga je dat niet redden, te veel fluctuaties tijdens het proces.

zodra het percentage hoger probeert te komen gaat de alcohol zo extreem water aantrekken dat hij zichzelf terug regelt naar max.96%.

Er zijn er die misschien 94 of 95 % halen met onze apparatuur, maar volgens mij zijn dat er maar enkelen.

Persoonlijk vind ik 92 a 93 al een mooie waarde, al kijk je dan alleen al naar het verschil in tijd dat je nodig hebt voor die paar procent extra.

Beantwoorden
Scoozy
(@scoozy)
Estimable Member

Zo een water flow generator is bij nader inzien een aquariumpompje in een bakje, ik stook altijd met een 200 litervat afgevuld met lekker fris putwater en daar een aquariumpompje op met kraantje tussen om de doorstroom te regelen. Zou hetzelfde effect moeten hebben dan ?

Beantwoorden
(@johndoe)
Prominent Member

Ja, zou even goed moeten werken. Temperatuur van je vat zal wel stijgen

Beantwoorden
Scoozy
(@scoozy)
Estimable Member

Dan vul ik gewoon fris water bij np 🙂 kost mij niets enkel de electriciteit van de hydrofoorpomp.

Beantwoorden
 DDM
(@ddm)
Reputable Member

Ik werk ook zo. De temperatuur van het koelwater stijgt wel. Mijn pomp zit wel helemaal beneden zodat toch noch fris water wordt rondgepompt.

Beantwoorden
Scoozy
(@scoozy)
Estimable Member

Zou je met een externe Power voltage regulator ook het vermogen van de T500 kunnen regelen ? Dan zou je zoals de Grainfather de temperatuur kunnen regelen.

Mvg Scoozy

Beantwoorden
Pagina 39 / 110
Deel:

©2025 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?