Meldingen
Alles wissen

Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!

Pagina 49 / 109

Berichten: 40
(@pastislover)
Eminent Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Volgens staat hier een rekenfoutje.

1 meter kolom hoogte water levert niet 1 bar druk op maar slechts 0,1 bar.

de opvoer hoogte van een pomp is afhankelijk van de druk die deze kan leveren.

een pomp met opvoerhoogte 3 meter levert bij dichte kraan volgens mij geen 3 baar maar slechts 0,3.

ik zou graag willen weten of jij hier een t500 mee koelt, aangezien ik hier ongeveer 0,6 liter water door laat gaan dus 36 liter per uur.

met 1500 liter denk ik dat het water vooral langs de thermometer naar buiten zou komen.

met die 36 liter wordt het water in de condenser ongeveer 58 graden.

stookresultaat dan tussen 92 en 93 %.

Beantwoorden
Berichten: 46
(@markel)
Trusted Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Β 

Mijn suikerwash was volledig uitgegist daarna geklaard . Na meting was alle suiker vergist en had ikΒ een 20 % alcohol . T500 opgesteld stookwijn erin , steentjes erbij en 3 dopjes schuimstop.Β Een Β uur of 5 Β later had ik 4 liter alcohol van 60%. Gemeten met refractometer met temperatuurcorrectie en met een dobber. temperatuur T500 tussen 58 en 60Β° , ook dubbel gecontroleerd. Alle dichtingen nagekeken en deze zaten correct. Morgen ga ik alles terug verdunnen en nog een keertje opstoken. Ik houd jullie op de hoogte. Alvast bedankt voor de reacties !

Beantwoorden
Berichten: 4146
(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

En als je de stookwijn nog eens meet, hoeveel alcohol zit er dan nog in?

Β 

2,4 liter ( 60% Β van 4 liter) is veel te weinig je zou minstens 5 liter hebben moeten hebben op 90+Β 

Beantwoorden
gompie
Berichten: 991
(@gompie)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Is het koelwater niet andersom aangesloten ?

Beantwoorden
munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Dat zou je merken aan de dikte van de slangen toch.

Β 

Beantwoorden
Berichten: 80
(@lancelot)
Trusted Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Ik gebruik deze pomp inderdaad om de t500 te koelen en het water komt niet langs de thermometer

Beantwoorden
Scoozy
Berichten: 190
(@scoozy)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Voila eerste run mooi resultaat, koeling op klein asuarium pompje, moet morgen achter zwaardere gaan maar het is zondag roeien met de riemen die we hebben πŸ™‚

Beantwoorden
munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Mooi resultaat, mooie apparatuur!

En de smaak?

Β 

Beantwoorden
Scoozy
Berichten: 190
(@scoozy)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Voila 95% op 53 graden koeling gaat lekker ben benieuwd naar het volledige eindresultaat πŸ™‚

Beantwoorden
Berichten: 357
(@doublebarreltwo)
Reputable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

@Scoozy, vermogen nu van de pomp en wat ga je er volgende keer aanhangen ?

Nette set up zo hoor.Mooi resultaat overigens inderdaad,proficiat. grt DB

Β 

Beantwoorden
Berichten: 445
(@raymond)
Reputable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

wat was de temperatuur van de alc tijdens de meeting toen je de 95 % aantikte

Beantwoorden
Scoozy
Berichten: 190
(@scoozy)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

20,3 graden Raymond om juist te zijn

Beantwoorden
Berichten: 445
(@raymond)
Reputable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Dan heb je het heel mooi gedaan toppie

Β 

Beantwoorden
Berichten: 6760
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Inderdaad zeer goed! Gefeliciteerd met het mooie resultaat ?

Beantwoorden
Scoozy
Berichten: 190
(@scoozy)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

VoilΓ  was een beetje laat nog om te posten deze nacht, nog niet volledig hersteld van een toch wel zware verkoudheid πŸ™ vind ik het al bij al een zeer goed resultaat al zeg ik het zelf πŸ˜‰ gestart om 19u30 rond 20u30 de eerste druppels 100ml voor de ruitensproeiers fles deze winter πŸ˜‰ en de rest is een goeie 4L Β 94% lekker ruikende alcohol.De eerste 2u30min heb ik op 52.5 a 53 graden gekoeld daarom duurde het zolang omdat ik die 95% toch eens wou klokken en zoals u kan zien op een van de vorige foto's is dit wel degelijk mogelijk ! Uiteindelijk om 1U30 deze nacht druipte de laatste druppel alcohol uit de T500 en konden we gaan slapen πŸ˜‰ opkuis was voor deze morgen.De fles op de foto is een 5L fles. Deze week een nieuwe suikerwash opzetten voor een 2de run binnen 14 tal dagen, btw ik heb de Double snake C3 turbo yeast gebruikt die trouwens al 1 jaar over datum was lag in de garage nog in de frigo samen met nog 2 C48 pakje van Double snake dus die gaan de komende weken ook in de gistemmer. Vandaag ga ik het bricoleer gedoe met de koeling eens te goed bekijken en een sterker pompje halen want de 12W pomp heeft zen werk gedaan maar zat toch wel op de limiet een paar keer moeten ingrijpen ;).

Beantwoorden
Pagina 49 / 109
Deel:

Β©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?