Meldingen
Alles wissen

Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!

Pagina 48 / 109

Berichten: 6768
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden
Beantwoorden
Berichten: 772
(@johndoe)
Prominent Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Hoeveel opbrengst per uur had je? Indien goed boven een liter stook je te warm en zal je thermometer stuk zijn

 

Of je silicone ring zit niet goed in het deksel en je verliest damp

Beantwoorden
munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Ik zou ook lager gaan zitten met mijn temperatuur, 52 tot 54 graden bijvoorbeeld. 

 

Ik denk ook dat het ergens lekt en langs de siliconen ring, wat John zegt, is dan erg voor de hand liggend

 

Beantwoorden
Berichten: 46
(@markel)
Trusted Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

 

ik heb de kolom uit de verpakking gehaald en verder enkel de slangetjes gemonteerd zoals op de handleiding staat. Misschien is er intern iets niet correct maar dat heb ik niet gecontroleerd omdat dan misschien de garantie weg is. De watertemperatuur heb ik met een tweede thermometer gecontroleerd en deze is correct. Ik zal de kolom eens demonteren en breng u op de hoogte. Er kan altijd een fabricagefoutje in zitten ?

Beantwoorden
Berichten: 772
(@johndoe)
Prominent Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Heb je je silicone ring gecontroleerd in het deksel (sluiting met de ketel)?

Hoeveel opbrengst ongeveer per uur?

 

 

En ja het is mogelijk dat een zadel vlak voor je outlet zit, dus mogelijk is opnieuw herpakken een oplossing

Beantwoorden
Berichten: 6768
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

De pakking er uit en weer er in hoort bij het normale onderhoud dus mag gewoon. Zorg dat alles goed is aangedraaid waneer je weer gaat stoken. Je kunt bij het vullen van de kolom soms wat zadeltjes overhouden. Als dat gebeurt is dat niet erg, duw ze niet heel hard aan om alles er in te krijgen. Bovenin de kolom zitten koperen zadeltjes, zorg dat die er straks ook weer als eerste in gaan.

 

Succes! Het gaat zeker goed komen ?

Beantwoorden
Berichten: 46
(@markel)
Trusted Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

 

ik ben eens wat verder op onderzoek gegaan en merk dat het zwarte eindstuk bovenop de kolom er gewoon los op zit en enkel met het RVS ringetje rond het koperen buisje op zijn plaats gehouden wordt. Aan de andere zijde waar het parallelle buisje naast de kolom in het zwarte eindstuk gaat zit wel een rood silicone ringetje maar dit wordt nergens vast geklemd en zit gewoon rond het buisje. Is dit  ok zo , er komt toch wel wat druk bovenin de kolom ?

Beantwoorden
Berichten: 6768
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Ik heb hier op het moment geen vergelijkingsmateriaal, bij de hand, ziet het er uit of het stuk is? Kun je een foto plaatsen? Dan kunnen anderen die er een hebben staan even vergelijken voor je.

Beantwoorden
Berichten: 772
(@johndoe)
Prominent Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Nee er komt geen druk, het is een open systeem. Druk zou juist gevaarlijker zijn. 

Wat je beschrijft zie ik hier ook, buiten een rode silicone ring.

Die plastic cap bovenaan hoort zelf te lekken als je er water in giet 😉

Beantwoorden
Berichten: 46
(@markel)
Trusted Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

 

het ziet er zeker niet uit dat het stuk is , je ondervindt gewoon geen weerstand als je het kopstuk op de kolom een beetje probeert op te tillen. Verder dient een pakking toch enigszins geklemd te zitten tussen 2 onderdelen om iets correct af te sluiten wat aan de andere zijde ook niet echt het geval is. Bij de minste druk kunnen  hier volgens mij lekken ontstaan , maar ik heb ook niets om te vergelijken . Het zou dus kunnen dat het zo bij alle  toestellen is en bijgevolg normaal ?

Beantwoorden
Berichten: 6768
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Ik lees dat member Boomer ook een keer lage percentages had en toen bleek dat de ring waarmee de kolom aan het deksel vastzat erg los was aangedraaid, nadat dat was verholpen haalde hij weer 93%.

 

Ik lees dat de plastick kap bij Johndoe net zo zit als bij jou dus ik denk dat je het gewoon allemaal nog eens goed moet nalopen, en nog eens proberen. Verdun je distilaat van de vorige keer gewoon en gooi het er nog een keertje doorheen.

Beantwoorden
Berichten: 772
(@johndoe)
Prominent Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Een kolom pakking is niet een pakking zoals voor een motor cylinder.

 

Voor een kolom is het een technisch ontworpen vorm met veel oppervlakte bv.

Beantwoorden
Berichten: 46
(@markel)
Trusted Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

 

Dag Johndoe, het is niet de pakking tussen het deksel van de boiler en de kolom , deze wordt aangeschroefd met een spanring en sluit correct af. Aan de bovenzijde van de kolom zit de plastiek kap zoals Jan zegt ,deze zit los in de kolom en ik voel geen weestand als ik deze een beetje optil. Mocht hier een silicone ring in zitten dan voel je dit als je met de kap beweegt. Ik heb alles aangeschroefd en extra afgekleefd , morgen nog een keertje testen

Beantwoorden
Berichten: 772
(@johndoe)
Prominent Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Dat zit los zoals ik hierboven ook al vermeld heb. Net zoals dat dit onderdeel geen druk opbouwt en dat het lekt als je er water in giet. Geen pakking(dichting).

 

De vorige foto van de pakking is niet de rubberen ring, het zijn de RVS rashing ringen. Deze worden boven bedoeld om te herpakken

Beantwoorden
Berichten: 4146
(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Nou ik zou hier flink ziek van zijn maar het kan niet anders dan dat het wat simpels is; is je stookwijn niet goed geklaard, ben je de kooksteentjes misschien vergeten? En inderdaad naar ringetjes kijken. Het ringetje van water doet het goed, zie je een zwart ringetje zitten tussen de kolom en schroef en zit dat goed? 

Beantwoorden
Pagina 48 / 109
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?