Meldingen
Alles wissen

Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!

Pagina 56 / 109

Berichten: 58
(@bouwkunde)
Trusted Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Moeten we zeker es doen Scoozy.

Een "proevertjes" namiddag inclusief uitwisseling ervaringen/receptjes/ideetjes EN bovenal inclusief vervoer 🙂

Beantwoorden
Berichten: 120
(@likeurtje)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Hey scoozy heb vanmiddag mijn fruit met de t500 en met coperdone gedaan en ja een goed resultaat tussen 70 % a 60 % dan verdunt tot 38% en nu wat wachten om te nuttigen!! Aja je bent bij een carnavalgroep,dan ken je misschien de slisse toen der tijd bij de stinkoards ken je die groep ook uit Aalst,zijn naam??? Ja ook dikwijls geweest ??

 

Beantwoorden
Berichten: 120
(@likeurtje)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Bouwkunde en niet te zat he ????? want de manne van alost haha!!

 

Beantwoorden
Berichten: 15
(@jonathan)
Active Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Hoi allemaal 

ik heb een t500 gekocht en wil een Pwm water pomp kunnen regelen met een Arduino zo dat de temperatuur stabiel is het iemand gelukt hier om het voor elkaar te krijgen 

ik heb dit gevonden op internet 

pump speed controlled by temperature whit an LCD arduino

https://forum.arduino.cc/index.php?topic=417638.0

vriendelijke groet Jonathan 

Beantwoorden
gompie
Berichten: 991
(@gompie)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Dat gaat moeilijk worden, ik ben er ook al een tijdje mee bezig, de pomp moet zo'n 500-750 ml per minuut gaan pompen, dat is heel weinig, de pomp moet dan rond de 1 a 2 watt zijn en dan nog te regelen ook, ik ben al maanden op zoek hierna, zelfs Still Spirits in zijn  "water flow regulator" heeft een te grote pomp, vandaar dat deze ook zo moeilijk is af te regelen. De pomp daarin pompt rond de 10 liter per minuut en wordt met een kraantje afgeknepen tot zo'n 500 ml per minuut, het is ook geen worden dat dat kraantje moeilijk is af te stellen.

Wat een betere oplossing is om een gedeelte van de waterflow terug in het reservoir te sturen bv 90% en de overige 10% te regelen met PWM, geen probleem voor een Arduino. De temperatuurregeling zal ook moeilijk worden de temperatuur reageert erg traag op veranderingen, je zult een slim systeem moeten bouwen om dat goed te kunnen regelen, een aangepaste vorm van een PID controller zou een oplossing kunnen zijn..

Beantwoorden
Berichten: 15
(@jonathan)
Active Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Hoi gompie

en met deze pomp zou het wel lukken denk je want ze zijn er in veel afmetingen 

en de snelheid zou wel te regelen zijn denk ik 

https://nl.aliexpress.com/item/KCS-B-small-peristaltic-pump-with-12V-24-V-stepper-motor-aluminum-alloy/32778182699.html?spm=a2g0z.search0305.4.33.wtdLmt

Beantwoorden
gompie
Berichten: 991
(@gompie)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Als ik het zo bekijk is de zwaarste type 306 ml /min te weinig dus.

Ik heb echt al een honderdtal pompjes bekeken, maar ik hoop dat jij wat kan vinden.

Een pomp type met stappenmotor is wel heel nauwkeurig te regelen.

Beantwoorden
Berichten: 40
(@pastislover)
Eminent Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Hoi

waarom niet zoals gompie zegt een pomp nemen en daar de flow van splitsen in bijv 90 en 10 % en dan de waterstroom naar de t500 regelen met een rota flow meter.

ik heb een flow meter die te regelen is van 10 tot 60'liter per uur, zou volgens mij perfect moeten werken.

het is toch ook weer niet zo dat de temp. Geregeld moet worden binnen marges van minder dan een halve graad om een perfect resultaat te krijgen.

ik heb staavast een resultaat van 93 à 94% heldere en lekker ruikende alcohol.

die 2 procent extra die in lab condities te halen is loont in mijn ogen de moeite niet.

 

Beantwoorden
Berichten: 15
(@jonathan)
Active Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Als ik het zo bekijk is de zwaarste type 306 ml /min te weinig dus.

Ik heb echt al een honderdtal pompjes bekeken, maar ik hoop dat jij wat kan vinden.

Een pomp type met stappenmotor is wel heel nauwkeurig te regelen.

Kijk deze pomp zal wel een duren zijn denk ik 

ik heb een frees en draaibank ik ga 3D tekenen messchien kan ik die pomp 900ml/min namaken van een teflon blok en die slang kan ik los kopen stapmotor nema23 monteren

Beantwoorden
Berichten: 15
(@jonathan)
Active Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden
Beantwoorden
Scoozy
Berichten: 190
(@scoozy)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Wat kost deze pomp ?

 

Beantwoorden
Berichten: 15
(@jonathan)
Active Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Als ik het zo bekijk is de zwaarste type 306 ml /min te weinig dus.

Ik heb echt al een honderdtal pompjes bekeken, maar ik hoop dat jij wat kan vinden.

Een pomp type met stappenmotor is wel heel nauwkeurig te regelen.

Of messchien deze kopen en een stap motor nema 23 inbouwen 

https://nl.aliexpress.com/item/1100ml-min-flow-12Vdc-Peristaltic-Pump-with-PharMed-tube-30psi-output-pressure-and-enforced-Nylon-housing/1968120375.html?aff_platform=aaf&cpt=1504162385696&sk=2nQvf6u&aff_trace_key=bddfc58d9d37443babfe341f4686b500-1504162385696-06456-2nQvf6u

Beantwoorden
Scoozy
Berichten: 190
(@scoozy)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Ik heb gisteren nog een run gedaan met de T500 met mijn magneetpomp en kon de temperatuur perfect houden op 1 graadje speling en dit door een inline kraantje van aliexpress ertussen te zetten

Beantwoorden
Berichten: 58
(@bouwkunde)
Trusted Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden
Beantwoorden
Berichten: 4146
(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Bouwkunde, zou deze pomp ook olijfolie kunnen verpompen denk je? 

Beantwoorden
Pagina 56 / 109
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?