Meldingen
Alles wissen

Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!

Pagina 57 / 109

gompie
Berichten: 991
(@gompie)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

@bouwkunde

Ik denk zelf dat deze wat onnauwkeurig is, bij 500ml/min (30 liter/h) is 10% afwijking al veel en dat is moeilijk te zien op die flowmeter.

@Scoozy

Zou je dan ook geen waterbuffer moeten gebruiken als bv de wasmachine/vaatwasser draait of de toilet doorgetrokken word ?

@Lummel 

De meeste magnetische pompen kunnen dit wel, het grootste verschil zit hem in de temperatuur en de zuurgraad/oplosmiddelen die de pompen aankunnen. 

@Jonathan 

Als je zelf een draaibank/frees hebt waarom dan een slangenpomp maken, kun je dan niet beter een kleinere lineaire pomp bouwen ? deze is veel minder aan slijtage onderhevig en makkelijker te maken. 

Beantwoorden
Scoozy
Berichten: 190
(@scoozy)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Ik heb een watervat buffer van 200 Liter en dat werkt perfect hoor.

 

Beantwoorden
gompie
Berichten: 991
(@gompie)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Mooie pomp ook, heb jij de link van het kraantje ?

Beantwoorden
Scoozy
Berichten: 190
(@scoozy)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden
Beantwoorden
Berichten: 58
(@bouwkunde)
Trusted Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Scoozy,

Kraantje voor Tube 6 mm nodig vermoed ik ?

Beantwoorden
gompie
Berichten: 991
(@gompie)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Bedankt, Scoozy

Bouwkunde, 1/4" = 6,35mm dus 6mm is ok.

Beantwoorden
Berichten: 53
(@nl1bzw)
Trusted Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Ik zie veel mensen met een watervat van 200L om het apparaat te koelen, maar is een koeler van een computer geen optie?

 

Beantwoorden
gompie
Berichten: 991
(@gompie)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Nee, dat gaat niet lukken, ik heb een filmpje gezien op youtube, ik weet de link niet meer, maar daar was een gigantische opstelling van erg veel grote koelers en dat wil je niet in je ruimte hebben.

Beantwoorden
Berichten: 230
(@lucifertje)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Ik heb op betweters advies een pomp voor een camper gekocht en stuur die aan met een labvoeding.

Beantwoorden
munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Ik denk dat je deze bedoelt:

 

 

Beantwoorden
Berichten: 139
 Eric
(@erbij)
Estimable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Dit zou misschien wel een optie kunnen zijn maar, ik heb vandaag 3x 220 liter kunststofvaten gekocht en dat is goedkoper.

Beantwoorden
Berichten: 58
(@bouwkunde)
Trusted Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

En al iemand een goed pompje gevonden voor te gebruiken bij een vat van 200 liter ?

Ik dacht type vijverpomp of degelijke aquariumpomp te kopen ?

Bv. :  https://www.gamma.be/nl/assortiment/pomp-xtra-900-l/p/B429525?channel_code=912&s2m_product_id=429525&gclid=EAIaIQobChMI0Mu7zpDC1gIVCRIbCh1qkg-8EAQYASABEgLkuPD_BwE

 

 

Beantwoorden
Berichten: 40
(@pastislover)
Eminent Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Zal best goed werken alleen wel een hoge wateropbrengst.

een pomp die 100 liter per uur levert is al ruim voldoende voor de t500 en waarschijnlijk een stuk goedkoper.

je zult toch de hoeveelheid water per uur moeten regelen ergens tussen de 30 en 60 liter per uur.

dus dan ga je of de pomp wel heel erg knijpen of je zult iets moeten doen aan het splitsen van de waterstroom.

de eerste optie het knijpen van de pomp weet ik niet of dit op de lange duur een succes zal zijn.

 

Beantwoorden
Berichten: 58
(@bouwkunde)
Trusted Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Hoi,

Klopt inderdaad dat de pomp vrij zwaar is, maar moeten we ook geen rekening houden met de opvoerhoogte van deze pomp (1,5 meter).

Als je rekent dat je vat van 200 liter ongeveer een meter diep is en je T500 op een tafel staat bv. Dan kom je al gauw aan 1,5 meter hoogte dat de pomp het water moet oppompen. 

Ik denk dat als je een kleinere aquariumpomp neemt met opvoerhoogte van 1 meter en debiet van bv. 400 lieter/uur je er dan niet komt.

Pas op, denk ik he, ik heb er geen ervaring mee tot nu toe. Moet mijn pomp nog aanschaffen !

Beantwoorden
dumo
Berichten: 1210
 dumo
(@dumo)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Ik denk dat als je een kleinere aquariumpomp neemt met opvoerhoogte van 1 meter en debiet van bv. 400 lieter/uur je er dan niet komt.

Hoy,

Ik heb dat probleem gehad, Ik heb 3 aquarium pompjes gekocht en ik kreeg het water niet over de vensterbank met de zwaarste die ik vond, laat staan door de koeler, want je krijgt nog altijd een beetje weerstand.   

Ik heb dan uitgekeken naar een vijverpomp met regelbare debiet, maar die vond ik te veel kosten.

 

Ik heb dan maar naar de brico een gewone goedkope dompelpomp gekocht, en ik heb met Y en een kraantje n'en terugloop naar het vat gemaakt waar ik een deel van het water van onderen in mijn vat laat teruglopen, om het debiet te verminderen aan mijn koelers en om mijn pomp niet te overbelasten.

Grts.

Beantwoorden
Pagina 57 / 109
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?