Meldingen
Alles wissen

Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!

Pagina 58 / 109

Berichten: 40
(@pastislover)
Eminent Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Het probleem van opvoer ontstaat alleen bij opstart, zodra het water loopt gaat het via de retourslang terug het vat in, neem ik tenminste aan, daarna hoeft de pomp alleen nog maar voor circulatie te zorgen.

je hebt aan de ene kant een opvoer van misschien 1,5 meter maar aan de andere kant zorgt de zwaartekracht ook voor een aanzuigend kracht gelijk aan een waterkolom van 1,5 meter.

dus hoogte verschil is dan opgeheven, 1,5 - 1,5 =0 , dus dat kost geen kracht meer voor de pomp alleen de wwerstand in de leidingen is dan nog belangrijk.

als je nu zorgt dat je kolom op het moment van opstarten van de pomp op gelijke hoogte of lager dan de waterspiegel in je vat staat.

kun je de kolom op je ketel zetten zodra het water uit de retourslang komt, daarna heb je zoals ik al eerder schreef alleen nog maar circulatie nodig.

 

p.s.

op de site van de gamma staat bij die ubbink pomp nog een foutje.

volgens de specs zou deze pomp 900 liter water per uur leveren, dat getal klopt.

het elektrisch vermogen zou volgens de specs 900 watt zijn, wat wel heel erg veel is voor een waterpompje, op de site van Ubbink staat deze pomp met een elektrisch vermogen van 18 watt, volgens mij een realistischer getal.

Beantwoorden
Berichten: 30
(@jvdbossc)
Eminent Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Ik heb de T500 nu 2 keer getest, één keer op leidingwater, temperatuur moest ik af en toe eens bij regelen met het water.  Ging dus redelijk.

Nu staat hij op zijn defenitieve plaats naast de regenwaterpomp, met vatje.  Die geeft een druk van 2 tot 3.2 bar. Is ook één keer bijna volledig stil gevallen. Krijg temperatuur niet stabiel.  Ik kan duidelijk zien aan de afvoer dat het debiet niet aangehouden blijft met de regelkraan.  Kraantje geeft soms weinig door moet ik telkens aan draaien om verder te kunnen.  Gelukkig verraad het niet aanspringen van de pomp dat er een probleem is..    Er hangt een filter in de regenwaterput én visueel zie ik ook niets van vervuiling meekomen.

Beantwoorden
Berichten: 111
(@p)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

hier weer een misschien erg blonde vraag maar toch, ik ben vooral geïnteresseerd in pure alcohol, maar wat stoken/maken jullie nog allemaal meer met de T500?

Beantwoorden
gompie
Berichten: 991
(@gompie)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

 De T500 is eigenlijk alleen voor pure alcohol, daar is het systeem voor gemaakt.

Beantwoorden
munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Tenzij je hem uitbreidt met een copper dome en condenser en/of een gin basket. 

 

Beantwoorden
Berichten: 139
 Eric
(@erbij)
Estimable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Misschien is dit iets voor jou.

Beantwoorden
Berichten: 139
 Eric
(@erbij)
Estimable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Suikerwash, voor de pure alcohol

Beantwoorden
Berichten: 139
 Eric
(@erbij)
Estimable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Je zou eens kunnen kijken naar dit filmpje;

Beantwoorden
Berichten: 139
 Eric
(@erbij)
Estimable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden
Beantwoorden
Berichten: 139
 Eric
(@erbij)
Estimable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Nl1bzw
Je zou eens kunnen kijken naar dit filmpje;

Beantwoorden
Berichten: 53
(@nl1bzw)
Trusted Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Dat wordt wel een flinke installatie zo 🙂

Beantwoorden
munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Je had ook naar de link kunnen kijken die ik 5 dagen geleden al had gepost 😉

 

Beantwoorden
Berichten: 111
(@ijsvogel)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Kan ik deze in mijn standaard T500 plaatsen om gin te maken of moet ik er dan een copperdome op hebben?

Groeten,
Jelle

Beantwoorden
Berichten: 6760
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Hoi Jelle, deze past gewoon onder je T500 kolom. Still Spirits raadt aan de zadels, of een groot deel er van uit de kolom te halen. Anders heb je smaakverlies en een gin van minimaal 92%

 

Een filmpje van een engelse winkel adviseert de hoeveelheid gin kruiden te vermeerderen, maar dan krijg je nog steeds 92% die verdund moet worden.ik zou dus kiezen om een deel van de zadels er uit te halen.

Beantwoorden
Berichten: 111
(@ijsvogel)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Een deel of alle zadels er uit?

Hou ik ook meer liter over aan de stook wanneer ik dat doe?

Zit er een verschil in stook tijd?

Ik neem aan dat de gin recepten ook goed werken met deze toepassing

Beantwoorden
Pagina 58 / 109
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?