Meldingen
Alles wissen

Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!

Pagina 47 / 109

Berichten: 80
(@lancelot)
Trusted Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Zo heeft ieder zijn ding gelukkig werkt het bij jou wel goed

Beantwoorden
Berichten: 4146
(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

En? Hoe doet tie het? Ik ga zo mijn eerste stook grainfather met helm doen. Net zo spannend. 

Beantwoorden
Berichten: 6760
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Spannend! wodka of Kirsch?

Beantwoorden
Berichten: 4146
(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Ik probeer ze allebei vandaag maar weet niet of dat lukt maar begin met de kirsch,

Beantwoorden
Berichten: 6760
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Veel Succes!!! We lezen hier de voortgang wel weer 🙂

 

Beantwoorden
Berichten: 4146
(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Ik zal het zeker melden, ben nu grainfather aan leegstoken, was ik donderdagavond ( kan ook woensdag geweest zijn) mee begonnen maar ben nu het nu pas aan het afmaken op 90% vermogen ( thans temperatuur in de ketel 98 graden, en koelwater 65 graden) alcohol 93 tot 94%. Dat spelen met het vermogen zal me straks zeker te pas komen bij de kirsch met helm. 

Beantwoorden
Berichten: 316
 DDM
(@ddm)
Reputable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Je hebt rotameters voor gas maar ook voor vloeistoffen. Bij eventuele bestelling moet je opgeven of het voor vloeistof of voor gas is. Moest je interesse hebben geef ik je graag de juiste gegevens door.

De pomp zit onderaan in een vat koelwater van 220 l. Mits wat geknutsel met gardena-koppelingen en slangen heb ik die aan de rotameter kunnen bevestigen. Vandaar gaat het naar de T500 (of enige andere koeler). De terugloop van het koelwater komt bovenaan in het vat. Omdat de pomp onderaan in het vat staat wordt er altijd fris koelwater aangevoerd (warm water blijft boven). Indien nodig heb ik nog altijd flessen met bevroren water in de diepvries die ik dan in het vat kan kieperen.

Bij de start van de run met de T500 staat het debiet ingeregeld op ongeveer 40%. Naarmate de destillatie vordert moet ik wel corrigeren tot ongeveer 70% op het einde.

Voor foto's is het wachten tot maandag (nu ben ik aan het werk en morgen breng ik een bezoek aan de whiskystokerij 'Kempisch vuur'). Er staat dan een nieuwe run met de T500 op het programma. Ik zal hiervan foto's nemen en op het forum plaatsen.

 

Beantwoorden
Scoozy
Berichten: 190
(@scoozy)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Ben ff van de kaart met dikke verkoudheid en moet morgen ook nog werken dus het zal voor maandag zijn om de boel uit te test 🙁

 

Beantwoorden
Scoozy
Berichten: 190
(@scoozy)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Bedankt al DDM voor de uitleg ik kijk uit naar je foto's 🙂

Beantwoorden
Berichten: 6760
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

He balen man! Neem een goede borrel! Dat wil nog wel eens helpen 😉

Sterkte en hoop dat het snel beter met je gaat! 

Beantwoorden
Berichten: 46
(@markel)
Trusted Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Hoi allemaal , sinds gisteren is mijn T500 ook geleverd maar mijn resultaten zijn enigszins teleurstellend . Wat doe ik verkeerd ? Heb 2 runs gedaan met een stookwijn van 20 % , volledig uitgegist en geklaard. Het resultaat van de eerste run was 4 liter van 60% , de tweede run was 4,5 liter van 60 % . De temperatuur zat netjes tussen de 58 en 60 °. Iemand een idee waarom ik mijn gewenste 90 % niet haal ?

Beantwoorden
Berichten: 772
(@johndoe)
Prominent Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Aansluitingen correct zoals beschreven staat? Kolom stevig vast gedraaid? Vulling in de kolom gelaten?

Beantwoorden
Berichten: 46
(@markel)
Trusted Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

 

inderdaad , alles 5 keer nagekeken . aansluitingen correct , nergens lekken kolom zit vol, maar de resultaten blijven uit.

Beantwoorden
Berichten: 6760
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Ik heb 1 keer gelezen dat iemand dat meemaakte nadat de pakking er uit is geweest en weer terug was gestopt. Het was verholpen nadat de pakking nogmaals er uit werd gehaald en weer terug is gedaan in de kolom. Maar vanuit de fabriek zou het gewoon goed moeten zitten.

Je zou het een keer kunnen proberen. Anders heb ik echt geen idee wat er fout kan zijn gegaan, of de thermometer funtioneert niet goed en is het water toch te heet geweest.

Beantwoorden
Scoozy
Berichten: 190
(@scoozy)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Markel meet je met dobber of refractometer ?
Ik heb ondervonden boven de 80% je beter met dobber meet, indien je de mogelijkheid hebt doe eens de test.

Beantwoorden
Pagina 47 / 109
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?